Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، غلامعلی کوهساری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید علی محمد زنگانه استاندار گلستان از سایت بازیافت زباله آزادشهر به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: انتشار بوی نامطبوع حاصل از دفن غیر اصولی زباله از گذشته تاکنون مردم این شهرستان را بشدت آزار می‌دهد.

وی افزود: بوی نامطبوع سایت بازیافت زباله آزادشهر و تهدیدات احتمالی آن باید با یک برنامه‌ریزی اصولی و با نگاه به آینده توسط کارشناسان رفع شود تا مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهساری اضافه کرد: ۶۰ درصد زباله ورودی از آزادشهر و سایر شهرهای شرق گلستان به سایت بازیافت آزادشهر در این محل دفن و ۴۰ درصد دیگر توسط کارخانه آن بازیافت می شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر یادآور شد: براساس پیگیری‌های انجام شده و در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی از جمله ایجاد گودال‌هایی با روکش "ژئو ممبران" و یا تخلیه مناسب شیرابه حاصل از دفن زباله برای کاهش نگرانی مردم انجام شده‌ است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری‌ها و تلاش این سازمان طی ۲ سال اخیر فعالیت‌های مناسبی از جمله احداث مرکز لندفیل ژئوممبران برای دفن بهداشتی زباله و جلوگیری از نفوذ شیرابه‌های پسماند به سفره‌های آب زیر زمینی و عدم انتشار بوی نامطبوع در سایت بازیافت آزادشهر انجام شده و خط پردازش جدید به منظور مدیریت بازیافت زباله تا ۲ ماه آینده در این مکان راه‌اندازی خواهد شد.

محسن سمیعی با بیان اینکه شیرابه‌های حاصل از دفن زباله در سایت بازیافت آزادشهر در مخازن بتنی جمع آوری و به منظور تصفیه به سایت بازیافت آق قلا منتقل می‌شود، افزود: در آینده‌ای نزدیک و با همکاری مدیران در سطح ملی، زباله سوز جدید در این سایت نصب خواهد شد تا ضمن تولید برق از زباله از انتشار بوی نامطبوع آن جلوگیری شود.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان به خبرنگار ایرنا گفت که با پیگیری‌های صورت گرفته از سال گذشته، دفن غیر بهداشتی زباله در سایت بازیافت آزادشهر متوقف ضمن اینکه با ایجاد لندفیل با روکش ژئوممبران از نظر زیست محیطی مشکلات و مخاطرات بسیاری رفع شد.

محمدرضا کنعانی افزود: با توجه به درخواست سازمان پسماند به جهت ارتقای ظرفیت سایت بازیافت آزادشهر از ۲۵۰ تن زباله به ۵۰۰ تن، انجام برخی الزامات دیگر از جمله حفر چاه پایش آب آشامیدنی زیرزمینی، گسترش فضای سبز و عقد قرارداد با آزمایشگاه معتمد مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دفن پسماندها در سایت‌های بازیافت زباله استان گلستان براساس الزامات زیست محیطی انجام پذیرد، کمترین نگرانی و تنش را در زمان حال و آینده خواهیم داشت.

سایت بازیافت زباله آزادشهر در حاشیه جاده این شهرستان به مینودشت قرار دارد و روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله از آزادشهر و برخی شهرهای شرق گلستان در این محل جمع آوری و دفن می‌شود.

شهرستان آزادشهر افزون بر ۹۶ هزار نفر جمعیت دارد.

 
 
  
  

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است

صالح کربلایی حسنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سایت مدیریت پسماند شهرداری ساوه اظهار کرد: کارگروه محیط زیست شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک، به منظور بررسی مصوبه‌های این کارگروه در خصوص پسماند از این سایت بازدید کرد.

وی اضافه کرد: خاکپوشانی و پردازش از مهمترین مصوبه‌های کارگروه‌های استانی و شهرستانی است که هم اکنون در حال انجام و دفن زباله‌ها نیز به صورت بهداشتی در حال انجام است.

کربلایی حسنی با بیان اینکه این اقدامات گام مهمی در تحقق مصوبات است، یادآور شد: دفع محیط زیستی زباله‌ها مهمترین افق اعضای کارگروه محیط زیست شهرستان ساوه برای کاهش آلایندگی و عواقب محیط زیستی است که انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری و شورای اسلامی شهر حمایت‌های خود را از مدیریت پسماند برای تحقق این هدف بیش از گذشته انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: احداث لندفیل (گودال دفن زباله‌های غیر بازیافتی) این طرح هم‌اکنون در دست مشاور برای اتمام طراحی و مراحل مطالعاتی است و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز آن از سوی مجموعه مدیریت شهرستان تخصیص و تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه همچنین بر مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: همزمان با از سرگیری فعالیت سایت پردازش، سایت پسماند شهرداری ساوه و تفکیک زباله از مبدا نیز شروع شده تا میزان دفن زباله‌های شهر به حداقل برسد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه هم در این ارتباط گفت: سایت پردازش این شهرداری ۱۰ سال پیش با ظرفیت تفکیک ۲۵۰ تُن زباله در روز به بهره‌برداری رسیده، اما به علت نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد.

یاسر یعقوب زاده با بیان اینکه زباله دزدی توسط زباله گردها و مافیای آن مهمترین دلیل نداشتن توجیه اقتصدای برای فعالیت سایت پردازش محسوب می‌شود، افزود: این سایت در ۱۰ سال گذشته برای چند بار به پیمانکار واگذار شد، اما مجدد فعالیت‌های آن متوقف ماند.

وی اضافه کرد: در نهایت پارسال با اخذ مجوز از شهرداری و شورای سلامی شهر تفکیک زباله از مبدا تا سایت پردازش را به صورت یک مجموعه با تَرک تشریفات به یک سرمایه‌گذار به مدت سه ماه به صورت آزمایشی واگذار کردیم که فعالیت آن از ابتدای فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

یعقوب زاده میانگین زباله تفکیکی در سایت‌های پردازش کشور را حدود پنج درصد اعلام کرد و گفت: به علت فعالیت زباله گردها در ساوه این میانگین به کمتر از ۲ درصد رسیده که مانعی برای فعالیت شرکت پیمانکار تبدیل شده و انتظار می‌رود مردم برای پیشبرد هرچه بهتر کار در طرح تفکیک زباله از مبدا با این مجموعه همکاری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ساخت لندفیل در سایت پسماند نیز اظهار کرد: مطالعات این طرح هم‌اکنون در دست اقدام است که انتظار داریم پس از تایید و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز حدود ۲۵ ماه زمان لازم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال