Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسیقی تیتراژ پایانی «زیر آسمان شهر» قطعاً یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ماندگاری سریال «زیر آسمان شهر» بود و هست. موسیقی که از آن همچنان به عنوان یکی از پرطرفدارترین موسیقی‌های دهه هفتاد موسیقی پاپ ایران یاد می‌شود و می‌تواند در ردیف آثار جریان سازی قرار گیرد که مهدی غفوریان به عنوان آهنگساز و امیر تاجیک به عنوان خواننده نقش مؤثری در تثبیت و ماندگاری‌اش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیقی که پایه‌های اولیه شکل‌گیری آن به گفته امیر تاجیک از خانه رضا شفیعی جم ساخته شد و تبدیل به یکی هیت ترین ترانه‌ها و موسیقی‌هایی شد که در دهه هشتاد به شدت خودنمایی کرد.

امیرتاجیک طی یکی از گفتگوهای رسانه‌ای خود توضیح داده بود: در همان ایامی که مجموعه زیر آسمان شهر تولید می‌شد، برخی از هنرمندان پاتوقی داشتند که ر مرکزیت آن منزل رضا شفیعی جم بود، فضایی که در آن رفاقت من با بچه‌های گروه زیر آسمان شهر شروع و منجر به حضور در این سریال پرطرفدار به عنوان خواننده تیتراژ شد. آنجایی که یک روز مهدی غفوریان به من گفت: «برادرم (مهران) مشغول ساخت سریالی به نام «زیر آسمان شهر» است و ما تصمیم گرفتیم که تو خوانندگی تیتراژ آن را به عهده بگیری.» من هم پذیرفتم که در این پروژه حضور داشته باشم. البته ابتدا ترانه دیگری برای این سریال در نظر گرفته شده بود که ما مدتی بعد متوجه شدیم این ترانه مجوز ندارد، به همین خاطر شعر را عوض کردیم و بعد آن را به سازمان صدا و سیما ارائه دادیم که در نهایت پذیرفته شد و اثر همانی شد که پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

وی که تا مدت‌ها از موسیقی تیتراژ زیر آسمان شهر به عنوان یکی از پرطرفدارترین قطعات کنسرت‌هایش استفاده می‌کرد، در این گفتگو افزود: البته بعد از طی این شرایط بود که آقای ترابی از تهیه کنندگان معتبر موسیقی آن روزها امتیاز کار را خریداری کردند و بعدها موفق شدیم آلبوم موسیقی «زیر آسمان شهر» را نیز منتشر کنیم. دقیقاً پس از طی این پروسه و موفقیتی که موسیقی تیتراژ به دست آورد، به من پیشنهاد حضور در سریال «دختران» شد و بعد از اینکه عوامل سریال از چندین خواننده برای تیتراژ سریال تست گرفته بودند، در نهایت بنده به عنوان خواننده نهایی موسیقی تیتراژ این سریال انتخاب شدم.

این خواننده صاحب سبک موسیقی پاپ کشورمان که در این سال‌ها نیز بدون کمترین حاشیه‌ای مشغول تولید و ساخت آثار موسیقایی به ویژه در حوزه‌های ملی – میهنی است در بخش دیگری از این گفتگو بود که درباره تثبیت حضورش در تلویزیون و مواجهه تهیه کنندگان با این شیوه کاری تصریح کرد: من به واسطه همکاری با مهدی غفوریان به عنوان آهنگساز و مهران غفوریان به عنوان کارگردان سریال «زیر آسمان شهر» که توانست یک مجموعه پرطرفدار را به مخاطبان ارائه دهد، مطرح شدم. شرایطی که باعث شد به واسطه یک ادای دینی که به تلویزیون داشتم کارم را با این رسانه ادامه دهم. اما متأسفانه بعدها سوءتعبیرهایی از سوی برخی تهیه کنندگان موسیقی صورت گرفت که من را بسیار ناراحت کرد. اما بازهم خوشحالم که من به همراه تعدادی دیگر از خوانندگان آن سال‌های موسیقی آمده بودیم تا موسیقی پاپ ایران را ارتقا دهیم. ما آمده بودیم به موسیقی شأنیت و شخصیت بدهیم. شأنیتی که متأسفانه بعد از ما واقعاً از موسیقی رفت و به غیر از مواردی کمیاب دیگر آن قوت محتوایی دوران ما را ندارد.

تاجیک در این گفتگوی رسانه‌ای بود که با اشاره به پیشنهادات متعدد تهیه کنندگان و صاحبان آثار سینمایی و تلویزیونی برای حضور در تیتراژها گفت: من پس از خوانش موسیقی تیتراژ سریال «زیر آسمان شهر» برای چندین اثر سینمایی و تلویزیونی هم خواندم. اما متأسفانه پس از چندی همه چیز دچار تغییرات زیادی شد و خواندن موسیقی تیتراژ به شکل عجیب و غریبی وارد فضای بیزنسی شد که پول حرف اول و آخر را می‌زند. حتی من بارها دیده و شنیده‌ام که برخی از خوانندگان حتی پول می‌دهند تا بتوانند در موسیقی تیتراژ یک مجموعه حضور داشته باشند و این یعنی شما به عنوان یک هنرمند مستقل اسیر ماجرایی هستید که دیگر حس را نمی‌تواند به مخاطب انتقال دهد چون پول شرایط نهایی را تعیین می‌کند.

۵۸۵۸

کد خبر 1581287

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سریال ایرانی موسیقی موسیقی پاپ موسیقی تیتراژ زیر آسمان شهر تهیه کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، ساخت فیلم جدید کارگردان «باربی» در ماه آگوست شروع می‌شود و گفته شده تولید آن ۷ ماه طول می‌کشد و کار در مارس ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. به این ترتیب احتمالاً این فیلم باید اواخر ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ راهی سینماها شود.

«وقایع‌نگاری نارنیا» اقتباسی از داستان‌های مشهور «نارنیا» نوشته سی.اس.لوییس است و نتفلیکس با او برای کارگردانی ۲ فیلم در این دنیای فانتزی قرارداد بسته است.

گرویگ اواخر سال ۲۰۲۲ و ماه‌ها پیش از اکران «باربی» برای کارگردانی «نارنیا» قرارداد امضا کرد و پس از موفقیت «باربی»، قراردادی برای نوشتن و کارگردانی «حداقل دو فیلم» با نتفلیکس منعقد کرد.

این کارگردان چندی پیش اعتراف کرد که برای این پروژه کابوس‌های مکرر می‌بیند و در عین حال که از چگونگی اجرا آن ترسیده، اما با این داستان‌ها بزرگ شده و معتقد است دیدگاه زنانه در آن‌ها وجود دارد.

وی گفته بود که فیلم باید تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وارد مرحله تولید شود و انتظار می‌رود که یک دنباله هم داشته باشد و به این ترتیب او بیش از ۴ سال در این دنیا خواهد بود.

فیلم دیگر گرویگ فیلم زنده «سفید برفی» دیزنی است که او نویسنده آن بود اما کارگردانی آن را برعهده نداشت و پیش از «نارنیا» راهی سینماها می‌شود.

کد خبر 6090618

دیگر خبرها

  • بهترین انیمه‌های سریالی که در بهار امسال نباید از دست بدهید
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • (ویدئو) آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است | ویدئو
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • حال موسیقی ایران خوب است