Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از ابلاغ تعرفه مشاوره و خدمات مراکز مشاوره قوه قضائیه توسط ریاست قوه قضائیه خبر داد و اظهار کرد: برای اولین بار، در آذر ماه سال جاری تعرفه مشاوره و خدمات مراکز مشاوره قوه قضائیه بر اساس سطح‌بندی و الگوی هزینه‌ها از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این تعرفه، شامل کلیه خدماتی است که روانشناسان، مشاوران حقوقی و مددکاران اجتماعی در کلیه کلینیک‌ها و مراکز وابسته به قوه قضائیه ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: پیش از این مراکز مشاوره از نرخ‌های عمومی و به صورت غیر منضبط استفاده می‌کردند و اکنون این تعرفه به شکل اختصاصی و از سوی رئیس قوه قضائیه تعیین شده‌است. در تعیین این نرخ و تعرفه‌گذاری آیتم‌های متعددی لحاظ شده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به اقدامات کارشناسی انجام شده برای تعرفه‌گذاری عنوان کرد: یک تیم طی چند ماه کار کارشناسی، هزینه‌های ارائه خدمات مشاوره را در سراسر کشور متناسب با ۴۰۰ حوزه قضایی بررسی کردند و با همکاری مرکز آمار ایران هزینه‌های سال جاری در حوزه مسکن برای اجاره دفاتر خدمات مشاوره و هزینه‌های جاری و مصرفی مراکز برای اداره آن‌ها توسط مشاوران استخراج شد و این هزینه‌ها متناسب با شهرها و مناطق متخلف دسته‌بندی شد.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه عنوان کرد: در حال حاضر تعرفه برای سه سطح ارائه می‌شود؛ سطح اول تهران، سطح دوم استان‌های سطح دو و سطح سوم شامل استان‌های سطح سوم می‌شود.

وی افزود: استان‌های سطح دوم، شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم، کرمانشاه، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: استان‌های سطح سوم، شامل استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گلستان و یزد است.

وی تصریح کرد: حق‌المشاوره سایر شهرستان‌ها در هر یک از این سطح‌بندی‌های اعلام شده، ۲۰ درصد کمتر از نرخ مرکز هر استان می‌باشد.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به شاخصه‌های تعرفه‌گذاری یاد شده اذعان کرد: از جمله ویژگی‌های این تعرفه‌گذاری که در میان سایر نهادهایی که خدمات مشاوره و روان‌شناختی ارائه می‌دهند آن را متمایز می‌کند، این است که کلیه تعرفه‌ها و حق‌المشاوره‌ها با پشتوانه اقتصاد مراکز مشاوره و اقتصاد استان، مرکز و شهرستانی که در آن خدمات ارائه می شود در نظر گرفته شده است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه عنوان کرد: شخص ریاست قوه قضائیه طی چند مرحله ملاحظات و نکات مد نظر خود را نسبت به این تعرفه‌گذاری انجام داده است و نهایتا با ارشادات ایشان و به‌منظور رعایت حال مراجعان، مقداری از پیشنهاد کارشناسی اولیه کاسته شد و تعرفه برای اجرا، ابلاغ شد.

وی گفت: در این تعرفه گذاری سعی شده که نسبت به اقشار ضعیف ملاحظه صورت گیرد.

ابراهیمی در پایان بیان کرد: بر اساس دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده، فاقدین تمکن مالی و کسانی که از نظر اقتصادی امکان پرداخت حق‌المشاوره را ندارند، تحت پوشش خدمات معاضدتی قرار خواهند گرفت و قوه قضائیه با معرفی که نسبت به فاقدین تمکن مالی خواهد داشت، هم از ناحیه خود خدمات معاضدتی و رایگان ارائه خواهد داد و هم با همکاری سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نسبت به ارائه خدمات رایگان به این افراد اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضائیه تعرفه ابلاغ کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان های سطح مراکز مشاوره تعرفه گذاری هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان بر نقش موثر مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور تاکید شد.

در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، پیرامون نقش مراکز مشاوره در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها کشور بحث و بررسی و تاکید شد.

دبیر منطقه ۶ مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در این همایش به تشریح چگونگی تقویت روحیه اشتغال پذیری در دانشجویان پرداخت و گفت: اشتغال‌پذیری کاملا متمرکز بر عوامل درونی و فردی است که کمک می‌کند افراد فرصت‌های شغلی موجود را تشخیص داده، راحت‌تر شاغل شوند و یا شغلی که دارند را حفظ کنند.

سمیعی افزود: پژوهشگران می‌گویند لازم است سازه اشتغال پذیری توسط مراکز  مشاوره در افراد تقویت شود که علاوه بر دانشگاه اگر از مدرسه در افراد مورد توجه قرار گیرد موثرتر خواهد بود.

محمد خلیلی پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش به تشریح ضرورت توجه به« ایمنی، بهداشت و محیط زیست» در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در حوزه مشاوره و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اولین روز این همایش در زاهدان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (