Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@17:47:36 GMT

دخالت نمایندگان در خصوص انتصابات غیر قانونی است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۵۰۵۱

دخالت نمایندگان در خصوص انتصابات غیر قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثق در نماز جمعه این هفته در همدان بیان کرد: خوش بینی طرف مقابل در مذاکرات مشکلات اقتصادی فراوانی برای ما بوجود آورده است.

شعبانی موثق افزود: توافق ناقص از لحاظ حقوقی توانست مطالبات خود را نقض کند و وضعیت اقتصادی قبل از برجام و بعد از برجام و خروج آمریکا باعث توافقات ناقص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه دشمن حقیقتاً دشمن است با تحریم اقتصادی تلاش دارد دولت ما را فلج نماید تاکید کرد: مشخص نیست شاید این برجام یک برنامه طراحی شده و یک برجام دیگری برای فشار اقتصادی نداشته باشد.

شعبانی موثق متذکر شد: هیچکس مخالف اصل مذاکره نیست مذاکره باید منجر به توافق کامل شود مطالبات و و عده‌های که به ملت ما داده‌اند مشخص شود.

وی گفت: دولت سیزدهم برنامه ریزی های مشخصی در این زمینه دارد و در این مذاکرات دوسند ارائه نمودند و سه سند در عرصه مذاکرات پیش نویس شده است که ارائه شده است وبه توافق دقیق که منافع مردم در آن باشد مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: امروز ۱۹ آذر روز تأسیس شورای انقلاب فرهنگی است، شورای فرهنگی موظف است در سطح کشور هدایت فرهنگی را انجام دهد اما متأسفانه مسائل و فعالیت فرهنگی به عنوان اصل و اساس در تصمیمات کشور گاهی لحاظ نشده است.

شعبانی موثق بابیان اینکه اگر رهبر انقلاب به دلیل مشکلات اقتصادی مسائل اقتصادی را از سال ۱۳۹۰ مطرح نمودند ولی از دهه ۱۳۷۰ مسائله فرهنگ هم تاکید کرده‌اند افزود: نقش مهندسی کشور سال ۱۳۹۲ مصوب شده است اما بعد از گذشت سال‌ها قدمی در این زمینه برداشته نشده است

وی خاطرنشان کرد: در این شبیخون فرهنگی متأسفانه مسئله فرهنگ دیده نمی‌شود فرهنگ باید در کنار مسئله اقتصادی دغدغه مسئولین ما قرار گیرد.

شعبانی موثق تصریح کرد: با شرایط فعلی که دشمنان در حال حمله به فرهنگ ما است، دشمن در شرایط سخت اقتصادی هجوم فرهنگی بیشتری را بر ما وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: تدبیر دشمن این است که با سرگرم کردن ما با مشکلات اقتصادی از فرهنگ دور شویم و معضلات فرهنگی را در فضای مجازی برای جوانان ما بوجود بیاورد.

وی افزود: در استان از متولیان فرهنگی تا ما باید دغدغه فرهنگی داشته باشیم فرهنگ باید پایه و اساس تصمیمات اجتماعی و اقتصادی ما شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: خوشبختانه در ۱۱ استان در حال تنظیم سند فرهنگی هستیم و امیدواریم تمام دستگاه‌ها در سند فرهنگی همکاری نمایند تا این سند به نحو صحیح نوشته شود و سند نوشته شده را اجرا نمائیم.

شعبانی موثق با تاکید بر اینکه سند قرآنی استانی مصوب که شامل فعالیت‌های آموزش قرآن، حفظ قرآن، تفسیر قرآن است افزود: فعالیت فرهنگی نیاز به حمایت دارد اگر به فعالیت‌های فرهنگی توجه نشود مشکلات اقتصادی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: طبق قانون نمایندگان مجلس می‌تواند اظهار نظر کنند ولی دخالت و اصرار در سمت‌ها و مسئولیت‌ها غیرقانونی است همچنین رهبر انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که در عزل و نصب‌ها دخالت نکنید.

امام جمعه همدان افزود: مسئولیت‌ها به نیروهای انقلابی و متخصص سپرده شود و افرادی را هم که معرفی کنند، انقلابی باشند.

شعبانی موثق افزود: مجموعه مدیریتی استان باید خود تصمیم نهایی را بگیرد، دولت سیزدهم بنای کار خود را بر تحول ایجاد کرده است که افراد انقلابی، کارآمد، کاربلد، متخصص و جوان را وارد سمت‌ها کند.

وی خاطر نشان کرد: دو پرستار در ایام کرونا از دست دادیم، زحمات پرستاران و کادر درمان قابل تقدیر است که در این ایام کرونا از هیچ تلاش و جان گذشتگی دریغ نکردند.

شعبانی موثق گفت: حضرت زینب شخصیت والا و فرهیخته ای دارد، زنان و بانوان ما اگر می‌خواهند در عین حیا، عفت و متانت فعالیت اجتماعی داشته باشد حضرت زینب بهترین الگو خواهد بود.

وی در پایان گفت: تمدن غربی در ظاهر حرف از آزادی زن به میان می‌آورد اما در باطن به دنبال اسارت زن است، حضرت زینب را به عنوان یک جهادگر اصیل ایرانی باید به زنان نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: مردم ایران انقلاب کردند که فرهنگ اسلامی، مذهبی و ملی ما حفظ شود و التزام به فرهنگ اساس کارها باید باشد.

کد خبر 5372123

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه همدان حبیب الله شعبانی موثقی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز دانشجو کرمانشاه سانحه تصادف روز پرستار عکس استانها گرگان خطبه های نماز جمعه مطالبات مردم لرستان از دولت خرم آباد آلودگی هوا نماینده ولی فقیه مشکلات اقتصادی شعبانی موثق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران  در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با «هاکان فیدان » وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات وزیران  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

 امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر ابراهیم  رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد 

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و ببن المللی استقبال کرد .

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • بیش از ۲.۱ هزار خوزستان در سیلاب و آب‌گرفتگی امدادرسانی شدند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است