Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@05:18:52 GMT

کشف روشی برای معالجه ضعف بینایی!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۱۱۶۰

کشف روشی برای معالجه ضعف بینایی!

به گزارش نشریه «ساینتیفیک ریپورتس» در گزارشی نوشت: قرار گرفتن چشم در معرض موج کوتاهی از نور قرمز در ساعات اولیه صبح می‌تواند به بهبود شرایط بینایی افرادی که دچار مشکل شده‌اند کمک کند.

به اعتقاد کارشناسان، این روش می‌تواند معالجه آسان، امن و ساده‌ای برای حفظ قدرت بینایی همزمان با افزایش سن باشد.

در آزمایشی که روی ۲۰ نفر از داوطلبان انجام گرفت، آنها به مدت سه دقیقه در معرض نور قرمز با قدرت ۶۷۰ نانومتر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان انجام این کار بین ساعت‌های ۸ تا ۹ صبح بود و مشخص شد که قدرت بینایی این افراد ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده و این بهبود به طور متوسط تا یک هفته هم ادامه داشته است، این در حالی است که در برخی از افراد نیز این بهبود تا ۲۰ درصد هم رسیده است.

گلن جفری عصب‌شناس دانشگاه کالج لندن در این باره می‌گوید: استفاده از یک دستگاه ساده (ال‌‌ای‌دی) یک بار در هفته می‌تواند انرژی فرسوده‌ی سیستم سلول‌های شبکیه را شارژ کند، این کار چیزی شبیه شارژ باتری است.

او تاکید دارد برای راندمان مطلوب این کار باید در ساعات اولیه صبح انجام شود، زیرا آزمایش‌های صورت‌گرفته روی حیوانات و حشرات نشان می‌دهد چنین کاری در ساعات‌ بعدازظهر نمی‌تواند به همان اندازه نتیجه‌بخش باشد.

به گفته دانشمندان، استفاده از لامپ‌های ساده و دارای ولتاژ پایین ال‌ای‌دی روشی بسیار کم‌هزینه برای معالجه سریع افراد است که می‌تواند روشی امن هم به شمار آید، زیرا اشعه مادون قرمزِ ۶۷۰ نانومتری موجود در آن تفاوت چندانی با اشعه موجود در فضای طبیعی ندارد.

با وجود این، محققان می‌گویند ساخت دستگاهی برای معالجه کم‌بینایی با این روش زمان خواهد برد و در عین حال باید مساله تفاوت در بهبود بین داوطلبان را هم بیشتر مورد بررسی قرار داد./اعتمادآنلاین

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ضعف بینایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان