Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: تبلیغات غرب با القای افکار نادرست می‌گوید اسلام نظر درستی به زن ندارد، ما به فرهنگ منحط غرب، اعتراض داریم چرا که برای زن و مرد کرامت و احترام قائل نیست، ما به فرهنگ شرک و الحاد معترض هستیم چرا که جایگاه انسان را نه شناختند و نه حرمت قائل شدند. 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۱۹ آذر در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س)، تصریح کرد: حضرت زینب (س) کسی بود که با عقل،‌ درایت، ‌بینش و شجاعت، پرچم عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع) را به یاری برادر زاده‌اش امام زین العابدین (ع) در اوج نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: آن کسی که رسالت رساندن پیام عاشورایی امام حسین (ع) را برای جهانیان به خوبی انجام داد، ‌آن کسی که بزرگترین مصیبت عالم را تحمل کرد، اما کوچک‌ترین کوتاهی در انجام وظیفه الهی در او دیده نشد، حضرت زینب (س) بود. 

وی بیان کرد: اگر ما حضرت زینب را نداشتیم و از وجود با برکت حضرت زهرا (س) محروم بودیم، بسیاری از حقایق انسانی را نمی‌توانستیم توضیح دهیم، مثلا زن در اسلام چه موقعیت و جایگاهی دارد؟ وقتی می‌بینیم پیغمبر (ص) بر دستان دخترشان بوسه می‌زنند، در حالی که برخی دخترانشان را زنده به گور می‌کردند، جایگاه زن را از نظر اسلام نشان می‌دهد. 

این مسئول ادامه داد: وقتی قرآن می‌خواهد به ما حیات طیبه و انسانی بدهد،‌ می‌فرماید هر کسی که بر اساس ایمان کار درست انجام دهد و زندگی‌اش خدا پسندانه باشد، با عمل صالح و ایمانش به او حیات طیبه می‌دهیم و اجر و پاداشش خیلی بیشتر از کارهایی خواهد بود که انجام داده است. 

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: تبلیغات غرب با القای افکار نادرست می‌گوید اسلام نظر درستی به زن ندارد، ما به فرهنگ منحط غرب، اعتراض داریم چرا که برای زن و مرد کرامت و احترام قائل نیست، ما به فرهنگ شرک و الحاد معترض هستیم چرا که جایگاه انسان را نه شناختند و نه حرمت قائل شدند و بدترین بی‌ادبی‌ها به ساحت مقدس انسان و زن و مرد توسط مدعیان تمدن و توحش همواره صورت گرفته است. 

وی اظهار کرد: آمریکایی‌هایی که در هر کشوری سیل خون به راه انداخته و زن و مرد و کودک را قتل عام می‌کنند، هواپیما را با مسافر ساقط کردند، با این کارها نشان دادند از حقوق انسان‌ها چیزی نمی‌دانند. 

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: ما می‌دانیم جز خدا،‌ انبیاء الهی و علمای دلسوز مردم، کسی به فکر حقیقت وجود زن و مرد نیست و غربی‌ها و آمریکایی‌ها تنها به فکر کشتار و قتل عام مردم هستند. 

وی با بیان اینکه مکتب حضرت زینب (س) ویژگی‌های بسیاری دارد، بیان کرد: حضرت زینب (س) یک دانشمند و عالمه بودند و حضرت زین العابدین (ع) فرمودند عمه جان بدون اینکه در مدرسه‌ای به تو آموزش داده باشند، عالم هستی و اینها برای تقواست و از تقوا اینها را به دست آوردید و عالم ربانی شدید. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: حضرت زینب (س) بسیار اهل عبادت بودند، امام سجاد (ع) فرمود در تمام مسیر کربلا و پس از آن در مسیر شام، عمه‌ام زینب نماز شبش ترک نشد،‌ الا اینکه در شب عاشورا نشسته نماز خواند. 

وی گفت: حضرت زینب بسیار اهل تقوا بود و تقوا در وجودش تجلی کرده بود، امام علی(ع) فرمود متقین کسانی هستند که خدا با همه عظمت در وجودشان تجلی کره و غیر خدا از چشمشان افتاده است، حضرت زینب در مجلس جشنی که یزید برای پیروزی گرفته بود، فرمود من کوچکی تو را می‌خواهم نشان بدهم و این نشان می‌دهد حضرت حقیقتا کوچکی یزید را می‌بیند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: چه کسی می‌تواند کوچکی یزید را ببیند؟ کسی که اهل تقواست و آن حضرت زینب (س) است و او خطاب به یزید گفت بسیار تو را سرزنش می‌کنم و تو بسیار مستحق سرزنش هستی اما چه کنم چشم‌ها به خاطر جنایت‌های تو اشک بار است و دل‌ها می‌سوزد. 

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) عزتمند بود، ما همه نیاز به عزت داریم، ذلت بد چیزی است. آن کسی که رشوه می‌دهد و با ظالمان کنار می‌آید، دچار ذلت شده است، کسانی که ذلت غرب را می‌پذیرند،‌ ذلت گناه را می‌پذیرند و کسانی که با دستبرد به بیت‌المال با آدم‌های بی‌تقوا و دنیاپرست همراه می‌شوند و ظلم، گناه و خیانت را می‌بینند و ساکت می‌نشینند و گاهی هم همراهی می‌کنند، عزت را از دست می‌دهند و پیرو حضرت زینب نیستند زیرا کسانی که عزتمند هستند فقط از خدا واهمه دارند و از هیچ کسی عزت طلب نمی‌کند. 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اینکه حضرت تا این اندازه عزت و اقتدار دارد به خاطر این است که اهل استقامت در برابر خداست و اینها نمون‌های کوچکی از ویژگی‌های حضرت زینب (س) بود که باید حضرت را معلم خود بگیریم و این ویژگی‌ها را در خودمان تقویت کنیم. 

آیت‌الله عابدینی در پایان اظهار کرد: روز پرستار را به همه پرستارانی که در ایام بحرانی کرونا زحمت کشیدند،‌ از خانواده دور ماندند،‌ با این بیماری دست و پنجه نرم کردند و بعضی به عنوان شهید سلامت خدا را ملاقات کردند،‌ تبریک عرض می‌کنیم، واقعا باید بگوییم خدا از شما قبول کند این کارهای ارزشمندی که به تاسی از حضرت زینب (س) انجام دادید و مقاومت و استقامت ورزیدید. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قزوين امام جمعه قزوین روز پرستار ما به فرهنگ جمعه قزوین حضرت زینب زن و مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد

به نقل از روابط عمومی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی ضمن زیارت مضجع شریف بانوی کرامت، از بخش‌های مختلف حرم حضرت معصومه (س) نیز بازدید کرد.

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد

بر اساس این گزارش، وی در این بازدید با شخصیت و جایگاه این بانوی با کرامت از خاندان اهل بیت (س) آشنا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت