Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه کاشان تعامل با مردم را لازمه شکوفایی فرهنگی دانست و گفت: تحول در حوزه فرهنگی در گرو تغییر کارگزاران و ساختار سیستم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و هفته گذشته اظهار داشت: رهبر در دیدار با هیئت دولت به نقد فرهنگ حاکم پرداختند و پیش از این نیز در این زمینه فرمایشاتی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در دیدارها و سفرهای گذشته در مورد فرهنگ افزود: رهبر معظم انقلاب نگران فرهنگ حاکم بوده و هستند و خواستار بهسازی فرهنگ از دولت سیزدهم هستند چراکه معتقد هستند فرهنگ امری زیربنایی است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ خطاهای متعددی نظیر اشرافی گری، تجمل‌گرایی و غیره داریم، ابراز داشت: لشگر عظیمی از جوانان علاقه‌مند در کشور اگر ساختار درستی در اختیار آنان قرار بگیرد می‌توانند منشاء تحولات عظیم در حوزه فرهنگ باشند.

وی با بیان اینکه نبود پشتیبانی‌های لازم در حوزه فرهنگی به ویژه در برخی شهرهای مذهبی زیبنده نیست، گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب باید در فرم و محتوا حوزه فرهنگی تغییر کند تا آنچه که مطلوب فرهنگ انقلاب و مد نظر رهبر معظم انقلاب است، حاصل شود و از این رو با چند بخشنامه و دستور تحول مدنظر حاصل نمی‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه باید بررسی کنیم ادارات، سازمان‌ها و مراکز مربوط به دولت در تراز شئونات اسلامی هستند یا نه؟، تصریح کرد: باید بررسی کنیم مشکل ما کجاست که در حوزه فرهنگی هنوز مشکل داریم؛ این دولت باید در صدد تغییر ساختار و کارگزار فرهنگی باشد.

وی ضمن اشاره به تشابهی در زمینه فرهنگی تاکید کرد: اگر سیستم اداری متحول نشود و کارگزاران عوض شود و ساختار تغییر نکند تردیدی نیست نباید انتظار تحول را داشت و از این رو اگر بهترین وزیر بر وزارت خانه باشد اما اگر ساختار را تغییر ندهیم و تحولی ایجاد نشود همان آش و کاسه است.

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به جوانگرایی در گام دوم انقلاب افزود: جوان دارای اهلیت و تناسب کار مد نظر رهبری در گام دوم انقلاب است و از این رو منظور جوان، جوان وابسته به سیاست فکری خاص و عدم صلاحیت نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب اخلاقی بود، ابراز داشت: انقلاب اسلامی انقلاب سیاسی بود و نماد آن عدم وابستگی به قدرت‌های زورمدار امروز بود و مردم اگر در این کوی و برزن بیرون نمی‌آمدند و شعار انقلابی سر نمی‌دادند انقلاب اینگونه سر و سامان بخشیده نمی‌شد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه: شناخت نیازهای فکری جامعه باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار گیردتقویت معنویت در جامعه باید از اهداف برنامه‌های فرهنگی در استان فارس باشدامام جمعه اردبیل: غفلت‌ها و بی‌توجهی‌هایی به سرمایه‌های فرهنگی و علمی مشاهده می‌شود

سلیمانی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم شکوفایی فرهنگی داشته باشیم که بتوانیم با مردم به تعامل درست بپردازیم، گفت: ایجاد عاملیت اجتماعی و بکارگیری مردم و محور قرار دادن مردم از جمله وظایف دولت جدید است و تا خودآگاهی و اعتمادسازی نباشد پشتوانه‌ای برای اجرای منویات وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به تخصیص اعتبار از صندوق ذخیره ملی ویژه صاحبان صنعت تصریح کرد: بعضی از این صندوق استفاده کرده و به فکر خرید و فروش افتادند و بعضی‌ها نیز وام گرفتند و واحدهای تولیدی راه اندازی و شغل ایجاد کرده و گره گشایی به وجود آوردند اما بعضی برای سود شخصی از آن وام استفاده کردند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه متاسفانه نگاه میان این دو نوع وام‌گیرنده هنوز فهیمانه و عاقلانه نیست، تاکید کرد: عدم نظارت مسئولان موجب بروز این انحراف مصرف شده است و باید میان این دو نوع گروه در پرداخت فرق گذاشته شود و توقع از دولت سیزدهم آن است که سیستم بانکی باید اصلاح شود و به طور کلی سیستم تسهیل‌گر باشد.

آمریکا دنبال به حاشیه راندن مذاکرات است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه نطنز با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران  به همراه کادر درمان در این کرونا در سراسر کشور  زحمات زیادی را برای نجات بیماران و خروج از بحران بر عهده داشتند.

امام جمعه نطنز ضمن اشاره به تقدیم شهدای مدافع سلامت در اقصی نقاط کشور گفت: متاسفانه در راه درمان و بهبودی بیماران بسیاری از پزشکان متخصص و کادر درمان را از دست دادیم که این افراد ایثارگر در ردیف شهدای سلامت قرار گرفتند.

امام جمعه نطنز به موضوع مذاکره هئیت‌های ایرانی و چهار کشور غربی اشاره کرد و گفت: آمریکا به دنبال به حاشیه راندن مذاکره است و تلاش می‌کند تا موضوعات دیگر از جمله پهبادها و موشک را به مساله هسته‌ای گره بزند؛ هئیت ایرانی به دنبال متن برجام و رفع یکپارچه تحریم با طرف‌های مذاکره به صورت دائمی است.

یعقوبی در ادامه خطبه به مخارج سنگین و هنگفت برگزاری مراسمات ختم و ترحیم متوفیان در شهرهای نطنز و بادرود که خلاف احکام اسلام و شرع است گفت: متدین و معتمدین  و بزرگان شهرستان تفاهم‌نامه‌ای را تنظیم کنند تا مخارج سنگین و هزینه‌های سرسام آور را تعدیل کنند.

گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات جنگ روانی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بادرود با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستار فرشته و غمگسار و آرامش بخش بیمار است.

وی گفت: پرستاران درایام کرونا در بیمارستان‌ها درحالی که جانشان در خطر بود کارهای بزرگی را انجام دادند لیکن مسئولان هم تکالیفی دارند باید به فکر  مشکلات آنان باشند؛ استخدام پرستاران از جمله مطالباتی است که باید در سراسر کشور انجام شود و مورد تشویق قرار گیرند.

امام جمعه بادرود با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام راحل فرمودند منشأ همه گرفتاری‌هاى یک کشور از دانشگاه و حوزه‌هاى علمى و منشأ همه سعادت‌های مادى و معنوى هم از دانشگاه و حوزه‌هاى علمى است.

خطیب جمعه بادرود در ادامه خطبه با انتقاد از موضع‌گیری برخی از افراد به حضور چهل نفری هئیت مذاکره‌کننده ایران تاکید کرد: برخی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا در ادوار قبل تا 200 نفر را همراه خود برده‌اند؛ حضور هیات ایرانی با یک آرایش جامع و هوشمندانه از مدیران ارشد و کارشناسان متخصص، حکایت از آمادگی ایران داشت.

وی بیان داشت: تشدید فشارهای رسانه‌ای و تهدیدهای رژیم صهیونیستی و اروپا و آمریکا با انواع ترفندهای رسانه‌ای و امنیتی و روانی در عزم ایران خللی وارد نکرد و ایران با دست پُر در مذاکره حاضر شد.

قاسمی گفت: در جریان مذاکره آمریکا تلاش کرد تا ریل‌گذاری مذاکرات طبق هدف و مطلوب خویش پیش برود اما حرف ایران واضح و روشن است که مذاکرات برای رفع یکپارچه تحریم با توافق مستمر و نه موقت است.
امام جمعه بادرود در ادامه گفت: گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی و ادراکی برای ملتهب کردن جامعه است؛ بارها گفته شد که تحریم‌ها 20 درصد در وضعیت اقتصادی ایران تاثیر دارد و دولت به طور جدی در پی رفع تحریم‌ها است و اساسا تمرکز خود بر مذاکره را رفع تحریم قرار داده است.

قاسمی تاکید کرد: از کشاورزان و مردم شهید پرور اصفهان که مطالبات خودشان را به صورت عقلایی و مسالمت آمیز پیگیری کردند و هیچ بهانه‌ای به دشمنان و بدخواهان و ضد انقلاب ندادند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: در هفته گذشته ضد انقلاب تلاش ‌کرد تا به بهانه نماز باران مردم کشاورز اصفهانی را فریب دهد و پروژه ناکام هفته گذشته خودش را مبنی بر برهم زدن امنیت و آرامش مردم اصفهان تکمیل کنند که کشاورزان فهیم و ولایت‌مداراصفهانی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که هیچگونه تجمعی نخواهند داشت و مطالبات خود را از مسیر قانونی پیگیری خواهند کرد که تمام توطئه خناسان و شیاطین داخلی و خارجی و ضد انقلاب خنثی و با شکست مواجه شد.

امام جمعه بادرود از دولت انقلابی سیزدهم به خاطر برداشتن صحنه‌های تلخ تجمع مردم برای خرید دارو، مرغ و تخم مرغ و روغن که از ساعت‌ها در صف می ایستادند و حتی برای واکسن زدن مشکل داشتند تشکر کرد و گفت: یادمان نرفته است که تا همین چند ماه قبل با چه وضعیت بحرانی و به خاطر بی‌تدبیری برخی مدیران بی مسئولیت در دولت گذشته دست و پنجه نرم می‌کردیم.

بزرگترین دغدغه مردم کم آبی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان در مسجد موسی بن جعفر علیه السلام ضمن تبریک روز پرستار این پاسداران سلامت اظهار داشت: سلام خود را خدمت این قشر که در اوضاع کرونایی زحمت فراوانی را متحمل شده‌اند ابلاغ می‌کنیم و اینان الگویشان حضرت زینب(س) است که همه وجودش معرفت، شناخت و بصیرت بود و در میان هجرت، جنگ و اسارت راه را گم نکرد.

وی افزود: شجاعتی که حضرت زینب(س) داشت موجب شد تا کربلا در کربلا نماند و رنج اسارت را به جان خرید و در میان مردان نامرد کوفی چنان صحبت می‌کند که یزید را رسوا می‌کند و فقط در برابر خداوند سر خم می‌کرد.

امام جمعه اردستان ضمن اشاره به توجه بیشتر مسئولان به پرستاران گفت: افراد و پرستارانی که راه زینب را ادامه می‌دهند باید زینبگونه حرکت کنند و طبیبانه برخورد داشته باشند و به حق و حقوقشان هم با توجه به وعده‌های داده شده برسند.

وی ابراز داشت: در پی گزارش 100 روزه رییس جمهوری شاهد کنترل بیماری کرونا بودیم که با واردات واکسن توانستند در این عرصه موفق باشند هرچند افرادی هم هستند که واکسن نمی‌زنند که باید در این زمینه تابع باشند و با دوز سوم هم هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم و رییس جمهور توصیه کردند که همه مسئولان در میان مردم باشند و رنج مردم را احساس کنند.

حجت‌الاسلام دهشیری بیان کرد: مردم ستون انقلاب هستند و دوست دارند مسئولان خود را در بین خود ببینند تا مشکلات را بیشتر حس کرده و در خصوص رفع مشکلات بکوشند تا مردم در رنج و فقر قرار نگیرند.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: امروز روز حقوق بشر هم هست و کشورهایی هستند که نیاز به کمک دارند و آن‌ها سرباز می‌زنند و از طرفی خبرنگار جمهوری اسلامی را تحریم می‌کنند و اسم آن را هم حقوق بشر می‌گذارند.

وی تصریح کرد: بزرگترین دغدغه مردم کم آبی است که همین موضوع دچار خشکسالی است و همین موضوع در اصفهان می‌رفت دچار بحران شود که تیزهوشی مسئولان موجب کنترل موضوع شد و آن‌ها دنبال چاره‌چویی هستند که امروز هم در اصفهان نماز باران خوانده خواهد شد.

انتهای پیام/801/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گزارش خبرگزاری تسنیم رهبر معظم انقلاب امام جمعه کاشان حوزه فرهنگی حوزه فرهنگ ضمن اشاره جمعه بادرود حجت الاسلام حضرت زینب نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن را ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، با تأکید بر ظرفیت اندیشه‌ورزانه دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد چهلمین سال تشکیل خود می‌شود و در این دوران دبیران متعددی داشته و این شورا کار‌های بزرگی را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری اسناد خوبی مصوب شده است. کار قرارگاهی و راهبردی در حوزه علم و فناوری تا حد زیادی موفق بوده است در این مسیر فقط سندبسندگی مدّنظر نبوده است بلکه مثلاً نقشه جامع علمی کشور را هدایت کرده است. سند هوا فضا، سند گیاهان دارویی و اسناد دیگر علم و فناوری از اقدامات خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز اسناد خوبی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی و سند دانشگاه اسلامی نوشته شده است و برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شده است، در گذشته برش‌های استانی پروژه‌محور نبودند بلکه راهبرد‌های کلی را مطرح کرده بودند، به همین خاطر در دوره جدید این برش‌های استانی تکمیل‌تر شد و به زودی برش‌های استانی در همه استان‌ها تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا با چند کاستی مواجه است که نخبگان می‌توانند در برطرف کردن آن‌ها به شورا یاری رسانند، گفت: انتظار مهم مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاهی شدن آن است، این قرارگاه باید توانمند شود تا بتواند بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را محقق کند.

استاد خسروپناه با طرح این سوال که قرارگاه یعنی چه؟ بیان کرد: جلسات متعددی با کسانی که تجربه کار قرارگاهی داشتند برگزار شد، هم‌اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که الگوی کار قرارگاهی استخراج شده و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین می‌شود

وی با تأکید بر اینکه برای تدوین اسناد باید نظریه‌های مربوطه استخراج و مشخص شود، گفت: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی یاری برسانند. همچنین با هماهنگی که با مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود الگوی حکمرانی در حوزه‌های مختلف را یکی از نقصیه‌های دیگر خواند و ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

استاد خسروپناه بیان کرد: همچنین اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در استخراج منظومه فکری مقام معظم رهبری برای تدوین اسناد به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

وی با تأکید بر توجه به حلقه‌های میانی گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید زمینه ارتباط این افراد با شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود. همچنین باید برای چالش‌ها چاره‌اندیشی شود تا الگوی مناسبی برای مواجهه با آن‌ها تعیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه همچنین به نظارت هوشمند نیاز داریم که در الگوی حکمرانی تعریف شود، دانشگاه‌ها نیز برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • آیا می شناسیدش؟
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم