Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن با "تصویرسازی غلط"دستاوردهای انقلاب را وارونه جلوه می‌دهد، گفت: توطئه و فتنه‌های دشمن هنوز هم ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف ظهر امروز همایش رزمندگان فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی اظهار ‌داشت: امروز به برکت خون شهید سلیمانی مردم کرمان را با نگاه دیگری می‌بینند و ویژگی‌های حاج قاسم را در بین کرمانی‌ها جست‌وجو می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرقد مطهر حاج قاسم یکی از مکان‌هایی است که زائران زیادی به اینجا می‌آیند و کرمان شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است گفت: رهبر معظم انقلاب در جریان شهادت حاج قاسم چند بار از لشکر 41 ثارالله نام بردند که چه فداکاری‌هایی انجام شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از پیش باید معرفی شود افزود: رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین تاکید کردند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرد و وضعیت کشور را بحرانی جلوه بدهد، گفت: دشمن تلاش می‌کند با عملیات روانی امید را از مردم بگیرد‌ و اگر دیر بجنبیم می‌تواند اثرگذار باشد.

سردار شریف با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس جمعیت کشور حدود 35 میلیون نفر بود‌ و امروز این جمعیت به بیش از 80 میلیون نفر رسیده است تصریح کرد: این یعنی حدود 50 میلیون نفر از جمعیت کشور، تصویر واقعی از دوران دفاع مقدس ندارد؛ این نسل باید بداند که قبل از انقلاب وضعیت کشور چگونه بوده و دستاوردهای امروز کشور را هم باید معرفی کنیم و اینکه چگونه اکثریت جمعیت کشور امروز از نعمت آب، برق، گاز و درمان برخوردارند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نظام اسلامی در 40 سال انقلاب پیشرفت‌های بزرگی داشته و معرفی و تبیین این دستاوردها نیز همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری به آن تاکید کردند گفت: دشمن به‌دنبال تصویرسازی غلط از دستاوردهای انقلاب است تا همه چیز را وارونه جلوه دهد. دشمن با امپراطوری رسانه‌ای قصد دارد مردم را به سمت ناامیدی و یاس ببرد،‌ اما کشور امروز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته و سال‌ها توطئه و فتنه‌های دشمن را که هنوز هم ادامه دارد، خنثی کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز مرقد مطهر شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان میزبان خیل عظیم مردم از سراسر دنیاست که به زیارت سردار دل‌ها می‌آیند گفت: دشمنان شهید سلیمانی را برای ناکامی‌شان در سوریه و عراق ترور نکردند بلکه آنها می‌خواستند قدرت نرم حاج قاسم را که همان ولایت‌باوری او و حلقه وصل توده مردم به نظام دینی بود را از بین ببرند.

سردار شریف با بیان اینکه دشمن غافل است که در یک نیمروز عاشورایی دنیا سال‌ها بعد هنوز پرچم اباعبدالله الحسین (ع) را برافراشته دارد افزود: خون حاج قاسم به اسلام و شیعه برکت داد و دشمن به وحشت افتاده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در 70 سال گذشته تا این حد در معرض تهدید و فروپاشی نبوده است گفت: حاج قاسم یک اسطوره و الگوی به تمام معنا برای کل بشریت است که باید ابعاد وجودی حاج قاسم به دنیا معرفی شود و حاج قاسم یک الگوی پاک، شجاع، مردمی و با عاطفه است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: بیان خاطرات شهید سلیمانی به الگوسازی در جامعه کمک می‌کند و بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بسیار نکته‌سنج و دقیق بود و در اوج عصبانیت خود بهترین تصمیم‌ها را می‌گرفت افزود: زمانی هم که فرمانده نیروی قدس بود متواضع‌تر شده بود.

امام جمعه اردبیل: دشمنان از موضوع فرهنگ ایثار و شهادت به شدت هراس دارندامام جمعه اصفهان: امنیت و عزت مردم و ذلت دشمنان به دست نیروهای مسلح تامین می‌‌شودنماینده ولی‌فقیه در استان گلستان: دشمنان به فکر سوء استفاده از مشکلات کشور هستند

اقدامات لشکر 41 ثارالله باید برای نسل جوان تبیین شود

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لشکر 41 ثارالله یکی از لشکرهای بنام کشور و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به فرماندهی سردار شهید سلیمانی بود.

وی بیان کرد: به دلیل طول عمری که خداوند به شهید سپهبد قاسم سلیمانی داد این سردار بزرگ بعد از دوران دفاع مقدس با نقشی که در جبهه مقاومت ایفا کرد یک بار دیگر نام لشکر ثارالله به عنوان یک لشکر سرافراز مطرح کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این موضوع در بیانات حضرت آقا بارها و بارها بیان شده و عملکرد این لشکر مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته بیان کرد: نسل جوان ما باید این توفیق را داشته باشد تا با تاریخچه، اقدامات، عملیاتی‌هایی که این لشکر در آن نقش داشته و شهدای شاخص این لشکر آشنا شده و رزمندگانی را که در این لشکر بودند را به عنوان اسوه، نمونه و الگو برای خود سرمشق قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از جاهایی که می‌تواند به خوبی این نقش را ایفا کرده و تاریخچه، عملکرد، اقدامات و ... لشکر 41 ثارالله را به افکار عمومی انتقال دهد پیشکسوتان دوران دفاع مقدس هستند.

سردار شریف با بیان اینکه این پیشکسوتان در بخش فرهنگی و تبلیغات لشکر فعال بودند افزود: اینها از نزدیک‌ترین کسانی بودند که به این اقدامات تسلط دارند و هم به دلیل شناخت از افکار عمومی و هم هنری که در انتقال مفاهیم ارزشی دارند، می‌توانند نقش ارزنده‌ای را در این حوزه ایفا کرده و این فرهنگ را به جامعه انتقال دهند.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب دوران دفاع مقدس لشکر 41 ثارالله شهید سلیمانی سردار شریف حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب «سلیمانی عزیز ۲»، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد. همچنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روز‌ها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه‌ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

به گزارش همشهری، در کتاب «سلیمانی عزیز ۲» به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم. همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می‌گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می‌افزاید: بار‌ها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم ...

حضرت‌آقا همه را خوشحال کردند

این کارگردان در ادامه می‌افزاید: حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون است. او بعد از ساخت مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی همچون پایتخت، روز‌های زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشتی، بچه‌های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی‌البدل و... نشان داده که رگ خواب مخاطب را بخوبی می‌شناسد و می‌داند از چه زاویه‌ای به دغدغه‌های مردم نگاه و آن را از قاب دوربینش به بهترین شکل ثبت کند.

ناگفته نماند سریال پایتخت ۵ هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آی فیلم پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها