Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامعلی راستی در دیدار با اعضای شورای فرماندهی حوزه بسیج ادارات و کارمندان شهید مدنی با بیان اینکه تولید محصولات صادرات محور در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد؛ اظهار داشت: ایجاد ارزش افزوده و اشتغال از جمله پیامدهای اقتصادی افزایش ظرفیت تولید در صنایع استان است.

وی افزود: ۷۰۰ واحد معدنی در استان داریم که پروژه نفلین سینیت از مهم ترین آنهاست که قرار داد فاز اجرایی آن نهایی شده و با ذخیره ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد تنی می تواند صنایع پایین دستی بسیاری را نیز فعال کند.

راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند روند پیگیری مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان اضافه کرد: با همکاری مجموعه مدیران استان از جمله جهادکشاورزی، برای تامین مایحتاج عمومی شهروندان در ماههای پایانی سال، هماهنگی های لازم بعمل آمده است.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: با بهره مندی از سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری نظیر سامانه جامع تجارت و صندوقهای مکانیزه فروش، امر نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی نیز تسهیل می شود.

ناصر فرهادی فرمانده حوزه بسیج ادارات و کارمندان آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این دیدار گفت: ایثارگران به عنوان سرمایه های معنوی کشور خواستار توجه ویژه به وضعیت اقتصادی و معیشتی اقشار آسیب پذیر جامعه، رفع مشکلات و توزیع عادلانه و نظارت بیش از بیش هستند.

در این دیدار صمیمی، اعضای شورای فرماندهی حوزه بسیج شهید مدنی نیز به بیان نظرات و دغدغه های خود در موضوعات مرتب با بازار و معیشت شهروندان پرداختند.

نفلین ‌سینیت به علت ارزش فوق‌العاده‌اى که در صنعت دارد (صنایع آلومینیوم، شیشه و سرامیک پلاستیک و کائوچو، تهیه پشم و شیشه معدنى، کود شیمیایى و …) در اکثر کشورهاى دنیا مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

سنگ مزبور از یک طرف در کشورهایى که فاقد ذخایر غنى از بوکسیت هستند، (روسیه، کره شمالى و …) به عنوان منبعى مهم برای تولید آلومینا بوده و از طرف دیگر در کشورهایى که از لحاظ منابع بوکسیت غنى بوده و یا بوکسیت ارزان در دسترس دارند، (کشورهاى غربى، آمریکا، کانادا) به دلیل فراوانى مقدار آلکالى در صنایع شیشه و سرامیک کاربرد فراوان دارد.

بی‌شک با اجرای این طرح شاهد تحول چشمگیر اقتصادی در منطقه خواهیم بود و به نظر می‌رسد با توجه به نقش استراتژیک فلز آلومینیوم و تولید پودر آلومینا در آذربایجان که ماده اولیه آلومینیوم است، خودکفایی فلز استراتژیک آلومینیوم به‌زودی در کشور محقق شده و منطقه آذربایجان به عنوان قطب صنعت آلومینیوم کشور در آینده مطرح شود.

اجرای طرح فرآوری آلومینا از نفلین سینیت با توجه به منابع عظیم آن در آذربایجان به یک خواست همگانی تبدیل شده است. از آنجایی که این پروژه به نفت آذربایجان یاد می‌شود، می‌تواند در توسعه اقتصادی منطقه نقش به‌سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/60034

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید آذربایجان شرقی شهید واحدهای صنعتی سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی فارس تبریز نفلین سینیت سراب صنعت آلومینیوم کانادا سراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است