Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادر آشنا مدیر کل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد در گفت و گو با برنا گفت: یکی از کارهایی که در حال پیگیری آن هستیم و مطالبه جدی هنرمندان استانی بوده است این است که یکی از سالن های شهر تهران را به اجرای عمومی کارهایی از شهرستان اختصاص دهیم.

قادر آشنا:با افزایش جشنواره ها مخالفم!

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص برنامه ریزی برای استعدادیابی در شهرستان ها و دیده شدن فعالان عرصه نمایشی شهرستان ها گفت: سوال خیلی به جایی پرسیدید و ایرادی که می گیرند به جا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری که ما باید نه تنها در  عرصه تئاتر بلکه در کل حوزه فرهنگ و هنر انجام بدهیم  این است که فرصت هایی در اختیار هنرمندان شهرستان ها و استان های دیگر باید گذاشته شود که بنوانند توامندی هایشان را در معرض نمایش قرار دهند البته طبیعی است تهران پایتخت است در شهرستان ها به فرض مثال اگر 100 هنرمند هست در پایتخت هزار هنرمند داریم و به هرحال به سبب پایتخت بودن امکانات بیشتری دارد و بیشتر دیده می شود اما ما به عنوان مدیران فرهنگی باید در تلاش باشیم و امکاناتی فراهم کنیم  تا استعداد ها و هنرِ هنرمندان در شهر خوشان شکوفا شود به فرض مثال اگر کارگردان،بازیگر و نویسنده هستند در همان شهر خود بتوانند کار کنند و دیده بشوند.

قادر آشنا اظهار داشت: درحال حاضر در کشور پلتفرم هایی راه اندازی شده است که در کنار حضوری بودن، کارها به صورت مجازی هم می تواند معرف و مبلغ هنرمندان استانی کشور باشد 

مدیر کل هنر های نمایشی در خصوص جشنواره های استانی گفت: واقعیت این است که من اساسا با افزایش برگزاری جشنواره های استانی مخالف هستم چون اگر تعداد جشنواره ها زیاد شود باعث سطحی شدن جشنواره و دم دستی شدن کارها می شود. مشکل ما جشنواره ها نیستند مشکل اجرای عموم و تولید نمایشنامه است. جشنواره ها بیشتر محفلی برای همفکری و دیدن آثار است و زیاد شدن این جشنواره ها کار را شور می کند. ما بر این باوریم پول و هزینه ای که به عرصه هنر اختصاص دارد صرف تولید نمایشنامه و اجرای عمومی در شهرستان ها و در پایتخت شود.

قادر آشنا در پایان گفت: یکی از کارهایی که در حال پیگیری آن هستیم و مطالبه جدی هنرمندان استانی بوده است این است که یکی از سالن های شهر تهران را به اجرای عمومی کارهایی از شهرستان اختصاص دهیم تا بتوانند توانمندی های خود را به رخ بکشند و دیده بشوند.باید دید که شرایط مدیریتی چه پیش می آورد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استعدادیابی جشنواره ها مدیرکل هنرهای نمایشی قادر آشنا عرصه نمایش هنرمندان استانی جشنواره ها شهرستان ها قادر آشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است

سعید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری سه نماینده، پرونده ارتقا سه شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران صادر شد و درخواست مربوط به دو شهرستان دیگر هم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تصویب فرمانداری ویژه شهرستان اردکان با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید، اضافه کرد: امیدواریم پرونده شهرستان‌های یزد و میبد که در حال پیگیری است نیز زودتر به نتیجه رسیده و به مردم اعلام شود.

کد خبر 6094158

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری