Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اثر واژگونی کامیون حامل مهاجران در جنوب مکزیک، دست‌کم ۵۳ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. در یکی از مرگبارترین حوادث برای مهاجرانی که جان خود را به منظور رسیدن به ایالات متحده به خطر می‌اندازند، دست‌کم ۵۳ نفر اکثراً از آمریکای مرکزی بر اثر واژگونی کامیونی که آن‌ها را حمل می‌کرد، در جنوب مکزیک کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مقامات، این حادثه زمانی رخ داد که این کامیون حامل مهاجران در یک پیچ تند در بیرون از شهر «توکسلا گوتیرز» در ایالت «چیاپاس» واژگون شد و به یک پل برخورد کرد. دفتر دادستانی کل تعداد کشته‌شدگان را ۵۳ نفر اعلام کرد.

به گزارش رویترز، ده‌ها نفر دیگر هم بر اثر این حادثه مجروح و به بیمارستان‌های چیاپاس که با گواتمالا هم مرز است، منتقل شدند. مقامات گفتند که بیش از ۱۰۰ نفر در داخل کامیون بودند.

به گفته مقامات ایالت چیاپاس، مردان، زنان و کودکان در میان کشته‌شدگان هستند. «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک این حادثه را بسیار دردناک خواند و ابراز تاسف کرد.

مهاجرانی که از فقر و خشونت در آمریکای مرکزی فرار می‌کنند، معمولاً از طریق مکزیک برای رسیدن به مرز ایالات متحده اقدام می‌کنند و گاهی اوقات در کامیون‌های بزرگی که توسط قاچاقچیان در شرایط بسیار خطرناک سازماندهی شده، سوار می‌شوند.

پس از روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا و وعده‌های وی در خصوص تغییر در سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، در سال جاری تعداد بی‌سابقه‌ای از افراد در مرز آمریکا و مکزیک دستگیر شده‌اند.

دولت بایدن از مهاجران خواسته که وطن خود را به مقصد ایالات متحده ترک نکنند و برخلاف وعده‌هایش، این هفته سیاست بازگرداندن پناهجویان به مکزیک در دوره ترامپ را از سر گرفت. 

برخی از منتقدان استدلال می‌کنند که سیاست‌های سختگیرانه‌تر، مهاجران را طعمه قاچاقچیان انسان می‌کند و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مکزیک آمریکا مهاجران تیراندازی حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شهرجردی گفت: طی اعلام حادثه توسط اورژانس به مرکز پیام ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در کیلومتر ۳۰ محور اراک-ازنا در محدوده روستای سرسختی، عوامل امدادی پایگاه شهید خرمی (قاقان) جمعیت هلال‌احمر شهرستان شازند به فوریت جهت رهاسازی راننده خودرو به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه، حادثه در ساعت ۱۲ و ۵۷ دقیقه ظهر امروز جمعه اتفاق افتاد، افزود: متأسفانه قبل از رسیدن عوامل امدادی هلال احمر راننده حادثه دیده فوت شده که پس از رهاسازی پیکر متوفی تحویل عوامل عوامل اورژانس حاضر در صحنه شد.

کد خبر 6089351

دیگر خبرها

  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر
  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر