Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:21:28 GMT

هشدار نسبت به آتش سوزی جنگل ها در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۴۱۱۹

هشدار نسبت به آتش سوزی جنگل ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه جوادی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر گفت: آتش‌سوزی در طبیعت عمدتاً ناشی از سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی توسط عوامل انسانی مخصوصاً گردشگران است و با توجه به فصل خزان و خشک شدن برگ درختان و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی احتمال خطر آتش‌سوزی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی بیان کرد: جنگل‌های هیرکانی و جنگل‌های دست کاشت سوزنی‌برگ که در غرب استان قرار دارند، مناطق آسیب‌پذیر و حساس به لحاظ وقوع حریق و آتش‌سوزی هستند و خطر آتش‌سوزی در این مناطق بالاست.

وی افزود: مهم‌ترین توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصاً آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

جوادی با اشاره به اینکه درصد بسیار بالایی از آتش‌سوزی‌های عرصه‌ها ناشی از اشتباهات و خطاهای انسانی است، تصریح کرد: در هفته گذشته سه مورد آتش سوزی در شهرستان‌های تنکابن، کلاردشت و چالوس به وقوع پیوست که حدود ۱۵ هکتار اراضی جنگلی دچار حریق سطحی شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران بیان کرد: همشهریان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق تلفن گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان فصل خزان و کاهش درجه حرارت، به‌صورت آماده‌باش خواهند بود.

کد خبر 5372072

منبع: مهر

کلیدواژه: اطفای حریق منابع طبیعی شهرستان نوشهر بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز دانشجو کرمانشاه سانحه تصادف گرگان عکس استانها روز پرستار مطالبات مردم لرستان از دولت سیدابراهیم رئیسی خرم آباد آلودگی هوا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، گروهی از مردم شاهرود در اقدامی زیبا نسبت به پاک سازی طبیعت اقدام کردند. گزارش اختصاصی این پویش زیبا را برای خبرگزاری مهر استان سمنان مشاهده می‌کنید با این توضیح که دوست داران طبیعت در این فصل سال از مردم تقاضا دارند که نسبت به جمع آوری زباله‌های خودشان از طبیعت اقدام کنند.

کد خبر 6093207

دیگر خبرها

  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال