Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مشکلات پرستاران به بیماری مزمنی می‌ماند که سال‌ها است کادر درمان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و‌ در تمامی این سال‌ها هنوز اقدام موثری انجام نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، حدود دو سال از شیوع کرونا در کشور گذشته است و در این مدت بیش از پیش نقش حیاتی پرستاران و کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری بوده‌اند بر همه روشن شد با این وجود مشکلات و دغدغه‌های جامعه پرستاری هنوز پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند مشکلات مدافعان سلامت با شیوع کرونا مضاعف شد با این وجود مشکلات صنفی پرستاران مربوط به امروز و دیروز و امسال و پارسال نبوده و به بیماری مزمنی می‌ماند که سال‌ها است کادر درمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و‌ در تمامی این سال‌ها با وجود همه وعده و وعیدها و پیگیری‌ها هنوز اقدام موثری انجام نشده است.

کمبود نیروی انسانی و قوانین بر زمین‌‌مانده‌‌ این حوزه از جمله "قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری" از جمله مهمترین مشکلاتی است که پرستاران ما سال‌هاست که با آن مواجه هستند.

یکی از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مشکلات کادر پرستاری بسیار زیاد است اظهار داشت: پرستاری شغل طاقت فرسایی است با این وجود سختی کار ما کم است.

وی با بیان اینکه تعداد پرسنل پرستاری در شیفت‌ها بسیار کم است و این مشکل نه تنها در کرمان که در کل کشور وجود دارد گفت: از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و فوق العاده خاص سال‌ها می‌گذرد اما هنوز اجرا نشده است.

یکی از پرستاران کرمانی با اشاره به اینکه سال‌ها است که مشکلات پرستاران مطرح می‌شود و هنوز مرتفع نشده افزود: شرایط ما سخت و طاقت فرسا است و این شرایط به ما اجازه نمی‌دهد که شیفت‌های پشت سرهم و ترکیبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور پرستار در شیفت‌های پشت سر هم باعث می‌شود که پرستار تمرکز لازم را نداشته و نمی تواند رسیدگی لازم را به مریض داشته باشد گفت: کمبود نیرو باعث می‌شود میزان کیفیت خدمت‌‌رسانی به مراجعین و بیماران افت کند، با این وجود در برخی مواقع مجبور می‌شویم به خاطر شرایط کاری دو شیفت پشت سر هم برداریم که خیلی سخت است.

محمد رحمتیان مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حدود دو سال از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد اظهار داشت: کادر پرستاری ما در این مدت از خودگذشتگی‌های زیادی از خود نشان داده و با وجود همه مشکلات و کمبودها، ایثارگرانه با تجهیزات حفاظت فردی طاقت فرسایی که مجبور به استفاده از آن هستند، تمام قد در خط مقدم حفظ سلامت جامعه ایستادند.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در استان کرمان پنج دانشگاه علوم پزشکی داریم گفت: تعداد تخت ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 2 هزار و 700 تخت است که حدود 3 هزار نفر پرستار داریم که ضریب نیرو به تخت ما 1.1 است.

وی عنوان کرد: کل کادر پرستاری ما که شامل بخش خصوصی و غیر دانشگاهی هم می‌شود، حدود 4 هزار نفر است که سه هزار نفر آنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که حدود 18 درصد کادر پرستاری ما مرد و بقیه خانم هستند.

رحمتیان با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا ضریب نیرو به تخت ما 1.3 بود و این در حالی است که در کشور این ضریب 1 بود و کرمان در وضعیت بهتری قرار داشت ادامه داد: با شیوع کرونا مجبور شدیم تعدادی تخت را در بیمارستان‌ها افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد زیادی نیرو از افراد داوطلب، به صورت تمدید طرح، قراردادهای مختلف و شرکتی جذب کردیم افزود: با این وجود ضریب نیرو به تخت ما به 1.1 کاهش یافت.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه پرستاری شغل طاقت فرسا و بسیار سختی است که فرسودگی شغلی بسیار بالایی دارد و این ماهیت کار ماست تصریح کرد: شیفت‌های نامتعارف و سختی نیز به مشکلات و سختی کار پرستاران افزوده است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که سابقه کار همکاران ما بالا می‌رود، فرسودگی شغلی آنها باعث می‌شود تا از آنها در جاهای آرام‌تر به‌کارگیری شوند گفت: از طرف دیگر برخی از همکاران نیز تمایل دارند بازنشستگی زودتر از موعد داشته باشند و این کمبود نیروی ما را مضاعف می‌کند.

رحمتیان به عدم اجرای فوق‌العاده خاص و تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: تمامی کادر پرستاری و سازمان نظام پرستاری کشور پیگیر فوق العاده خاصی هستند که امیدواریم تا پایان امسال به احکام پرستاران اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه در هر دو مورد فوق‌العاده خاص و تعرفه گذاری خدمات پرستاری اقداماتی انجام و قول‌هایی داده شده اما باید مسائل کشور را نیز در نظر گرفت افزود: البته دولت سیزدهم هم هنوز در ابتدای کار است.

وداع تلخ با پرستار بخش کرونای بیمارستان پیامبر اعظم کرمان از دریچه دوربینگزارش ویدئویی تسنیم از تلاش خستگی‌ناپذیر کادر درمان بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمانگزارش ویدئویی تسنیم| روایتی از ‌تلاش بی‌وقفه مدافعان سلامت در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان

رحمتیان با بیان اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری مورد تاکید مقام معظم رهبری است و قرار است از اسفند ماه در چهار دانشگاه علوم پزشکی به صورت پایلوت اجرا شود گفت: کارانه نیز بر اساس میزان کار و درآمدی که یک پرستار برای بیمارستان دارد به طور یکنواخت در سراسر کشور پرداخت شده و تفاوتی ندارد که پرستار طرحی، استخدامی و یا قراردادی باشد.

انتهای پیام/511/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعرفه گذاری خدمات پرستاری کادر پرستاری فوق العاده شیوع کرونا شیفت ها تخت ما سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید