Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ازبکستان در میزبانی از نشست وزرای خارجه آسیای مرکزی و ایتالیا، گفت که تحریم‌های افغانستان برداشته شوند و با دیدن واقعیت‌های این کشور راه تعامل با حاکمان جدید افغانستان باز باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه ازبکستان در «نشست وزاری خارجه کشورهای آسیای مرکزی و ایتالیا» از جامعه جهانی خواست تا ضمن برداشتن تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌های افغانستان، از بازسازی نظام بانکی این کشور حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست تاکید کرد: ما معتقدیم که باید بر اساس واقعیت کنونی در افغانستان، با حاکمان جدید این کشور راهی برای تعامل باز کنیم.

دومین نشست کنفرانس وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و ایتالیا  به میزبانی  تاشکند برگزار شد، وزرای خارجه کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایتالیا و نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور کشورهای آسیای مرکزی نیز از طریق ویدئو کنفرانس حضور یافتند.

کاملوف در این نشست گفت: بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهیم که تدابیری سنجیده شود تا تحریم ها علیه افغانستان برداشته شود و علاوه بر آزادسازی دارایی‌ها از نظام بانکی این کشور نیز حمایت صورت گیرد.

ازبکستان: از اقدامات مثبت طالبان حمایت می‌کنیمتاکید وزرای خارجه ایران و ازبکستان بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستانازبکستان: طالبان امنیت مرزی را کاملاً تامین کرده است

 وزیر خارجه ازبکستان اظهارداشت که «مردم افغانستان در شرایط بسیار دشواری بسر می برند و وضعیت حقوق بشری در این کشور نیز در آستانه فاجعه قرار دارد».

وی ادامه داد که باید کریدوری فراهم شود تا حمایت‌های بشردوستانه جهت جلوگیری از بحران انسانی آماده شود.

وزیر خارجه ازبکستان تاکید کرد که قدرتی جدید در افغانستان حاکم است؛ دولت موقت به رهبری طالبان که به شدت به دنبال کسب مشروعیت از جامعه جهانی است. معتقدیم که منطبق با واقعیت فعلی در افغانستان، با حاکمان جدید در این کشور راهی برای تعامل باز شود تا از وقوع یک بحران دیگر برای این کشور بحران زده جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان ازبکستان اخبار افغانستان طالبان ازبکستان اخبار افغانستان وزیر خارجه ازبکستان حاکمان جدید آسیای مرکزی وزرای خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ۲۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید