Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_نشست شورای زکات خوزستان با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست شورای زکات خوزستان شامگاه پنجشنبه با حضور مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور شامگاه پنج شنبه در دفتر نمایندگی ولی فقیه خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون مبحث زکات اظهار داشت: بحث زکات بسیار حائز اهمیت است، به لطف خدا از زمانی که این مسئله برعهده کمیته امداد قرار گرفت کارهای بسیار خوبی انجام شد.

بختیاری عنوان داشت: ما مکلفیم که بیش از 60 درصد درآمدهای زکات را برای زدودن محرومیت‌ها در سفره نیازمندان قرار دهیم به لطف خدا با این حرکت در استان‌ها شاهد فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای هستیم که باید ادامه دار شود.

هم‌زیستی بلوط و زعفران در خوزستان/ برداشت طلای قرمز در دهدز خوزستان‌گزارش تسنیم از نخستین عمل کاشت پای مصنوعی در رشت/ ادای دین جامعه پزشکی به جانباز 70 درصد خوزستانی + فیلمنویدکیا: خوزستان فرهنگ فوتبالی خاصی دارد/ بازی جذابی مقابل صنعت نفت خواهیم داشتمدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان: آمریکا با ابزار هنر، تجاوز و ستم خود را مشروع می‌کند

وی در خصوص مبادله تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: براساس این تفاهم نامه 5 هزار نفر از طلابی که در روستاها استقرار دارند در راستای درخواست مقام معظم رهبری پیرامون بحث زکات پیاده سازی کنند، از زمانی که این اتفاق رخ داده حضور و مشارکت مردم در پرداخت زکات بیشتر شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با تأکید بر ضرورت ورود جدی ائمه جمعه و فرمانداران به بحث زکات ابراز داشت: حدود 30 درصد از درآمد زکات در پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود که امیدواریم با پیگیری نماینده ولی فقیه بخشی از این میزان به توانمندسازی اختصاص پیدا کند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: ورود سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه بسیار ارزشمند است، استفاده از رسانه‌های استانی و فضای مجازی نیز به موازات آن می‌تواند اثرگذاری بسیار خوبی داشته باشد.

امام جمعه اهواز با تأکید بر آثار نشر روایت‌های مرتبط با زکات در جامعه ادامه داد: متأسفانه برخی از مردم مقید به پرداخت زکات نیستند؛ ارائه مطالب دینی و تکالیف الهی نیز مؤثرخواهد بود.

در پایان نیز صادق خلیلیان، استاندار خوزستان از رشد 80 درصدی پرداخت زکات توسط کشاورزان خبرداد و گفت: در سال‌های اخیر پرداخت زکات از سوی کشاورزان رشد چشمگیری داشته است به گونه‌ای که می‌توان گفت با سالی 80 درصد رشد رو به رو بوده است.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع زکات در خوزستان فرمانداران پای کار خواهند آمد تا این ماموریت الهی با موفقیت پشت سرگذاشته شود.

انتهای پیام/331/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد امام خمینی پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان از پرداخت ۵۶۰ میلیارد ریال انواع زکات در استان خبر داد و گفت: این زکات جمع آوری شده شامل ۳۵۸ میلیارد ریال زکات فطریه، ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات کفارات، ۵۷ میلیارد ریال زکات واجب و ۱۰۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات مستحب بوده است.
جمال شیبه افزود: زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومین و نیازمندان، کمک به تهیه جهیزیه، هزینه در بخش درمان، استفاده در حوزه تحصیل، آزادی زندانیان و احداث و مرمت مسکن نیازمندان صرف می‌شود.

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز