Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: در استان عزم خود و مسئولان را جزم کرده‌ایم تا هیچ واحد تولیدی فعالی تعطیل نشود. در حال حاضر خراسان رضوی ۴۷۰۰ واحد تولیدی فعال و ۷۰۰ واحد تعطیل دارد که لازم است این واحدهای تعطیل دوباره فعال شود.

یعقوبعلی نظری عصر دیروز، ۱۸ آذر ماه، در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و معرفی واحدهای تولیدی نمونه استانی در سال ۱۴۰۰ که در هتل پارس مشهد برگزار شد، گفت: هم‌اکنون دستور کار اول بخش‌های دولتی و خصوصی این است که وضع موجود حفظ شده و واحدی تعطیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی باید بهره‌وری آن را به سطح حداکثر ارتقا داد و اگر در این میان واحد راکدی امکان فعالیت مجدد ندارد، آن را حذف کرد. 

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور اظهار کرد: شرایط دشوار سبب تلاش و مجاهدت می‌شود. برای این منظور لازم است عرصه‌ای ایجاد شود که تفاوت بین مردان سختکوش با دیگران مشخص شود. من اعتقاد دارم وقتی ظرفیت کافی موجود باشد، جای نگرانی از شرایط نخواهد بود. همین ظرفیت‌هاست که همت‌ها را متبلور می‌سازد و موجب تحرک انسان می‌شود چون آدمی در سختی‌ها ساخته می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همه ما در کشور مشکلات را تجربه کرده‌ایم. این موضوع از ابتدای شروع نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی و حتی قبلتر، یعنی آغاز نهضت امام خمینی(ره)، قابل مشاهده بود. در کدام مقطع شرایط عادی بوده است. باید توجه داشت حرکت در مسیر حق چه در حوزه اقتصادی، چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه‌های دیگر با دشواری همراه است‌.

نظری افزود: افتخار ملت ایران حیات و پختگی در سختی‌هاست. اگر بناست این مردم و کشور هویت پیدا کند و آزادی به دست آمده خود را حفظ کرده و در سطح دنیا بدرخشد، باید در میدان سختی پخته شود. در این مسیر امید شرط موفقیت است. 

وی تصریح کرد: ما در تقابل جدی ۴۰ ساله با آمریکا هستیم‌ و مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم اما می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم. ما ملتی قدرتمند و سربلند هستیم و در دنیا برای مبارزه با استکبار یک الگو به حساب آمده و ایستادگی کرده‌ایم. امروز میدان‌ها از هم قابل تفکیک نیست و نمی‌توان عرصه اقتصاد را از سیاست یا فرهنگ جدا کرد. به همنی جهت لازم است از قدرت تجربه شده در میدان‌های سخت استفاده کنیم چراکه این قدرت سرمایه ملت ایران است. ‌امروز عرصه اقتصاد نیازمند بهره‌گیری از قدرت، شخصیت و هویت است و در این راه با امید قاطع به آینده مشکلات را به فضل الهی حل خواهیم کرد.

وی گفت: چرا امروز حدود ۵۰ درصد از ۹۵۰ معدن موجود در استان راکد است. باید علت تعطیلی آن مشخص و برای آن راهکاری اندیشید. در جنگ اقتصادی موفق نخواهیم شد جز اینکه ایثار کرده و منافع و تعصبات فردی، بخشی و گروهی را کنار بگذاریم و اهداف بلندتر را در اولویت قرار دهیم. اقتصاد ما باید با معنویت همراه باشد. ما نیاز داریم بر اساس اهداف بلند در حوزه اقتصاد با یکدیگر همگرا شده و اهداف مشترک داشته باشیم‌.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در این مسیر لازم است در صورت نیاز ساختار و شکل‌دهی تشکل‌های منسجم و هماهنگ با اهداف بلند در حوزه صنعت و معدن بازنگری شود. علاوه بر این ضروری است مسیرها را نیز بازنگری کرده و تغییر داد. نمی‌توان با برخی از این تشکل‌ها، راه‌کارها و اهداف قبلی از میدان جنگ اقتصادی عبور کرد. البته نباید از یاد برد که در این میان وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی نیز خدمتگزاری به مردم به صورت عام و خدمتگزاری به بخش‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی به صورت خاص است. قانون مانع نیست مگر اینکه به صورت نامطلوب اجرا شود. زمانی که چرخ اقتصادی کشور حرکت کند، همه موانع را از مسیر خود برمی‌دارد.

وی گفت: با ایجاد یکی ۲ شغل مشکل خراسان رضوی حل نمی‌شود. باید جریانات اقتصادی توسط مردم ایجاد شود چون اگر چرخ‌های اقتصادی استان به حرکت درآید، مولفه‌های دیگر مسیر رشد را طی خواهد کرد. تحقق این مهم مستلزم طرح‌ها و تشکیلات نو و برداشتن موانع است.

نظری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها لازم است اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ هشت درصد رشد کند که سهم خراسان رضوی در این هدف‌گذاری ۷.۲ درصد است. در حال حاضر برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی لازم انجام شده است. در این راستا لازم است برای افزایش بهره‌وری و دست‌یابی به رشد مذکور ۱۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این استان در تدوین برنامه‌های توسعه و اجرای آن دچار عقب‌ماندگی نیست، ادامه داد: عقب‌ماندگی استان مربوط به سهم پنج درصدی آن از بخش‌هایی است که باید از کل کشور به استان واگذار شود. عایدی کنونی استان از اعتبارات کشور متناسب با سهم هشت درصدی آن از مساحت و جمعیت کشور نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن استاندار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب