Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی گفت: کلام ما در خطبه اول در موضوع تقوای عملی در ارتباط با تقوای عملی در ارتباطات اجتماعی بود؛ رفتار‌های اجتماعی براساس تقوای عملی تبیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: منع ستیزه‌جویی و دشمن‌تراشی از دیدگاه اسلام مصادیق تقوای عملی است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد صدیقه صغری؛ زینب کبری (ع) گفت: وجود مقدس حضرت زینب (س) بزرگترین عظمت و امتیاز و شخصیتش این بود که زن را از حاشیه تاریخ به متن تاریخ آورد؛ تا قبل از وجود مقدس ایشان زن در حاشیه تاریخ بود و در تمام مکاتب غیردینی امروز ما هم زن در حاشیه تاریخ است.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مریم را خداوند متعال بر جهانیان برتری داد، اما طبق فرموده خداوند متعال این عظمت در سایه فرزند بزرگوارش حضرت عیسی (ع) بود، اما حضرت زینب (ع)، تاریخ‌ساز شد نه به عنوان اینکه نواده رسول الله است بلکه خود به عنوان یک بانوی قهرمان سازنده تاریخ شد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در کربلا ظاهرا شمشیر ظلم بر خون که نماد حق بود مسلط شد، اما آنچه که این خون را بر شمشیر پیروز کرد زینب کبری (ع) بود. زینب (ع) از کربلا یک انقلاب ساخت و اگر زینب (ع) نبود کربلا تبدیل به انقلاب نمی‌شد و نمادش هم دو خطبه‌ای بود که ایشان خواندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ما امروز بخواهیم زنان واقعا سازنده تاریخ شوند و اگر امروز خانمی بخواهد در حاشیه قرار نگیرد و در متن باشد؛ با زن‌سالاری در منزل این امر محقق نمی‌شود و باید پیرو خط زینب (ع) باشد تا از حاشیه به متن بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه در اسلام حجاب برای زن یک اصل ضروری است به این دلیل است که زن در حاشیه قرار نگیرد و به عنوان یک انسان برجسته بااستعداد در متن تاریخ قرار گیرد. خواهر من! اگر حجاب داشتی در متن تاریخ هستی و اگر بی‌حجاب باشی در حاشیه تاریخ هستی.

او گفت: هرقدر هم قدرت و سواد داشته باشی و حجاب نداشته باشی در حاشیه تاریخ هستی و در سایه مردان ممکن است زندگی کنی، اما حجاب، زنان را در متن تاریخ قرار می‌دهد و این شخصیت زینب کبری (ع) است.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: زینب کبری (ع) در عین فعالیت جهادی، مسئولیت عشق و عاطفه خود را نیز فراموش نکرد و یک عنصر برجسته در این حوزه بود و مسئولیت داشت و آن پرستاری از بیمارانی بود که در خیمه آتش گرفته قرار داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: پرستاری شغل نیست؛ بلکه مهربانی و فریادرسی است؛ پرستار مظهر عشق و عاطفه انسانی و مسئولیت است و این شغل مقدس در این زمان ما و به ویژه در این تهاجم نابکارانه ویروس منحوس حساس‌تر است و پرستاران عین رزمندگان هستند.

او گفت: مدافع یک کشور ضامن امنیت کشور است و پرستار ضامن صحت و سلامتی است؛ بعد از سال‌ها افتخار می‌کنیم به قهرمانی‌های رزمندگان خودمان در هشت سال دفاع مقدس؛ دو سال هم دفاع مقدس در عرصه سلامتی داشته‌ایم.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: جان مردم از تمام شئون اجتماعی دیگر آن‌ها مهمتر است. امروز در این کشور تشکیلات درمانی و پزشکی ما جوابگو است، اما امروز برای مثال هوای ناسالم و آلوده جان مردم را تهدید می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مسئولان ما باید در این عرصه اقدام کنند و با آلودگی هوا مقابله داشته باشند؛ حل این مشکل خیلی ساده است و باید اقدام قطعی صورت بگیرد. شهر ما شهری است که در مسیر باد شمالی قرار دارد، اما در این مسیر، نیروگاه توس قرار گرفته و بجای گاز، مازوت می‌سوزاند و دود مازوت نیروگاه توس وارد شهر ما می‌شود. باید به این نیروگاه گاز رسانده شود تا مازوت مصرف نشود و این آلودگی ایجاد نشود.

او گفت: در مشهد کمبود گاز نداریم و خیلی از استان‌های دیگر از گاز مشهد استفاده می‌کنند. نیروگاه توس باید با گاز بسوزد و با مازوت نسوزد.

انتهای پیام//ر. ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا خطبه نماز جمعه آیت الله علم الهدی گفت حاشیه تاریخ نیروگاه توس تقوای عملی متن تاریخ زینب کبری جمعه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)

در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال سپاهان اصفهان بازیکنان این تیم با اهدای گل و هدایایی تشرف ژوزه مورایس به دین مبین اسلام و مذهب شیعه را تبریک گفتند.

به گزارش مهر، تمرین تیم فوتبال سپاهان عصر امروز در مجموعه باغ فردوس برگزار شد.

در حاشیه این تمرین کاپیتان‌های سپاهان به نمایندگی از بازیکنان با اهدای گل و هدایایی به ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان، تشرف وی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع را تبریک گفتند.

ژوزه مورایس جمعه شب و پس از بازی با استقلال ملاثانی در نشست خبری اعلام کرد مسلمان شده و مذهب تشیع را برگزیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور