Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:35:19 GMT

تنکابن «شهسوار گردشگری ایران» می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۳۴۰۰

تنکابن «شهسوار گردشگری ایران» می‌شود

شهردار تنکابن می‌گوید: سال آینده تنکابن به عنوان «شهسوار گردشگری ایران» به ادبیات و گفتمان گردشگری داخلی کشور وارد خواهد شد.

محمدابراهیم لاریجانی که پیشینه مدیریت گردشگری داشته و اکنون شهردار تنکابن شده است، در گفت‌وگو با ایسنا از برنامه‌هایی برای نزدیک شدن این شهر به استانداردهای شهر گردشگری سخن گفت و با بیان این‌که حمایت از توسعه گردشگری در دستور کار شهرداری و شورای این شهر قرار دارد، افزود: با چندین گروه از فعالان گردشگری در یک ماه گذشته دیدارهایی داشتم و برای شروع، چند کار مقدماتی را توافق کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه بروشور چاپی و مجازی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری تنکاین، تهیه نقشه گردشگری تنکابن، جانمایی کیوسک‌های اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی، برخی از این توافق‌ها است که تا پایان سال باید انجام شود.

وی اضافه کرد: برگزاری تور آشناسازی برای راهنمایان گردشگری، عکاسان خبری و دفاتر خدمات مسافرتی شرق استان مازندران با هدف شناخت بیشتر ظرفیت شهر و شهرستان تنکابن، به عنوان بزرگترین شهر غرب مازندران و پنجمین شهر بزرگ استان، برنامه دیگری ست که به‌زودی اجرا می‌شود که سپس، این اقدام در سطح ملی اجرا خواهد شد.

شهردار تنکابن با بیان این‌که شناسایی فرصت‌ها و تهیه بسته سرمایه‌گزاری در حوزه گردشگری در دستور کار قرار دارد، افزود: تهیه تقویم رویدادهای فرهنگی ـ گردشگری شهرستان تنکابن با رویکرد توریست‌پذیری با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری نیز در دستور کار قرار گرفته است. در این تقویم در نظر است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در هر ماه سال، دست‌کم یک رویداد داشته باشیم.

وی بیان کرد: جاذبه‌های طبیعت‌گردی، کوهستان، رودخانه‌های خروشان، ساحل، دریا، روستاهای نمونه صنایع دستی، بیش از ۶۰ اقامتگاه بوم‌گردی روستایی، تنوع غذا و مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیری به رودخانه چشمه کیله از جمله جاذبه‌های گردشگری تنکابن است.

لاریجانی گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شهرداری تنکابن و تدابیر و حمایت های راهبردی نماینده مردم شریف تنکابن در مجلس شورای اسلامی، سال آینده این شهر به عنوان «شهسوار گردشگری ایران» در ادبیات و گفتمان گردشگری داخلی کشور وارد شود.

تنکابن در غرب استان مازندران واقع شده است. این شهرستان که به سرسبزی و آبادانی شهره است از غرب به شهرستان رامسر، از شمال به دریای خزر و از شمال شرقی به شهرستان عباس آباد و از شرق به کلاردشت و از جنوب به رشته کوه های البرز، شهرستان طالقان و منطقه الموت دسترسی دارد. تنکابن یکی از مراکز پرورش گل های زینتی و همچنین ماهی است. محلی ها به این منطقه شهسوار می‌گویند.

پیشینه تاریخی تنکابن به آماردها Āmārd می‌رسد که یک تبار باستانی است. در دوران کهن ایران، زمان فرمانروایی هخامنشیان در کرانه جنوبی دریای کاسپین، اقوام کادوسی، تپوری و آمارد می‌زیستند که قومی آریایی و سکایی تبار بودند.

جنگله ای دو هزار و سه هزار، چشمه کیله، قلعه مارکوه در کنار آبشارها، مرداب‌ها، غارها و آب گرم معدنی از جمله جاذبه‌های این منطقه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري تنکابن شهسوار مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار

به گزارش قدس خراسان، حمید رضا شرف خانی اظهار کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی شدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌شود که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه