Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gadgetsnow،  اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) هشدار داد که تداخل استفاده از طیف بی سیم ۵G خطراتی را به همراه دارد که می‌تواند منجر به انحراف پرواز شود. صنعت هوانوردی و FAA نگرانی‌هایی را در مورد تداخل احتمالی ۵G با تجهیزات الکترونیکی حساس هواپیما مانند ارتفاع سنج‌های رادیویی مطرح کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره FAA  با صدور یک دستورالعمل پرواز، بازنگری دستورالعمل‌های پرواز هواپیما و هلیکوپتر را صادر کرد تا برخی از عملیات‌هایی که نیاز به داده‌های ارتفاع سنج رادیویی دارند از سیگنال‌های پهن باند بی‌سیم ۵G باند C استفاده نکنند. FAA در بیانیه‌ای که در روز سه شنبه منتشر کرد، گفته: "گسترش ۵G و حمل و نقل هوایی به طور ایمن با هم وجود خواهند داشت. " این آژانس افزود که دستورالعمل‌ها چارچوبی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر و جلوگیری از خطرات هستند.

اداره FAA همچنین در حال مذاکره با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، کاخ سفید و مقامات صنعت است. موضوع این مذاکرات در ارتباط با مجموعه‌ای از اطلاعیه‌ها و محدودیت‌هایی است که قرار است در آینده مطرح شود. FCC روز سه شنبه گفت: "به کار با FAA و نهاد‌های خصوصی برای پیشبرد استقرار ایمن و سریع شبکه‌های ۵G ادامه می‌دهیم. ما مشتاقانه منتظر راهنمایی‌های به روز FAA در هفته‌های آینده هستیم که این پیشرفت‌ها را منعکس می‌کند." هنوز مشخص نیست که چه فرودگاه‌ها یا هواپیما‌های خاصی ممکن است تحت تأثیر اختلالات قرار بگیرند. FAA گفت: "در صورت لزوم، اعلامیه‌هایی برای مناطق خاصی که ممکن است اختلالات در آن صورت بگیرد صادر می‌کنیم."

دو شرکت AT&T و Verizon در ۲۴ نوامبر گفتند که اقدامات پیشگیرانه را حداقل به مدت شش ماه برای محدود کردن تداخل اتخاذ خواهند کرد. Verizon روز سه شنبه گفت: "هیچ مدرکی وجود ندارد که عملیات ۵G با استفاده از طیف باند C، خطری برای هوانوردی ایجاد کند، همانطور که تجربه دنیای واقعی در ده‌ها کشوری که قبل‌تر از طیف ۵G استفاده می‌کردند این موضوع را تایید می‌کند. استفاده از ۵G در طیف باند C هیچ خطری برای ایمنی هوا ندارد. "

شرکت Verizon  اضافه کرد که در مسیر راه اندازی ۵G با استفاده از باند C در ماه آینده و رسیدن ۱۰۰ میلیون آمریکایی به این شبکه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است. شرکت‌های بی‌سیم در ماه نوامبر گفتند که گام‌های بیشتری برای به حداقل رساندن انرژی دریافتی از ایستگاه‌های پایه ۵G  برمی‌دارند.

بیشنر بخوانید

آیفون میان رده SE ۳ با پشتیبانی از فناوری ۵G تولید می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری جدید هشدار دادن اداره هوانوردی فناوری 5G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم

اقدام عجیب و خطرناک یک راننده تاکسی در حمل بار در سطح شهر، سوژه فیلمبرداری شهروندان شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان