Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر در آستانه ساخت سازه‌های ساختمانی و صنعتی هستید و برای پروژه‌های خود نیاز به خرید میلگرد دارید، این مطلب برای شما است تا اطلاعات تکمیلی و ضروری درباره میلگرد و قیمت آن را کسب کنید. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


بتن همیشه در ذهن ما یک مصالح محکم و شکست‌ناپذیر بوده است، اما این سازه شکست‌ناپذیر بر خلاف تصور می‌تواند به‌راحتی شکست بخورد اگر میلگرد در آن نباشد! درواقع بتن در برابر کشش ضعیف و در برابر فشار قوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین باعث شده تا مهندسین و پیمانکارها برای جبران این عدم تعادل و رفع کاستی‌های بتن میلگرد را به آن اضافه کنند. میلگرد توانایی حمل بارهای کششی را دارد و بتن را در برابر تخریب محافظت می‌کند. ترکیب بتن و میلگرد همان ماده سفت و سختی خواهد شد که همیشه در ذهنمان از بتن انتظار داشته‌ایم‌. باتوجه‌به همه آنچه گفتیم، میلگرد یک ماده بسیار اساسی برای ساختمان‌ها و سازه‌هایی بتنی است و درنتیجه قیمت آن هم اهمیت زیادی دارد. چه روش‌هایی برای ساخت میلگرد استفاده می‌شود؟ عوامل مؤثر در قیمت روز میلگرد چیست؟ اگر در آستانه ساخت سازه‌های ساختمانی و صنعتی هستید و برای پروژه‌های خود نیاز به خرید میلگرد دارید، این مطلب برای شما است تا اطلاعات تکمیلی و ضروری درباره میلگرد و قیمت آن را کسب کنید:

محل قرارگیری میلگرد در بتن
وقتی بخواهند قفسه‌های میلگردی یا آرماتوربندی‌ها را به بتن اضافه کنند، این قفسه‌ها را در محل پروژه یا خارج از محل می‌سازند. بعدازاین قفسه‌های میلگردی ساخته شده را با جوشکاری نقطه‌ای یا با استفاده از سیم فولادی و اتصالات مکانیکی به هم وصل می‌کنند.
میلگرد علاوه بر تضمین مقاومت موردنیاز سازه‌های بتنی، برای نگه‌داشتن میله‌های فولادی دیگر در موقعیت و پشتیبانی از بارهای وارد شده به ساختمان هم کاربرد دارد.

تولید میلگردها به روش نورد
فرآیند نورد را به‌عنوان متداول‌ترین روش تولید محصولات فولادی، به‌خصوص میلگرد می‌شناسند. علت اینکه از این روش بیشترین استفاده را می‌کنند هم کنترل نهایی است که در این روش به‌صورت دقیق می‌توان انجام داد. روش نورد به سه روش نورد گرم، نورد سرد و میکرو آلیاژی انجام می‌شود. میلگرد‌هایی که با روش میکرو آلیاژی ساخته می‌شوند برای استفاده در مناطق زلزله‌خیز توصیه می‌شوند. میلگرد ذوب‌آهن اصفهان هم از جمله میلگردهایی است که با این روش تولید می‌شود. به همین دلیل قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان از جمله محصولاتی است که در بازار تقاضای زیادی دارد.
در ادامه جزئیات این سه روش را همراه هم مرور خواهیم کرد.

روش نورد گرم
در روش نورد گرم شمش‌های فولادی را وارد کوره‌ای با دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌کنند. بعد از آن شمش‌های فولادی به دمای بالایی رسیدند آن‌ها را به خط تولید می‌فرستند. در مرحله بعدی که مرحله رافینگ است طی سه مرحله قطر شمش‌ها را کم می‌کنند و در عوض طول آنها افزایش پیدا می‌کند. در مرحله آخ، میلگردها را آج‌زنی می‌کنند و سپس در اندازه‌های ۱۲ متری، ۲۴ متری یا ۳۶ متری بسته‌بندی می‌کنند.

نورد سرد
نورد سرد یک روش قدیمی است که برای تولید میلگرد استفاده می‌شود. همان‌طور که از اسم این روش انتظار می‌رود، میلگرد را در دمای پایین تولید می‌کنند و باعث شکستن و جابه‌جایی ساختار کریستالی ماده می‌شود. همین شکست و بی‌قاعدگی در ساختار کریستالی است که به روی مقاومت تسلیم و شکل‌پذیری میلگرد تأثیرگذار خواهد بود. میلگردهای نورد سرد فولاد سخت‌تری دارند و از همه مهم‌تر، ناحیه تسلیم هم ندارند. نکته دیگری که درباره میلگردهای نورد سرد وجود دارد کاهش شکل‌پذیری آرماتور است.

میکرو آلیاژی
میلگرد‌هایی که با روش میکرو آلیاژی ساخته می‌شوند در ترکیبات آنها مقادیری تیتانیوم، نیوبیوم و وانادیم وجود دارد. این میلگرد مقاومت بالایی دارند و این روش باعث تشکیل کاربید‌های بین فلزی می‌شود. کاربید‌های فلزی تولید زیرذرات مقاوم‌ساز می‌کند که این هر چه اندازه این ریزذرات‌ها کوچک‌تر باشد، آرماتور تولید‌شده مقاومت بالاتری دارد. همچنین شمش تولید‌شده در روش آلیاژسازی در محیط قرار می‌گیرد و با هوای محیط خنک می‌شود. همین عامل دیگری برای مقاومت بیشتر میلگردهای میکرو آلیاژی نسبت به دیگر روش‌‌‌های تولیدی است. به‌طورکلی این روش ساخت در ایران بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و میلگردهای ساخته شده با این روش هم تقاضای بیشتری در بازار دارند. همان‌طور که گفتیم میلگرد ذوب‌آهن اصفهان از این روش استفاده می‌کند و یکی از بهترین کارخانه‌‌هایی است که محصولات آن در بازار وجود دارد. قیمت میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان را می‌توانید در سایت آهن ۱۲۳ ببینید.

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد
میلگردهایی که در بازار داخلی ایران وجود دارند بر اساس چند معیار مهم قیمت‌گذاری و تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین معیارهای استانداردهای استفاده شده در آنها است. استاندارد ملی ۳۱۳۲ و استاندارد ۵۷۸۱ GOST کشور روسیه جزء استانداردهای اصلی است و میلگردها را بر اساس این دو استاندارد دسته‌بندی و قیمت‌گذاری می‌کنند. علاوه بر این موارد، ویژگی‌‌های دیگری مثل رشد یا کاهش نرخ ارز، میزان تقاضای بازار، وزن هر شاخه، اندازه و آب‌وهوا یا فصل هم در قیمت‌گذاری مؤثر است.

 
جمع‌بندی
درباره میلگرد، محل قرارگیری میلگرد در بتن و اهمیتی که در بتن دارد صحبت کردیم. همچنین از روش‌های ساخت میلگرد گفتیم و عواملی که می‌توانند در قیمت نهایی میلگرد مؤثر باشند را نام بردیم. یکی از چیزهایی که در سال‌‌‌های اخیر بازار مصالح را تحت تأثیر قرار داده است، واسطه‌ها است. وجود واسطه‌ها در بازار همیشه جزء مواردی است که باعث می‌شود محصولات و مصالح با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده نرسند. از طرفی، قیمتی که در بازار به‌عنوان قیمت میلگرد وجود دارد هر روز تحت‌تأثیر عوامل خارجی و داخلی تغییر می‌کند و کاهش یا افزایش را پشت سر می‌گذارد، اما ممکن است برخی از سودجویان این افزایش قیمت را برای کسب سود بیشتر استفاده کنند. اگر می‌خواهید اطلاعاتی دقیق از قیمت نهایی و به‌روز شده میلگرد در بازار بدانید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا سری به سایت آهن ۱۲۳ بزنید. ما در سایت آهن یک دو سه با درنظرگرفتن عوامل مؤثر در قیمت و با محاسبه وزن هر میلگرد، قیمت نهایی را برای شما در سایت نمایش می‌دهیم. ما در این شرکت در تلاشیم تا با حذف واسطه‌ها، مصالح را مستقیم و بدون سود غیرقانونی به دست مصرف‌کنندگان برسانیم. هدف اصلی از این کار بالابردن کیفیت سازه‌های صنعتی و ساختمانی و به گردش درآوردن چرخه سالم صنعت و اقتصاد است. به‌این‌ترتیب، قیمت تمام شده محصول بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از قیمت محصولی است که در بازار از زیردست چندین واسطه می‌گذرد و به دست مشتری می‌رسد! برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره پشتیبانی ۶۰۶۰۲۲۳۳ - ۰۲۱ تماس بگیرید.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان درباره میلگرد قیمت میلگرد روش نورد نورد سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان

(تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان

دیگر خبرها

  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۷ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت