Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بسیاری از کشورها از قبل برنامه‌های تزریق دوزهای واکسن یادآور یا تقویتی را برای سالمندان یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای شروع کرده‌اند، اما افزایش نگرانی‌ها با ظهور سویه جدید و واگیرتر اومیکرون برخی از کشورها را واداشته است که تزریق دوز یادآور واکسن را برای بخش‌های بزرگتری از جمعیت‌هایشان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت با توجه به نگرانی درباره میزان پایین واکسیناسیون در کشورهای در حال توسعه، در ماه‌های اخیر گفته است که تزریق دوزهای اولیه واکسن به شمار بیشتری از مردم در جهان بر تزریق دوزهای یادآور اولویت دارد.

اما این توصیه جدید درباره تزریق دوزهای یادآور واکسن، پس از جلسه «گروه مشاور راهبردی کارشناسان درباره ایمن‌سازی» (SAGE) در روز سه‌شنبه برای ارزیابی نیاز به تزریق دوزهای یادآور اعلام می‌شود و عمدتا با راهنمایی که سازمان جهانی بهداشت در ماه اکتبر (مهر) منتشر کرد، مطابقت دارد.

آلخاندرو کراویوتو، رئیس SAGE در یک کنفرانس خبری گفت واکسن‌ها باعث میزان مناسبی از حفاظت در برابر بیماری شدید برای دست کم شش ماه می‌شوند، گرچه داده‌ها نشان می‌دهند که این محافظت در برابر بیماری شدید در سالمندان و در افراد دارای بیماری‌ زمینه‌ای سریعتر افت می‌کند.

او گفت: «در شرایط فعلی ما همچنان از نیاز به برابری در توزیع واکسن‌ها و استفاده از دوز سوم فقط در افراد دچار بیماری زمینه‌ای و افرادی که واکسن غیرفعال دریافت کرده‌اند، حمایت می‌کنیم.»

کیت اوبراین، رئیس بخش ایمن‌سازی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت واکسن‌های کرونا حفاظ «بسیار خوبی» در طول شش ماه پس از دوز آخرشان ایجاد می‌کنند و «کاهش اندکی» در میزان حفاظت‌شان در این مدت به وجود می‌آید.

واکسن‌های غیرفعال‌شده که در آنها از کروناویروس‌های کشته‌شده بوسیله مواد شیمیایی، گرما یا پرتوتابی استفاده شده است، از جمله بوسیله تولیدکنندگان چینی شامل شرکت‌ سینوواک بیوتک و شرکت دولتی سینوفارم و  شرکت هندی بهارات بیوتک تولید می‌شوند. 

سازمان جهانی بهداشت به این واکسن‌ها مجوز مصرف اضطراری داده است.

مقامات سازمان جهانی بهداشت در جلسه روز پنجشنبه به برند واکسن‌ها اشاره نکردند. اما این سازمان در ماه اکتبر (مهر) توصیه کرد که افراد بالای ۶۰ سال که واکسن‌های سینوفارم و سینوواک دریافت کرده‌اند، باید یک دوز اضافی واکسن دریافت کنند.

کراویوتو، رئیس SAGE در روز پنجشنبه گفت که یک دوز واکسن جانسون اند جانسون هنوز موثر است، اما داده‌ها به دست آمده از کارآزمایی‌های بالینی این شرکت به روشنی نشان می‌دهد که استفاده از دو دوز واکسن سودمندی تزریق دوز دوم آن را نشان می‌دهد.

برخی کشورها مانند ترکیه، امارات متحده عربی و تایلند با توجه به نگرانی درباره اینکه واکسن‌های چینی ممکن است در برابر سویه‌های واگیرتر کروناویروس آنقدرها موثر نباشند، به افرادی که این نوع واکسن‌ها را دریافت کرده بودند، یک دوز یادآور یا تقویتی از انواع دیگر واکسن‌های کرونا (با پلتفرم متفاوت مثلا واکسن آسترازنکا یا فایزر) تزریق کرده‌اند.

کد خبر 642235 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا سازمان جهانی بهداشت تزریق دوزهای تزریق دوز واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با بارش‌هایی که از فروردین تا نیمه اردیبهشت صورت گرفته، نیمی از کم‌بارشی‌های کشور جبران شده است.

به گزارش تسنیم، صادق ضیائیان افزود: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز -جمعه- نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا -شنبه- شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است، اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالیکه برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد