Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس آیین رونمایی از ۸ محصول رسانه‌ای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی امروز با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی، معاون برون مرزی صداوسیما، معاون صدای رسانه ملی، معاون اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان و اهالی رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونمایی از نرم‌افزار «حرم مجازی»

از جمله محصولات مهم رونمایی شده در این مراسم، نرم‌افزار «حرم مجازی» است که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی طراحی شده است.

شبیه‌سازی واقعیت مجازی حرم با جزئیات کامل به همراه شبیه‌سازی جمعیت، مسیریابی در حرم مطهر، معرفی رواق‌ها، اماکن، مراکز علمی و آموزشی، پارکینگ‌ها، دسترسی به بخش نذورات، بانک احادیث، زندگی‌نامه امام رضا (ع)، آداب زیارت و زیارت‌نامه به صورت موشن‌گرافی و پخش مستقیم از حرم مطهر از امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزار حرم مجازی است.

پوستر دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) رونمایی شد

در این مراسم همچنین پوستر و تیزر دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) رونمایی شد تا دومین دوره این جشنواره به طور رسمی کار خود را آغاز کند.

مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با برگزاری این جشنواره اهداف مهمی از جمله شناسایی و شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به ویژه رسانه‌های نوین و همچنین عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی را دنبال می‌کند که با مشارکت اصحاب رسانه و عموم مردم محقق خواهد شد.

شروع به کار سایت شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع)

همچنین سایت شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع) به‌طور رسمی در این مراسم آغاز به کار کرد. با راه‌اندازی این سایت به آدرس imamreza.net امکان پخش زنده برنامه‌های حرم مطهر رضوی در حوزه داخلی و بین‌المللی به زبان‌های فارسی، اردو، انگلیسی و عربی فراهم شد.

علاوه بر پخش زنده برنامه‌های حرم مطهر رضوی، تولیدات صوتی و تصویری مدیریت رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی نیز برای استفاده علاقه‌مندان روی این وب‌سایت قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های این سایت می‌توان به قرار گرفتن پخش زنده و تولیدات همه برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) اشاره کرد.

رونمایی از کتاب اطلس جغرافیای آستان قدس رضوی

دیگر محصول رونمایی شده در این مراسم، کتاب اطلس جغرافیای آستان قدس رضوی بود که در آن، تمامی مراکز، نهادها، حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی آستان قدس رضوی و همچنین همه خدمات، فعالیت‌ها، دفاتر و مؤسسات، مراکز، سازمان‌ها، موقوفات مهم و پروژه‌های بزرگ عمرانی این آستان معرفی شده است.

رونمایی از مجموعه مستند خدام حرم

مجموعه مستند خدام حرم مطهر رضوی دیگر محصولات فرهنگی رونمایی شده در این مراسم بود که همزمان با رونمایی از آن، ۶ خادم و پیشکسوتی که در این مستند به زندگی آن‌ها پرداخته شده است، تجلیل شدند.

همچنین با حضور معاونان سازمان صداوسیما، استودیوی رادیویی شهید حاج قاسم سلیمانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی افتتاح شد. طرح پژوهشی اطلس جامع زیارت و ضمائم روزنامه قدس از دیگر محصولات مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی است که در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتباطات رسانه ملی رونمایی امام رضا حرم امام رضا مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی امام رضا رونمایی شد رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، گروهی از مدیران رادیو صدا و سیمای کشورمان در مشهد مقدس با هدف آشنایی با فعالیت‌های عمرانی آستان قدس رضوی و فرآیند بسته‌بندی گل‌های فوق ضریح حرم مطهر رضوی از رواق زیر سطحی بست شیخ بهایی و بخش شمیم رضوان بازدید کردند.

در این بازدید،  محرابیان به‌عنوان کارشناس شرح طرح، درصد پیشرفت، مساحت، زمان شروع و مدت انجام طرح را توضیح داد

مدیران رادیو از بخش شمیم رضوان بازدید نیز کردند و محمد حسین برگی به عنوان سرکشیک روز، توضیحاتی در خصوص چگونگی آغاز و انجام فرآیند آماده سازی گل‌های متبرک فوق ضریح مطهر را که روزانه تعویض و به این مکان منتقل می‌شود، بیان کرد

فعالیت‌های این مجموعه شامل استریل، خشک کردن، بسته‌بندی و توزیع گل‌های متبرک است.

بازدید از کارگاه روشنایی حرم مطهر رضوی
حضور در کارگاه روشنایی و بازدید از مراحل طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری، تمیز کردن و تعویض لامپ‌های معیوب لوستر‌های حرم مطهر، وضع روشنایی لوسترها، روشنایی و نورپردازی حرم مطهر بخش پایانی این بازدید بود

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت