Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@00:57:20 GMT

اردوغان: قدس آرمان مشترک کل جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۴۹۸۲

اردوغان: قدس آرمان مشترک کل جهان اسلام است

به گزارش  دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه امروز (جمعه) گفت: «آرمان قدس فقط آرمان تعداد انگشت شماری از مسلمانان شجاع نیست، بلکه آرمان مشترک کل جهان اسلام است.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، وی در جلسه افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) در استانبول با بیان اینکه دفاع از قدس به معنای دفاع از بشریت است و ترکیه قاطعانه حساسیت خود را در خصوص وضعیت قدس شرقی و قداست مسجدالاقصی حفظ می‌کند،   از همه کشور‌های عضو این سازمان خواست تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند به آرمان فلسطین آسیب برساند، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان با بیان اینکه فلسطینیان فرزندان اجدادی هستند که ۴۰۰ سال بر قدس حکومت کرده اند و نمی‌خواهند شاهد خون، اشک و ظلم در این منطقه باشند، افزود: «این ناعادلانه و بی‌وجدانی است که فلسطینی‌ها بهای نسل‌کشی یهودیان در اروپا در طول جنگ جهانی دوم را بپردازند.»

رییس جمهور ترکیه همچنین  راه رسیدن به صلح و ثبات دائمی را ایجاد یک کشور مستقل، مقتدر و یکپارچه فلسطینی در مرز‌های ۱۹۶۷ با پایتختی قدس دانست.

وی با بیان اینکه تل آویو باید در خصوص قدس و مسجد الاقصی مسئولانه عمل کند، تصریح کرد: «در گذشته با مقامات اسرائیل گفت‌وگو کرده بودم، اما تل آویو باید با حساسیت بیشتری به سیاست‌های منطقه‌ای خود در قبال فلسطین عمل کند.»

رییس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفته بود اگر تل آویو اقدامات مشخصی در خصوص فلسطین انجام دهد، ترکیه ممکن است روابط با این رژیم را اصلاح کند.

مقامات ترکیه تاکید می‌کنند که تنها راه دستیابی به صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه، راه حل عادلانه و همه جانبه برای مساله فلسطین در چارچوب قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است. مقامات ترکیه همچنان از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در خصوص هدف قرار دادن فلسطینی ها، شهرک سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری و وضعیت انسانی در غزه انتقاد می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان پربیننده ترین درگیری در دارفور بالا گرفت / ۸۸ تن کشته شدند سه و نیم میلیارد دلار از مطالبات ایران آزاد شد تحریم چند نهاد ایرانی توسط خزانه داری آمریکا پیشنهاد سازنده ای در مذاکرات وین نداشتیم / امروز وقت عمل است از سرگیری مذاکرات وین تا ساعتی دیگر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است