Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس مرکز توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی از برگزاری نخستین اجلاس سران بیمه‌ای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی ایران در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذرماه خبر داد.

محمود اسعد سامانی  اظهار داشت: نخستین اجلاس سران بیمه‌ای کشورهای عضو اکو در حوزه بیمه ریسک بحران در روزهای ۲۳و ۲۴ آذرماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این برنامه توسط سران و وزرای کشورهای عضو اکو تصویب شده و در شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای کشورهای عضو اکو نیز به آن اشاره شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه بیمه ریسک و بحران موضوع این اجلاس است، گفت: بحران یک مفهوم شناخته شده وعبارت بین‌المللی است و سازمان ملل متحد این واژه را برای اشاره به بحران‌هایی که منشا طبیعی و انسان‌ساز دارند، استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: ما بحران‌های طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش فشان و مسایلی از این دست را داریم که در مناطق مختلف رخ می‌دهد یا بحران‌هایی داریم که منشا انسانی دارد همچون انفجار بیروت که به لحاظ گستردگی می‌توان عنوان بحران را به آن اطلاق کرد.

اسعد سامانی افزود: بدین ترتیب سازمان ملل از همه کشورها می‌خواهد که برای بحران‌های طبیعی و انسان ساز اقداماتی را انجام دهند و برای این منظور در سال ۲۰۱۵ «سند سندای» در شهر سندای ژاپن امضا شد. این رویدادها موجب می‌شود مسیر توسعه پایدار کشورها مختل و فقر بوجود آید و اقتصاد کشورها متزلزل شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بحران‌ها با توسعه پایدار که باید در دنیا رخ دهد، همخوانی ندارد لذا باید مدیریت شوند. پیشنهاد سازمان ملل این است که این مدیریت در راستای کاهش ریسک بحران باشد. از آنجایی که بیمه یکی از ابزارهای مدیریت ریسک است لذا یکی از استراتژی‌ها در این زمینه استفاده از مدیریت ریسک در صنعت بیمه است.

رییس مرکز توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی با اشاره به اجلاس‌های جهانی برای مدیریت ریسک در سطح جهانی، تصریح کرد: هم اکنون نیز قرار است این اجلاس در سطح منطقه‌ای برگزار شود؛ معمولا در این اجلاس‌ها، اعضا به دنبال آن هستند که مکانیسم‌های بیمه‌ای برای انتقال ریسک بحران را دنبال کنند.

وی درباره شرکت کنندگان در نخستین اجلاس سران بیمه‌ای اظهار داشت: ۱۰ کشور عضو دائم سازمان اکو هستند که از بین آنها روسای نهاد بیمه‌ای افغانستان و ترکمنستان در اجلاس تهران حضور نخواهند داشت و روسا یا مقامات ارشد هشت کشور دیگر عضو اکو در این اجلاس حضور خواهند داشت.

اسعد سامانی گفت: با توجه به اینکه بحران و مدیریت ریسک بحران موضوعی جهانی است و کشور ما در منطقه‌ای بحران خیز قرار دارد، برگزاری اجلاس سران بیمه‌ای در کشور ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار داشت: براساس آمارها، سالیانه بیش از ۲ میلیارد دلار خسارت از محل بحران‌های طبیعی به منطقه اکو وارد می‌شود و چون هزینه بالایی است و امکان جذب آن توسط مکانیسم‌های بیمه وجود ندارد بنابراین به دنبال توسعه سیستم بیمه منطقه‌ای هستیم تا در صورتی که بحرانی رخ داد و منطقه درگیر شد، بتوان هماهنگی‌های لازم را برای مدیریت بحران انجام داد.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشورهای عضو مدیریت ریسک ریسک بحران منطقه ای عضو اکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که هلال‌احمر استان کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بابک محمودی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت در اولین جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به زیرساخت‌های خوب کرمانشاه در بحث امداد و نجات اشاره کرد.

وی از نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که که هلال احمر استان کرمانشاه به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: اگر کرمانشاه هاب منطقه برای مدیریت بحران شود با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت تخصصی استان‌های ایلام، همدان و کردستان را پوشش دهد.

محمودی اضافه کرد: چنانچه این درخواست مصوب شود سه تا چهار فروند بالگرد دائمی مستقر می‌شود تا پشتیبانی را در حداقل زمان انجام دهد.

وی با اشاره به بحث اربعین و استقبال زائران برای خروج از کشور از طریق مرز رسمی خسروی، تصریح کرد: باید آمادگی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم در این راستا سازماندهی خوبی در کشور صورت گرفته است‌.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به افزایش حوادث کوهستانی کرمانشاه، گفت: باید فضای ایمنی در مکوهستان‌ها با علامت‌گذاری و وجود راهنما صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه مردم برای طبیعت‌گردی به سمت کوهستان‌ها ترغیب شوند، ایمنی آن‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 748366

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان