Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@01:31:52 GMT

زنان ایرانی بیشتر درچه سنی مادرمیشوند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۲۲۷۹

وی خاطر نشان کرد: بررسی ولادت‌های مرتبه اول ثبت شده در۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه اول(فرزند اول) ثبت شده با ۲۷.۲ درصد مربوط به مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله است. ناطقان: سیف الله ابوترابی روز جمعه افزود: از ۵۳۳ هزار و ۸۸ نوزاد متولد شده در ۶ ماه نخست امسال ۲۸۸ هزار و ۳۰ نوزاد پسر و ۵۶۹ هزار و ۵۰۲ نوزاد دختر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از کل ولادت‌های رخ‌داده در نیمه نخست امسال  ۳۹.۴درصد ولادت مرتبه اول (فرزند اول)، ۴۰.۶ درصد ولادت مرتبه دوم(فرزند دوم)، ۱۵.۲ درصد ولادت مرتبه سوم (فرزند سوم) و ۴.۸درصد ولادت مرتبه چهارم(فرزند چهارم) و بیشتر بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد اینکه نوزادان متولد شده در ۶ ماه امسال دارای خواهر یا بردار بودند نیز گفت : نیمی از ولادت‌های رخ‌ داده در این مدت مربوط به نوزادانی است که یک برادر و یا خواهر بزرگتر از خود دارند.  

بیشترین تعداد تولد فرزند اول مربوط به مادران ۲۰تا ۲۴ ساله است

وی خاطر نشان کرد: بررسی ولادت‌های مرتبه اول ثبت شده در۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه اول(فرزند اول) ثبت شده  با ۲۷.۲ درصد مربوط به مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله است.

ابوترابی با بیان اینکه میانه سنی مادران در ولادت‌های مرتبه اول، ۲۶سال است، تصریح کرد: یعنی نیمی از مادران در زمان به دنیا آوردن اولین فرزند خود، ۲۶ ساله و بیشتر یا کمتر بوده‌اند و همچنین در حدود ۱۲ درصد از  نوزادانی که اولین فرزند هستند مادرانی با سن بالای ۳۵ سال داشته‌اند.

بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: بررسی ولادت‌های مرتبه دوم ثبت شده در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه دوم ثبت شده با ۳۱.۱ درصد مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است.

 وی ادامه داد: در حدود ۵۹ درصد از ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۲۵ تا ۳۴ ساله است و این ولادت‌ها، مربوط به نوزادانی است که یک خواهر یا یک برادر بزرگتر از خود دارند و میانه ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۳۰ ساله است، به عبارت دیگر نیمی از نوزادنی که فرزند دوم خانواده هستند مادران ۳۰ ساله و بیشتر یاکمتر دارند.

ابوترابی با اشره به اینکه بررسی ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر ثبت‌شده در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های ثبت‌شده با رقم ۳۷.۷ درصد مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله است.

وی افزود: مادران ۲۵ تا ۳۹ سال با رقم ۸۶.۹ درصد (به‌ترتیب با ۲۵.۴، ۳۷.۷ و ۲۳.۹ در گروه‌های سنی ۲۹-۲۵، ۳۴-۳۰، ۳۹-۳۵) بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر را  به خود اختصاص داده‌اند و میانه ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر مربوط به مادران ۳۲ ساله است، به‌عبارت دیگر نیمی از نوزادانی که فرزند سوم خانواده‌اند از مادرانی با سن ۳۲ ساله و بیشتر به‌ دنیا آمده‌اند. منبع: خبر انلاین برچسب ها: زنان ایرانی ، مادر شدن ، ولادت ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زنان ایرانی مادر شدن ولادت ها درصد مربوط به مادران تا ۳۴ ساله ثبت شده ۶ ماه نخست مادران ۳۰ مرتبه سوم فرزند اول نخست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم

نماینده نجف‌آباد در مجلس از حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند یا بیشتر از لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور خبر داد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه مجلس درباره معافیت مشمولان بالای 35 سال دارای 2 فرزند یا بیشتر، گفت: در بهمن ماه سال گذشته و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور ماده 102، بند ت، تبصره (1) نمایندگان مصوب کرده بودند که این گروه از  مشمولان از سربازی معاف شوند.

نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای 35 سال وی افزود: شورای نگهبان نسبت به این مصوبه ایراد گرفت و بنده در نامه‌ای به رئیس شورا خواستار بازنگری در نظر اعضا نسبت به این مصوبه مجلس شدم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس بیان کرد: در جلسه روز گذشته مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، معافیت مشمولان دارای 2 فرزند و بیشتر و بالای 35 سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود، از قانون برنامه هفتم حذف شد.

ابوترابی بیان کرد: در مجلس بعدی با ارائه یک طرح این موضوع را با کاهش سن یعنی مشمولان بالای 30 سال و دارای 3 فرزند یا بیشتر مجدد پیگیری خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز هشتم بهمن ماه سال گذشته و درجریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور مصوب کرده بودند که در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غایب و غیرغایب بالای 30 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معافند که این مصوبه اصلاح و مقرر شد مشمولان بالای 35 سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست