Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) مدعی شد که ۲۵۰۰ تن از نیروهای آمریکا برای یک مدت زمان پیش بینی شده در عراق باقی خواهند ماند.

به گزارش برنا، مکنزی در مصاحبه اختصاصی با آسوشیتدپرس بدون اشاره به مدت زمان  باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق گفت: نیروهای باقی مانده آمریکا برغم تغییر وضعیت آنها به سمت نقش غیرجنگی در عراق باقی خواهند ماند و آنها همچنان پشتیبانی هوایی و سایر پشتیبانی های نظامی را برای ادامه جنگ عراق علیه داعش ارائه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فرماندهی سنتکام در ادامه افزود که ما از پایگاه‌هایی که (در عراق) به آن‌ها نیاز نداشتیم عقب نشینی کرده‌ و دستیابی به خود را سخت‌تر کرده‌ایم. اما عراقی ها همچنان می خواهند که ما آنجا باشیم.

مکنزی بدون توجه به اعلامیه روز گذشته دولت عراق مبنی بر پایان ماموریت نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در این کشور گفت: آنها هنوز حضور ما را می خواهند بنابراین تا زمانی که آنها بخواهند و ما بتوانیم به طور متقابل توافق کنیم آنجا خواهیم بود.

مکنزی در مورد نقش فعال داعش در عراق گفت: نیروهای  داعش همچنان یک تهدید در عراق خواهند بود و این گروه به بازسازی خود، شاید با نامی دیگر ادامه خواهد داد.

رییس فرماندهی سنتکام در حالی مدعی ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق است که قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به عنوان یکی از مقام های بلندپایه این کشور روز پنجشنبه پایان رسمی حضور و مأموریت نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی در کشورش را اعلام کرد.

وی با انتشار توییتی نوشت که امروز (پنجشنبه) در آخرین دور گفت و گوها با مقام های ائتلاف بین‌المللی که از سال گذشته آغاز شده، پایان مأموریت نیروهای نظامی ائتلاف و خروج آنها از عراق را به طور رسمی اعلام کردیم.

مقام های واشنگتن پیشتر اعلام کرده بودند که نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی (۳۱ دسامبر) خاک عراق را ترک خواهند کرد.

اواخر آبان ماه گذشته، مقام های آمریکایی مدعی شدند که دولت بغداد خواستار تمدید و ماندن نظامیان این کشور در عراق شده اند.

در پی این اظهار نظرها، فرماندهی عملیات مشترک در اظهاراتی مطبوعاتی تمدید حضور نیروهای آمریکایی از عراق را تکذیب کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مصاحبه عراق جنگ عراق عقب نشینی دولت مشاور امنیت ملی واشنگتن خاک عملیات مشترک دولت عراق عقب نشینی مشاور امنیت ملی واشنگتن نیروهای آمریکایی نیروهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه العربی الجدید به نقل از این رهبر حماس نوشت: اخیرا رایزنی‌هایی میان رهبران جنبش حماس در داخل صورت گرفته و یحیی السنوار طی آن رهبری جنبش را در خارج، از وضعیت مقاومت در نوار غزه مطلع کرده است.

السنوار به رهبران حماس خارج از فلسطین با اعداد و ارقام دقیق تأکید کرده است که مقاومت از توانایی لازم برای مقابله با نیروهای اشغالگر برخوردار است.

این رهبر حماس با اشاره به گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره یحیی السنوار که همواره در تونل ها به سر می برد، گفت: «این گزارش چیزی جز ادعای نتانیاهو و نهادهای امنیتی او برای سرپوش گذاشتن بر عدم موفقیت در دستیابی به اهداف اعلام شده نیست و السنوار کار خود را به عنوان رهبر جنبش حماس در میدان به خوبی انجام می دهد.

اخیرا انتشار گزارشی در مورد بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه باعث شعله ور شدن افکار عمومی در رژیم صهیونیستی شده است.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از منابع اطلاعاتی رژیم اشغالگر، این گزارش را تایید کرده است.

کمیته خانواده‌های اسرای اسرائیلی ‌اعلام کرده است: حضور السنوار در خیابان‌های غزه و در حال مرگ بودن اسیران در تونل‌ها به معنای شکست "اسرائیل" در جنگ است.

دیگر خبرها

  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین