Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_مشاور ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با بیان اینکه اشتغال زایی برای مرزنشینان یکی از دلایل مهم ایجاد بازارچه های مرزی محسوب می شود گفت:منطقه یزدان یکی از امن ترین نقطه مرزی در کشور محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

حسن کاظمی قمی در حاشیه بازدید از گذرگاه زمینی یزدان ، دوکوهانه وماهیرود در مرز ایران و افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  زیرکوه، اظهارداشت: گمرک یزدان طی دو الی سه ماه آینده فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت به دلیل حجم جمعیت موجود در اطراف این بازارچه به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا یکی از فعالیت های مهم بازارچه برای تامین نیازهای این جمعیت صورت گیرد.

مشاور ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با بیان اینکه طرح های توسعه ای بازارچه یزدان باید آغاز شود، افزود: این بازارچه توجیه اقتصادی خوبی دارد و ظرفیت توسعه آن فراهم شده است و می تواند محلی فعال برای تجارت پیله وران مرزی باشد.

کاظمی قمی با اشاره به اینکه باید تجارت دو سویه در بازارچه یزدان صورت گیرد، بیان کرد: در افغانستان محصولاتی وجود دارد که هم نیاز کشور ایران است و هم می تواند ترانزیت شود و باید تمهیداتی ایجاد کنیم تا بتوانیم تراز تجاری دو کشور را در این نقطه افزایش دهیم.

مشاور ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: بازارچه یزدان به دلیل داشتن موقعیت و مساحت خوب می تواند باعث توسعه بحث تجارت در این منطقه شود.

کاظمی قمی با بیان اینکه اشتغال زایی برای مرزنشینان یکی از دلایل مهم ایجاد بازارچه های مرزی محسوب می شود، افزود: اشتغال زایی در مرز توام با امنیت خواهد بود و خوشبختانه طبق گزارشات منطقه یزدان یکی از امن ترین نقطه مرزی در کشور محسوب می‌شود.

کاظمی‌قمی در ‌گفت‌وگو با ‌تسنیم: ایران نگاه حمایتی به مردم افغانستان دارد/ توسعه همکاری‌ها بین دو کشور ‌کاظمی‌قمی: کشورهای همسایه نسبت به تحولات افغانستان بی‌تفاوت نباشنداستان خراسان جنوبی هاب صادرات فرآورده‌های سوختی به افغانستان می‌شود

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه در افغانستان مشکلاتی وجود دارد و نیاز فراهم کردن برخی از نیازهای ضروری آن از جمله سوخت دارد و راه اندازی این بازارچه ها باعث تثبیت جمعیت و کاهش مهاجرت در نقاط مرزی می شود.

انتهای پیام/250/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امور افغانستان مشاور ویژه رئیس محسوب می شود کاظمی قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند