Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:35:16 GMT

بوشهر صاحب آزمایشگاه ژنتیک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۲۴۰۸

بوشهر صاحب آزمایشگاه ژنتیک می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در مراسمی با حضور معاونان جهاددانشگاهی کشور موافقت‌نامه راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی ژنتیک استان بوشهر میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جهاددانشگاهی مبادله شد.

بنابه این توافق‌نامه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از سوی جهاددانشگاهی برای اجرای این طرح تخصیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بودجه جهاددانشگاهی تخصیص یافته و تجهیزات خریداری شده است که با تخصیص اعتبارات استانی، بقیه تجهیزات خریداری می‌شود و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی  برای گرفتن مجوزهای لازم، تا پایان سال آزمایشگاه تخصصی ژنتیک استان بوشهر آماده بهره برداری خواهد شد.

آزمایشگاه ژنتیک در سال‌های اخیر به عنوان یک نیاز اساسی در تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نقش مهمی را در کاهش تولد‌های ناسالم داشته است.

بوشهر تنها استانی است که آزمایشگاه ژنتیک ندارد و سالانه بیش از ۱۰۰ زوج بوشهری برای استفاده از این خدمات به شیراز مرکز استان فارس یا دیگر استان‌ها مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید

ایجاد شغل، دستاورد آموزش‌های جهاد دانشگاهی/ آزمایشگاه تشخیص ژنتیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

با ایجاد این آزمایشگاه و تحقق این مطالبه مردم، یک کار تخصصی به حوزه پزشکی استان اضافه خواهد شد و استان را از استان‌های همجوار بی‌نیاز خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژنتیک آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان

ساعتی قبل شش کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان توسط تیم امداد و نجات هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی هلال احمر کرمان، ساعت ۱۳ امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ و در پی اعلام گزارش گیر افتادن ۶ کودک در کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج)، بلافاصله یک تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام و گیر افتادگان پس از رهاسازی از دیواره به محل امن منتقل شدند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: افراد گرفتار در کوه برای استفاده از تله‌کابین به کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) رفته بودند و هنگام بازگشت مسیر را گم کردند که با تلاش تیم تخصصی امداد و نجات و در صحت و سلامتی نجات یافتند.

کد خبر 750305

دیگر خبرها

  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • لحظه دزدی ۷ میلیاردی از موبایل‌فروشی + واکنش صاحب مغازه
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • به این دلیل چیپس نخورید!