Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اولین کنگره جهانی آیت الله العظمی آقا ضیاءالدین عراقی(ره)، از برگزاری این کنگره در آذرماه سال 1401 در دو شهر قم و نجف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام‌والمسلمین حجت ملکی در کنفرانس خبری اولین کنگره جهانی آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی (ره) که در مؤسسه آیین معنویت قم برگزار شد، با اشاره به رویکردهای این مؤسسه گفت: «معرفی علمی و عملی مفاخر و مشاهیر»، «احیای آثار و تراث بزرگان»، «مسائل مستحدثه» و «نقد عرفان های انحرافی و بیان عرفان اصیل و ناب اسلامی» از جمله رویکردهای ما در این مؤسسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آثار مکتوب و پژوهشی مؤسسه آیین معنویت در خصوص عرفان اسلامی و نقد عرفان‌های انحرافی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در زمینه‌های آموزشی نیز دوره‌های بسیاری را برای ارتقای آگاهی اساتید و طلاب برگزار کرده‌ایم که بحمدالله مؤثر واقع شده است.

ملکی از تهیه ۷ هزار صفحه مطلب درباره نقد عرفان های کاذب از سوی مؤسسه آیین معنویت خبر داد و پس از ارائه توضیحاتی در خصوص تهیه و ساخت فیلم حضرت خدیجه(س)، تأکید کرد: زندگی بزرگان و مفاخر را نمی‌توان تنها با نوشتن برای جامعه تبیین کرد، از این رو طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب سعی داریم در قالب هنر دست به معرفی آنها بزنیم.

وی از برگزاری کنگره جهانی حضرت آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی (ره) در آذرماه سال آینده خبر داد و عنوان کرد: ۱۶ آذرماه سال آینده هشتادمین سالگرد ارتحال این عالم بزرگوار است و ما قصد داریم برای ایشان کارهای عمده‌ای را انجام دهیم؛ ما متأسفانه نسبت به مفاخر خود به ویژه افرادی که در عرصه‌های مختلف اثرگذار بوده اند، کمتر دقت کرده ایم.

دبیر کنگره جهانی آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی، ملا فتحعلی سلطان آبادی و آقا نورالدین عراقی را نیز از جمله مفاخر استان مرکزی قلمداد کرد و ابراز داشت: آقا نورالدین عراقی کسی بوده است که تفسیر را بر مبنای عقلانیت نوشته، اما متأسفانه هنوز نسبت به ایشان شناخت کاملی نداریم.

وی تعابیر امام راحل و رهبر انقلاب در خصوص آیت الله ضیاءالدین عراقی (ره) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امروز متأسفانه در حوزه هم شناخت کاملی نسبت به ایشان وجود ندارد.

ملکی محورهای کنگره جهانی حضرت آیت الله ضیاءالدین عراقی (ره) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تهیه و تدوین موسوعه آثار ایشان، بررسی افکار فقهی و نقش ایشان در مشروطیت از جمله محورهای این کنگره جهانی است.

وی اضافه کرد: ما در پی آن هستیم که با کمترین هزینه کل آثار حضرت آیت الله ضیاءالدین عراقی‌(ره) را احیا کنیم و مبانی فقهی، اصولی و افکار ایشان را در جامعه علمی پیاده سازیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنگره جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی

به گزارش قدس آنلاین، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از ۴۰ روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم