Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ به منظور لغو تحریم‌ها امشب (پنجشنبه) در گفت‌وگویی در تشریح فضای حاکم بر مذاکرات که امروز با نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دولت جدیدی در ایران شکل گرفته و تیم جدیدی مسئولیت مذاکرات را برعهده گرفته است، گفت:‌ این تیم براساس دستورالعمل‌هایی که داشت چارچوب‌هایی را برای ادامه گفت‌وگوها تدوین کرد و بر همین اساس پیشنهادهایی را در دو موضوع مهم مورد بحث طرفین یکی در موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و همچنین در موضوع اقدامات هسته‌ای تدوین و به صورت مکتوب به طرف مقابل ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

معاون وزیر خارجه افزود: در همین چارچوب قرار شد بررسی‌های لازم در مورد دیدگاه‌های اطراف مختلف گفت‌وگو که ایران و ۱+۴ است، صورت بپذیرد. در این بخش از مذاکرات که گفت‌وگوها از امروز آغاز شد با این نگاه همه شرکت‌ کنندگان در گفت‌وگو بود که بتوانند با یک نگاه رو به جلو گفت‌وگوهایی را شکل بدهند که این گفت‌وگوها دیدگاه‌های طرفین را در مسیر توافق به هم نزدیک کند.

باقری اظهار داشت: بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهایی را که در هفته گذشته به طرف مقابل ارائه کرده بود این پیشنهادها نشان دهنده دیدگاه‌ها و مواضع ایران درباره پیش نویسی است که در وین ۶ به جمع بندی اطراف مختلف گفت‌وگوها  رسیده بود. این دیدگاه و مواضع ایران همچنان ره توشه هیأت ایرانی برای استمرار گفت‌وگوها خواهد بود. 

رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات وین درباره اظهارات امروز انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پیامی که از طرف مقابل در آغاز مذاکرات امروز دریافت کردید؟  خاطرنشان کرد: طرفین یک پیش نویسی را در آخرین دور گفت‌وگوها در وین به آن دست یافتند و هیأت ایرانی درباره آن پیش نویس دیدگاه‌هایی را داشت و این دیدگاه‌ها چون به صورت مستند و مستدل بود مکتوب شد و در اختیار طرف مقابل قرار گرفت. حتی اگر در اختیار طرف مقابل قرار نمی‌گرفت روزی که در کارگروه‌های تخصصی قرار بر این می‌شد درباره لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای صحبت شود هیأت ایرانی براساس همین نگاه مواضع خود را به طرف مقابل ارائه می‌کرد. 

وی درباره اظهارات انریکه مورا مبنی بر این‌که مسیر سختی پیش رو است و زمان نامحدود نیست و این‌که ایران تا چه زمانی می‌تواند به این مذاکرات ادامه دهد و چقدر احتمال می‌دهید اختلافات درباره تحریم‌ها رفع شود؟ گفت: اختلافات درباره تحریم‌ها بستگی به اراده جدی و آمادگی عملی طرف مقابل برای برداشتن تحریم‌ها دارد. هر زمان این اراده جدی و آمادگی عملی احراز شود، ما می‌توانیم برای لغو تحریم‌ها  گام برداریم و لغو تحریم‌ها گشایش جدی برای پیشبرد گفت‌وگوها به ویژه در زمینه اقدامات هسته‌ای ایجاد خواهد کرد.

باقری درباره این‌که آیا این امروز با نشستی که برگزار شد، اراده جدی را در طرف‌های اروپایی می‌بینید؟ بیان کرد: آن‌چه امروز احساس کردم با چیزی که روز جمعه احساس کردم متفاوت بود. احساسم این بود که طرف مقابل اراده جدی‌تر برای ورود به گفت‌وگوهای موثر و نتیجه بخش را پیدا کرده است.

معاون وزیر خارجه درباره اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا نیز تصریح کرد: همین اقدامات غیرسازنده و تخریبی آمریکایی‌ها که در حین مذاکرات انجام شد مورد اعتراض چند کشور عضو ۱+۴ در نشست امروز قرار گرفت و آنها هم این اقدام را غیرسازنده خوانده و خواستار این شدند که آمریکایی‌ها از ادامه و استمرار چنین اقداماتی که می‌تواند فضای گفت‌وگوها را تخریب کند، خودداری کنند.

 

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: لغو تحریم ها طرف مقابل دیدگاه ها گفت وگوها اراده جدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و شاید فقط جزئیات کوچک نتیجه بازی را تغییر می‌دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اوسمار لوس ویرا در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر اظهار داشت: هر چقدر به پایان فصل نزدیک می‌شویم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شوند و همه تلاش می‌کنند به هدف‌شان برسند. همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و شاید فقط جزئیات کوچک نتیجه بازی را تغییر می‌دهد، بنابراین امیدوارم فردا بازی خوبی داشته باشیم و از این جزئیاتی که گفتم به خوبی استفاده کنیم.و

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • چه غیرمنصفانه: رئال قسر در رفت!
  • ذوب‌آهن به‌دنبال سومین برد خانگی مقابل نساجی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • به بهانه الکلاسیکوی ایران؛ بریس نیکبخت و ضربه سر کریم باقری مقابل سپاهان / فیلم