Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه توسعه و تکمیل درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ضمن قدردانی از مشارکت خیران سلامت در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سطح کشور اظهار کرد: در حال حاضر زمینه برای فعالیت خیران و بخش خصوصی در حوزه سلامت فراهم است و در این راستا شاخص‌ها و استاندارد‌های لازم نیز تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطر نشان کرد: مشارکت خیر سلامت (حاج آقای هاتفی) در ساخت بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در حوزه چشم پزشکی به مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی نمونه بارز از مشارکت و همراهی در حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با مشارکت مردم می‌توان بسیاری از برنامه‌ها و اقدامات مهم را در سطح کشور به اجرا در آورد و نمونه بارز آن برنامه واکسیناسیون با همکاری و مشارکت مردم است، تصریح کرد: با مشارکت بسیار موثر مردم کشورمان، روزانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شد و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دوز اول به ۸۶ درصد رسیده است.

وی فزود: کشور‌های اروپایی و آمریکایی حدود ۱۰ماه است که برنامه واکسیناسیون را در حال اجرا دارند و این در حالی است که در ایران در مدت ۳ ماه توانستیم با مشارکت مردم پوشش واکسیناسیون را سرعت ببخشیم و جلوتر از کشور‌های اروپایی و آمریکایی قرار گیریم.

عین اللهی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: اقدامات کاربردی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیار امیدوارکننده بود و می‌توان انتظار داشت با تلاش پژوهشگران کشورمان در مسیر رفع نیاز‌های کشور گام برداریم.

وی تصریح کرد: لازمه تحقق اهداف در حوزه پژوهش استفاده از ظرفیت جوانان و همکاری‌های بین رشته‌ای است تا بتوانیم در حوزه توسعه طرح‌های کاربردی و خودکفایی کشورمان پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.

 پروژه توسعه و تکمیل درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) با مشارکت خیران سلامت، در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با زیر بنای ۵۰۰۰ متر مربع و در ۶ طبقه در راستای توسعه خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ساخته می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون بهرام عین اللهی درمانگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید ممبینی گفت: بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک دام در ۶۵ واحد اپیدمیولوژیک زیر پوشش رایگان واکسیناسیون قرار می‌گیرند.


وی بیماری آبله را یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیردار در دام‌ها به ویژه گوسفند و بز دانست و افزود: مهم‌ترین نشانه‌های بروز این بیماری ایجاد برجستگی‌های ریز و تاول‌ها و ضایعات روی پوست قسمت‌های فاقد پشم بدن دام است که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست، عفونت‌های ثانویه و تلفات دام می‌شود.


ممبینی واکسیناسیون را یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با واکسیناسیون می‌توان از ابتلای دام‌ها به بیماری‌های مختلف دامی جلوگیری کرد که این امر نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد که در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی