Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@11:26:36 GMT

(تصاویر) مرگ دلخراش ۵۴ مهاجر بر اثر واژگونی کامیون

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۳۸۰۷

(تصاویر) مرگ دلخراش ۵۴ مهاجر بر اثر واژگونی کامیون

تصادف یک دستگاه کامیون حامل مهاجران در جنوب مکزیک دستکم ۵۴ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش فرارو، این حادثه در حومه توکستلا گوتیرز از توابع چیاپا دِ کورزو و پس از واژگونی کامیون روی داد. مقامات ایالت چیاپاس می‌گویند کامیون قبل از واژگونی با نرده‌های یک پل برخورد کرده بود.

این کامیون حامل بیش از ۱۰۰ مهاجر عمدتا اهل کشور‌های حوزه آمریکای مرکزی بوده است و ظاهرا به دلیل سنگینی بیش از حد، کنترل کامیون در یک پیچ تند از دست راننده در رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ایالت چیاپاس با انتشار پستی توئیتری از انتقال ۱۰۵ مجروح شامل ۲۲ زن به بیمارستان خبر داده است. تصاویر و ویدئو‌های دلخراشی از قربانیان و زخمی‌های این حادثه در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است. تصاویر اجسادی که با پارچه‌های سفید کف خیابان کنارهم ردیف شده اند هم واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی برانگیخته است.

آندرس مانوئل لوپز ابرادور، رئیس جمهور مکزیک با دردناک توصیف کردن این حادثه با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده است. تلاش برای شناسایی هویت قربانیان ادامه دارد و مسئولان کشور‌هایی نظیر گواتمالا، هندوراس و السالوادور که گمان می‌رود اتباعشان در بین کشته شده‌ها باشند، در حال بررسی این حادثه در همکاری با مقامات مکزیک هستند.

بسیاری از مردم آمریکای مرکزی برای فرار از فقر و خشونت گسترده در این منطقه، سعی می‌کنند از مسیر مکزیک خود را به دروازه‌های آمریکا برسانند؛ باند‌های فعال در زمینه قاچاق انسان در مکزیک عمدتا با استفاده از کامیون‌های بزرگ تردد این افراد را در گروه‌های بزرگ سازماندهی می‌کنند که با توجه به وضعیت راه‌ها و جاده‌های مکزیک با استاندارد‌های ایمنی فاصله زیادی دارد.

وعده‌های جوبایدن در بازبینی سیاست‌های مهاجرتی آمریکا و اعلام آمادگی برای پذیرایی از تعداد بیشتری پناهجو، موجب شده تا طی سال جاری میلادی تعداد بیشتری برای رفتن به ایالات متحده خطر کنند. این در حالیست که دولت بایدن اخیرا از مهاجران خواسته تا کشور‌های خود را برای آمدن به آمریکا ترک نکنند و بتازگی با از سرگیری مجدد سیاست دونالد ترامپ، اولین گروه پناهجویان را تا بررسی پرونده و مشخص شدن رای دادگاه به مکزیک برگرداند. منتقدان می‌گویند سیاست‌های این چنینی موجب داغ‌تر شدن بازار کار قاچاقچیان و به خطر افتادن فزاینده جان پناهجویان می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حادثه رانندگی کامیون مکزیک مهاجران تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن ضمن بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر طی یک هفته گذشته به ۱۳ حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان رسیدگی کردند، ابراز داشت: از بین این حوادث ۱۱ مورد واژگونی خودرو، یک مورد تصادف خودروها و یک مورد دیگر انحراف خودرو از جاده بوده است.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین تعداد مجروحان در حوادث واژگونی مربوط به پژو ۴۰۵ کیلومتر ۱۵ محور میامی_شاهرود بوده است، افزود: این حادثه چهار مصدوم برجای گذاشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه تصادف پژو ۲۰۷ با خودرو آردی کیلومتر ۷۴ محور دامغان_سمنان دیگر حادثه مهم رانندگی استان بود، ابراز داشت: این حادثه منجر به مصدومیت چهار نفر شده است.

درخشان ضمن بیان اینکه انحراف سمند و برخورد آن با تپه کیلومتر ۱۶ محور آرادان_سرخه دیگر حادثه مهم رانندگی را رقم زد، تصریح کرد: این حادثه نیز سه مصدوم بر جای گذاشت.

وی بابیان اینکه خوشبختانه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است، افزود: حوادث رانندگی طی یک هفته گذشته در مجموع ۲۷ مصدوم داشته است.

کد خبر 6089579

دیگر خبرها

  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است