Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید طاهرپور امروز و در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان مشهد، گفت: سال گذشته در حوزه تولید ماهی قزل‌آلا و ماهیان گرمابی حدود ۱۲ هزار تن تولید داشتیم. پیش‌بینی ما این است در سال جاری با افزایش حدود دو هزار تنی، تولید بیش از ۱۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا و ماهیان گرمابی را در استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در جمع خبرنگاران همچنین گفت: سه کارخانه در حوزه فراوری و بسته بندی شیلات و با هزینه بخش خصوصی تا پایان سال جاری در استان راه‌اندازی خواهد شد. جهاد کشاورزی نیز به منظور تامین زیرساخت‌ها و انتقال لوله آب و برق به محل احداث مجتمع خاویاری سبزوار مبلغ ۴ میلیارد تومان کمک کرده است. تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان در این مکان هزینه شده است. همچنین حدود ۳۰ میلیارد تومان نیز درخواست تسهیلات داده‌ایم.

او با اشاره به مشکلات ناشی از کم‌آبی گفت: در حوزه تولید برخی از محصولات آبزی به دلیل مشکلات ناشی از کم‌آبی واردات صورت می‌گیرد. همچنین تاکید سازمان جهاد کشاورزی و شیلات کشور به خودکفایی در حوزه آبزی‌پروری است، زیرا واردات علاوه بر وابستگی، باعث بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات نیز خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی گفت: امروزه آبزیان جای خود را در سفره غذایی مردم باز کرده است. در حوزه تولید ماهی تیلاپیا فعالیت خوبی داشتیم. همچنین مرکز ۱۶۰ تنی تولید ماهی در شهرستان قوچان در دست احداث است و اولین پروانه تولید ۸۰  تنی را در شهرستان داورزن صادر کردیم. در بین استان‌های کشور جزء چهار استانی هستیم که مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را در کشور دارد. حدود ۶ مرکز پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان و همچنین یک مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان سبزوار احداث کردیم.

شافعی گفت: در سال گذشته ۸ تن گوشت ماهی خاویار، حدود ۲۶۰ هزار رشته گیاهان آبزی، ۳۰۰ هزار قطعه زالو، ۸۵۰۰ تن قزل‌آلا و حدود ۳۰۰ تن ماهی گرمابی را تولید کردیم. همچنین تعداد ۸۴ مرکز پرورش ماهیان زینتی در سطح استان داریم و تعداد ۱۰ میلیون و ۵۰۰  هزار قطعه ماهی زینتی را در سال گذشته تولید کردیم. همچنین ۴۵ کیلو خاویار در سال گذشته تولید شد که این رقم در سال جاری افزایش چشمگیری خواهد داشت. هم اکنون مشکلاتی از قبیل ورود نهاده‌ها از خارج استان، تامین تخم چشم‌زده، بچه‌ماهی و... در حوزه آبزی‌پروری داریم.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان در مشهد

او گفت: سال گذشته در حوزه تولید ماهی قزل‌آلا و ماهیان گرمابی حدود ۱۲ هزار تن تولید داشتیم. پیش‌بینی ما این است در سال جاری با افزایش حدود دو هزار تنی، تولید بیش از ۱۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا و ماهیان گرمابی را در استان داشته باشیم.

همچنین صادرات ماهی نیز به استان‌های همجوار صورت میگیرد. البته میگو و برخی ماهی‌ها نیز از دریا‌های شمال و جنوب تامین می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی گفت: امروزه قابلیت فعالیت در حوزه شیلات با هر کیفیت آب و انواع آب شور، لب‌شور و شیرین را داریم. اداره شیلات استان آماده ارائه خدمات به افراد علاقمند به فعالیت در حوزه شیلات از آبزی‌پروری تا بسته‌بندی است.

گفتنی است؛ شانزدهمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان از تاریخ ۱۶ لغایت ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ الی ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

انتهای پیام//ر.ا.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبزیان دریایی ماهی شیلات حوزه تولید تولید ماهی پرورش ماهی سال گذشته سال جاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است

به گزارش قدس خراسان، مجتبی خیام نیکویی صبح امروز در بازدید از  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی طرق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد تحول چشمگیر در شتاب بخشی در تشکیل هسته های فناور در واحدهای دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: حقیقتا اگر بخواهیم بخش کشاورزی را به مفهوم واقعی کلمه متحول و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم مهمترین مولفه حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن تشریح رشد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی تصریح کرد: ما پیش بینی ۱۰۰شرکت در دهکده های فناوری و نوآوری را کرده ایم که یکی از دهکده های فعال از نظر فعالیت خراسان رضوی است و امروز شاهد رونمایی از دستاوردهای شرکت های

انش بنیان بودیم که  تحول چشمگیری در کل کشور از نظر تجهیزات، ماشین آلات کشاورزی،کود و سم و سایر محصولاتی که باعث افزایش تولید در بخش کشاورزی می شود، ایجاد  می کند.

معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد: آنچه امروز برای ما مهم بود و پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده شد  تولید نان کامل بود. استان خراسان رضوی ظرفیت اینکه پایلوت تولید نان کامل را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند دارد و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد این باشیم خراسان رضوی قسمت اعظم نانوایی های آن نان کامل تولید می کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور نان کامل را موثر در سلامت مردم دانست و گفت: اگر تولید و استفاده از  نان کامل را با همکاری بخش خصوصی تبدیل  فرهنگ غالب کنیم گام اساسی در سلامت مردم برداشته ایم و اگر مردم ما در سبد غذایی شان این نان  قرار بگیرد بسیاری از بیماری ها  در بین مردم از بین خواهند رفت.

این خبر در حال بروز رسانی است ...

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد