Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزیر امور خارجه در سفر به شهر مقدس قم، با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین دیدار کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار انتظار عمومی از دستگاه دیپلماسی کشور در دولت سیزدهم را، ارتباط سازنده با همسایگان دانست و گفت: انتظار عمومی از دستگاه دیپلماسی، رفع موانع و ارتباط سازنده با تمامی همسایگان خصوصاً کشورهای حوزه خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به موضوع افغانستان خاطرنشان کرد: همه اقوام و گروه‌ها باید در نظام سیاسی افغانستان نقش داشته باشند و هیچ چیزی غیر از تشکیل دولت فراگیر ملی نمی‌تواند تأمین کننده امنیت و ثبات در افغانستان شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه رویکرد دولت در فعال کردن دیپلماسی اقتصادی را مورد تحسین قرار داد و ابراز کرد: اقتصاد با سیاست رابطه تنگاتنگی دارد و این دو به یکدیگر گره خورده‌اند. گره گشایی اقتصادی مستلزم دیپلماسی فعال در حیطه مسائل اقتصادی است.

وی در ادامه توجه به تجربیات حاصل شده در توافق برجام را مورد تأکید قرارداد و افزود: باید تجربیات گذشته را سرلوحه کار خود قرار دهید و سیاستی اتخاذ کنید تا هم اعتبار جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل حفظ شود و هم عهد شکنان که رأس آن‌ها آمریکا قرار دارد، در نگاه جهانیان مقصر جلوه کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شرطی سازی اقتصاد را به عنوان یک آفت ارزیابی کرد و گفت: اقتصاد شرطی یکی از عوامل مهم نوسانات اقتصادی است. نباید سفره مردم را به مسائل خارجی گره زد.

وی در پایان صحبت‌های خود، استفاده از قدرت میدان و دیپلماسی را راه گشا ارزیابی کرد و گفت: از طریق میدان می‌توان در دیپلماسی به پیروزی‌ها و نتایج خوبی دست یافت و نباید از این عامل مهم و تأثیرگذار غفلت کرد.

ذکر است در این جلسه، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان نقطه نظرات، سؤالات و پیشنهادات و انتقادات خود از دستگاه دیپلماسی پرداختند و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، توضیحاتی را برای آن‌ها ارائه کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد قم سیاست جامعه مدرسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در دیدار با اساتید حوزه های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

وی با بیان اینکه لحظه ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان تشنه علم آفریده شده و می خواهد در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم را به شیوه ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود