Web Analytics Made Easy - Statcounter

الشَمَّری یکی از دلایل شکل‌گیری گروه‌های جدید مقاومت در عراق را "گرفتن انتقام ترور فرماندهان مقاومت" دانست و خواستار بازرسی کمیته‌های پارلمانی، دولتی و مردمی از پایگاه‌های آمریکایی شد.

به گزارش مشرق؛ به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، شبکه "المیادین" شامگاه پنجشنبه پس از پوشش سخنرانی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در جمع تعدادی از فرماندهان مقاومت عراق، از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با سخنگوی جنبش نیز گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس «نصر الشَمَّری» در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی عراق مبنی بر پایان مأموریت رزمی نیروهای آمریکایی در خاک این کشور، گفت: برادر «قاسم الاعرجی» شخصیتی محترم است و ما از موضع‌گیری‌های او، به‌ویژه حمایتش از مقاومت، تقدیر می‌کنیم؛ اما تناقضات و ابهاماتی در این میان به چشم می‌خورد.

وی با یادآوری ادعای هریک از دولت‌های سابق مبنی بر اینکه نیروهای رزمی آمریکا در خاک عراق حضور ندارند، ادامه داد: اما در مقابل، رأس هرم سیاسی آمریکا تأکید می‌کند که با صرف میلیاردها دلار، به‌منظور مقابله با همسایگان ما ـ که منافعش را در منطقه تهدید می‌کنند ـ  در خاک عراق پایگاه نظامی احداث کرده و باقی خواهد ماند.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با طرح این پرسش که "معنای پایان مأموریت رزمی آمریکایی‌ها چیست؟ و چه موقع آن‌ها در عراق مأموریت رزمی داشتند؟ "، افزود: دولت‌های عراق که از سال ۲۰۱۴ مدعی بودند هیچ نیروی رزمی خارجی اینجا نیست و حضور آمریکایی‌ها به پشتیبانی هوایی، کمک‌های مستشاری و لجستیک محدود است!

الشَمَّری بر بی‌اعتمادی به هرگونه وعده و تعهد آمریکا تأکید و تصریح کرد: ما یقین داریم که آمریکا از عراق خارج نمی‌شود و همه این بحث‌ها صرفا تغییر عناوین است. هدفشان باقی ماندن همان نیروها با همان دستور کار کثیف و در همان پایگاه‌هاست.

وی با اشاره به توافق خروج آمریکایی‌ها از عراق در پایان سال ۲۰۲۱، اظهار داشت: نمی‌توان از نیروهای بیگانه‌ای که بر خلاف مصوبه پارلمان، بر خلاف توافق با دولت‌های عراق و بر خلاف اراده ملت ما فعالیت می‌کنند، با تعبیری غیر از "اشغالگر" یاد کرد. در نتیجه، طبیعی است که هدف قرار می‌گیرند.

معاون دبیرکل نُجَباء با اذعان به حملات یگان‌های مقاومت از سال ۲۰۰۳ علیه نیروهای آمریکایی، اضافه کرد: تا زمان خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق، همچنان آن‌ها را هدف قرار خواهیم داد.

مهندس الشَمَّری در پاسخ به سؤال مجری المیادین راجع‌به ماهیت گروه‌های حاضر در دیدار با دبیرکل نُجَباء، توضیح داد: آن‌ها مجموعه‌هایی از مردان مقاومت عراق هستند که هدفشان مقابله با اشغالگری آمریکا و گرفتن انتقام بزرگ‌ترین فرمانده عراقی یعنی شهید حاج «ابومهدی المهندس» فرمانده الحشد الشعبی و همچنین مهمان رسمی عراق سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» است. گروه‌هایی که فارغ از فشارهای سیاسی و مذاکره با آمریکا، تشکیل شدند و ما از لحظه اول، حمایت کامل خودمان از آن‌ها را اعلام کردیم.

وی هدف قرار دادن منافع آمریکا در عراق از سوی گروه‌های جدید التأسیس را نه انگ، بلکه افتخاری برای آن‌ها برشمرد و گفت: درباره سفارت آمریکا باید تأکید کنم که آنجا سفارتخانه نیست، بلکه پایگاهی نظامی است. ما (جنبش نُجَباء) درباره حمله به این مکان کوتاه آمدیم، ولی معنایش این نیست که همه گروه‌های مقاومت به چنین چیزی پایبند باشند.

سخنگوی نُجَباء در خصوص زمان‌بندی دیدار اخیر شیخ اکرم الکعبی با فرماندهان گروه‌های عمل‌کننده علیه آمریکا، خاطرنشان ساخت: هیچ تنش سیاسی و غیرسیاسی نمی‌تواند مانع فعالیت‌های مقاومت شود. پیام اصلی نشست یادشده، آن است که نیروهای مقاومت به‌هیچ‌وجه و تحت هیچ فشاری، اشغالگران بیگانه ـ آمریکایی یا غیرآمریکایی ـ را نمی‌پذیرند.

الشَمَّری در تشریح پیام دیگر این دیدار، یادآور شد: سال میلادی جاری رو به پایان است. می‌خواهیم ببینیم آیا واقعا نیروهای آمریکایی از عراق خارج شده‌اند؟ آیا نیروهای باقی‌مانده مستشار هستند؟ تعدادشان چقدر است؟ ما می‌خواهیم بدانیم که آیا کمیته‌های پارلمانی، دولتی و مردمی اجازه پیدا می‌کنند تا به پایگاه‌های آمریکایی رفته و آنجا را بازرسی کنند؟ آیا تسلیحات سنگین آمریکا از قبیل تانک‌ها و جنگنده‌ها به خارج از خاک عراق منتقل شده‌اند یا این فقط یک فریب رسانه‌ای برای پنهان کردن واقعیت است؟

وی با تصریح به اینکه "مقاومت تا کنون شرایطی دشوارتر از مقطع بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ پشت سر نگذاشته است"، ادامه داد: امروز که مقاومت در قوی‌ترین حالت بوده و آمریکایی‌ها ضعیف‌ترین وضعیت را در منطقه دارند، هیچ طرف یا هیچ توافقی نمی‌تواند توقف را به مقاومت تحمیل کند.

معاون دبیرکل نُجَباء در خاتمه بار دیگر تأکید کرد: خروج صوری نیروهای آمریکایی، ما را مجبور به تسلیم سلاح نمی‌کند و نبرد نهایی سلاح مقاومت، در قدس خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت حشدالشعبی سردار حاج قاسم سلیمانی شیخ اکرم الکعبی نجباء قیمت های روز در یک نگاه نیروهای آمریکایی آمریکایی ها ن ج باء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود

سرگرد حسن وکیلی در گفت وگو با خبرنگار مهر از برگزاری بیش از ۴۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته بسیج کارگری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه ها در بخش های فرهنگی،ورزشی،تبیینی توسط حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج کارگری و کارخانجات شهرستان چالوس انجام می شود.

وی ادامه داد: این برنامه ها شامل دیدار با خانواده شهدا ، برگزاری اردوی فرهنگی ورزشی بانوان کارگری استان مازندران ، همایش تجلیل از کارگران نمونه ، نشست جهاد تبیین با موضوع شعار سال ، همایش پیاده روی بسیجیان ، نشست جهاد تبیین با محوریت شعار سال، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهدای صنعت(شهرک صنعتی مرزن آباد) است

وکیلی تصریح کرد: بسیج کارگری درکنار دیگر اقشار بسیج،مأموریت هایی را به صورت عمومی برعهده دارداما وظیفه تخصصی و ذاتی بسیج کارگری،کمک به رفع موانع تولید است و این مهم وظیفه ما را در سال جاری که به فرمایش مقام معظم رهبری سال “جهش تولید بامشارکت مردم” نام گرفته است سنگین تر می کند.

وی اذعان کرد: برخلاف بسیاری از ایدئولوژی هایی که امروزه در جهان حاکم می باشد، دین اسلام به کارگران با چشم عطوفت و مهربانی و قدردانی می نگرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگری شهرستان چالوس تصریح کرد: از ادارات و نهادهای شهرستان چالوس که در اجرای برنامه های پایگاه مقاومت بسیج کارمندی و کارگری شهرستان چالوس نهایت همکاری را دارند تشکر می کنم.

کد خبر 6092582

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود