Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:05:51 GMT

بقعه خدیجه خاتون در قم مرمت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۰۲۵۶

بقعه خدیجه خاتون در قم مرمت شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عمار کاووسی ،معاون میراث‌فرهنگی قم اظهار کرد: مرمت  اثر تاریخی و مذهبی بقعه خدیجه خاتون با مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شد.

او ادامه داد: این مرمت شامل حذف الحاقات دوره‌های مختلف، استحکام‌بخشی پایه‌های سنگی و اجرای (کانالِ نا) دور بنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاووسی با بیان این که بنای امامزاده خدیجه خاتون منسوب به دختری از فرزندان امام صادق (ع) است، افزود: این بقعه را غیاث‌الدین امیرمحمد فرزند خواجه علی‌صفی امیر بزرگ خاندان صفی به سال ۷۷۰ هجری قمری بنیاد نهاده است.

او گفت: نمای خارجی بقعه خدیجه خاتون ابتدا چند متری سنگ‌چین و پس از آن گنبد برجی هرمی و قاعده ضلع آن آجری است، این اثر تاریخی به شماره ۲۴۹۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار تاریخی مرمت آثار تاریخی خدیجه خاتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان

 عزتی با اشاره به اهمیت آب و روش‌های صرفه جویی در آب کشاورزی گفت: با مرمت و لایروبی دو رشته قنات به طول ۴۵۰ متر در روستا‌های صیفار و کلو  ورزقان موجب افزایش دبی آب خروجی از این قنات شده است.

وی افزود: هزینه مرمت و لایروبی این قنات مبلغ ۷۰۲ میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین شد.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان افزود: اراضی پایاب این قنات ۴۰ هکتار می‌باشد که با اتمام پروژه از آب مطمئن برخوردار می‌شوند و بهره وری استفاده از آب کشاورزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان براساس سیاست افزایش بهره وری استفاده از آب کشاورزی تلاش دارد با تامین منابع مالی پروژه‌های آبیاری باعث توسعه آبیاری‌های نوین در این شهرستان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود