Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛فعالی،درنشست بافرمانداران و دست‌اندرکاران پنج شهر نامزد ثبت ملی استان کرمان اظهار کرد:شهرهای کرمان،شهربابک،راین،قلعه‌گنج و راور به ترتیب به عنوان نامزدهای شهر ملی صنایع‌دستی،شهرملی فیروزه،شهر ملی چاقو،شهر ملی حصیر و شهر ملی فرش دستباف معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح شهرهای مذکور با همکاری کمیسیون گردشگری،فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی کرمان تهیه شده و مورد تایید وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفته است افزود:با تکمیل پرونده‌ این شهرها جلسه‌ای در تهران برای دفاع برگزار خواهد شد که موفقیت در این جلسه منوط به همکاری همه دست‌اندرکاران به ویژه فرمانداران این شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه استان کرمان دارای یک شهر جهانی و یک شهر ملی است بیان کرد:با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرهای نامزد، بسیار امیدواریم که این ‎شهرها آرای لازم برای انتخاب و معرفی به عنوان شهر ملی در حوزه صنایع‌دستی را به دست بیاورند.

فریدون فعالی،تاکید کرد:تکمیل پرونده شهرهای کرمان،شهربابک و راور از روند خوبی برخوردار است،ولی متاسفانه پرونده شهرهای راین و قلعه گنج به دلیل عدم همکاری مسئولان محلی دچار وقفه شده است که باید علل این وقفه پیگیری و بررسی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد:ثبت شدن این شهرها سبب می‌شود همه توجهات ملی،منطقه‌ای و بین‌المللی به سوی استان کرمان جلب شود که خوشبختانه در فرایند جهانی شدن شهر سیرجان به عنوان شهر گلیم شاهد این اتفاق بودیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان استان کرمان صنایع دستی شهر ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، ۲۱ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی سیرجان موفق به کسب مهر اصالت ملی شدند.

داوری نشان ملی رویدادی است که به‌صورت دوسالانه با هدف ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس معیار‌های تعیین شده از جمله مرغوبیت مواد اولیه، طراحی محصول، رعایت همه اصول کاربردی محصول شامل استحکام، ایمنی، پرداخت نهایی، بهداشت، ارگونومی، معیار‌های زیبایی‌شناسی، بسته‌بندی، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار باهدف ایجاد رقابت میان هنرمندان و معرفی هنر‌های شاخص منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود

آثاری موفق به دریافت مهر اصالت ملی شوند می‌توانند در آینده برای دریافت نشان مهر اصالت بین‌المللی اقدام کنند.

این آثار شامل رشته گلیم‌بافی ۱۹ اثر، رودوزی‌های سنتی رشته پته‌دوزی یک اثر و پوشاک سنتی رشته عروسک محلی یک اثر بود که موفق به کسب مهر اصالت در این دوره شدند.

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل