Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش اخوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سیاست‌ها در گذشته این گونه بود که مسابقات به طور متمرکز و هم زمان در یک شهر برگزار می‌شد.

وی گفت: اما در این دوره، شهر‌های مختلفی که اعلام آمادگی کردند و با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، مسابقات رشته‌های مختلف در آن شهر‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان درباره رشته‌های مختلف این مسابقات گفت: مسابقات مهارت فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مربوط به صنایع چوب، تأسیسات الکتریکی، طراحی فضای سبز و گل آرایی برگزار می‌شوند.

اخوان گفت: رشته‌های صنایع چوب شامل درودگری، کابینت سازی و نجاری هستند که در شهر اصفهان از ۲۷ آذرماه شروع می‌شود.

وی در رابطه با علت برگزاری برخی از رشته‌های این مسابقات در شهر گلپایگان گفت: مسابقات رشته تأسیسات الکتریکی به دلیل اعلام آمادگی از جانب بانی ملی در گلپایگان و با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه ای، در این شهر از هجدهم تا بیست و سوم ماه آینده برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: طراحی فضای سبز و گل آرایی نیز به دلیل اعلام آمادگی از طرف بانی، شهرداری و شرکت عمرانی فولادشهر در این شهر برگزار می‌شود.

اخوان گفت: پیش از این رشته‌های طراحی فضای سبز و گل آرایی در مکانی برگزار شده و پس از دو هفته جمع می‌شد، اما هم اکنون با همکاری شهرداری فولادشهر، بوستانی در اختیار شرکت کنندگان گذاشته خواهد شد و پس از اتمام مسابقه، این بوستان با عنوان «بوستان مهارت» به عنوان المان شهری باقی خواهد ماند.

وی با موضوع تغییر زمان برگزاری مسابقات فولادشهر گفت: قرار بود مسابقات طراحی فضای سبز و گل آرایی در همین ماه برگزار شود، اما بنا به درخواست ما برای همزمان شدن برگزاری این مسابقات با روز درختکاری، شاهد برگزاری مسابقات این دو رشته در ماه اسفند خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اطمینان از توانایی برگزیدگان مسابقات مهارتی گفت: نخبگان مهارتی که در این مسابقات برگزیده خواهند شد، بدون شک از ماهرترین افراد هستند و بانی‌ها و شرکت‌ها در برخی رشته ها، قول استخدام افراد برگزیده را داده اند. لازم به ذکر است منتخبان این مسابقات در اردو‌ها و مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.

اخوان ذکر نکته‌ای را درباره شرکت در دوره‌های مهارت آموزی لازم دانست و گفت: شهروندان توجه داشته باشند که مراکز و آموزشگاه‌های معتبر دارای تابلوی فنی و حرفه‌ای هستند و افرادی که در دوره‌های برگزار شده توسط این مراکز شرکت می‌کنند ابتدا در قرارداد کارآموزی که بسته می‌شود، تمایل خود به دریافت گواهینامه را اعلام می‌کنند.

وی در پایان گفت: گواهی پایان دوره و حضور در دوره‌ای که مراکز غیر فنی و حرفه‌ای می‌دهند معتبر و قابل استناد نخواهد بود.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقه ملی مهارت مهارت آموزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت کردند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر دیروز برگزار شد.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح  امروز جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب آغاز شده است .

مرحله دوم آزمون سراسری هم هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند