Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@03:34:26 GMT

حذف تدریجی ارز ترجیحی نهاده های دامی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۷۷۴۳

حذف تدریجی ارز ترجیحی نهاده های دامی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام میرتاج الدینی نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون متبوعش با مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای میرکاظمی در این جلسه توضیحاتی درباره ویژگی‌های بودجه 1401 بیان کرد. 

وی افزود: رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که این سازمان نهایت تلاش خود را کرده است تا بودجه سال آتی را در سقف دوم بودجه سال 1400 هماهنگ ببندند و در همین راستا نیز مهمترین رویکرد بودجه سال 1401 را تمرکز زدایی، عدالت محوری و افزایش بهره‌وری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه میرکاظمی تاکید کرد که نهایت تلاش سازمان متبوعش، عملیاتی بستن بودجه 1401 بوده، خاطرنشان کرد: همچنین آقای میرکاظمی درباره کاهش ردیف‌های بودجه گفت که در بودجه 1401 با متمرکز کردن ردیف‌های بودجه فرعی در ردیف‌های اصلی به شکل قابل توجهی از تعدد ردیف‌های بودجه‌ای کاسته شده است. 

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین درباره حدف ارز 4200 تخصیصی به کالاهای اساسی در بودجه 1401 گفت: به گفته آقای میرکاظمی، به جز دارو و گندم دیگر کالاهایی که در سالهای اخیر مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شدند از جمله نهاده‌های دامی به مرور از دریافت ارز 4200 حذف خواهند شد. 

منبع: تسنیم پربیننده ترین قیمت ال نود صفر ۱۴۰۰ بورسی‌ها حتما بخوانند / پیش بینی دقیق شاخص کل تا پایان سال جاری / پرتفوی سهامداران خرد، امسال به سوددهی نمی رسد قیمت پراید دوباره افزایش یافت (۱۴۰۰/۹/۱۶) رییسی معجزه کرد؟ / ترفند پرداخت حقوق و دستمزد در دولت سیزدهم قیمت دلار ۱۶ آذر ماه۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسعود میرکاظمی ارز ۴۲۰۰تومانی ارز ترجیحی بودجه 1401 برنامه و بودجه بودجه 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: بنابر بر قول مساعدت رئیس مجلس، مقرر شده است تا بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، فرشته میرزازاده درباره بودجه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: عدد پیشنهادی ما برای بودجه سال جاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که عدد مطرح شده در مجلس شورای اسلامی ۷۵ هزار میلیارد تومان عنوان شد، اما با تمهیدی که رئیس مجلس در نظر گرفت، مقرر شد که بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود، این بودجه تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

وی افزود: بخش عظیمی از سهمیه ارزی سازمان غذا و دارو که حدود ۳.۵ میلیارد دلار است، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بوده که تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم از این عدد کمتر نشود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: به بخش کمی از تجهیزات پزشکی نیز در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد، بخش اعظمی از دارو، تجهیزات و شیرخشک با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و بخشی از اقلام زیبایی و بخش اندکی از فراورده‌های سلامت‌محور خانگی ارز تالار دوم دریافت می‌کنند.

کد خبر 751399

دیگر خبرها

  • سرپرست اداره کل دارو منصوب شد
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به بودجه والیبال ودرخواست کاپیتان
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی