Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر توسعه محله شهید آوینی و نیزه گفت: از آنجایی که هواکردن بادبادک جزو آداب و رسوم افغانستانی‌هاست، این برنامه جنبه هویتی دارد و یکی از اقداماتی است که باعث افزایش حس تعلق میان مردم محله می‌شود.

علی نصرتی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: برگزاری جشنواره بادبادکها در گلشهر مشهد جنبه هویتی دارد و یکی از اقداماتی است که باعث افزایش حس تعلق میان مردم محله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: همچنین اتباع ساکن گلشهر شاهد این هستند که در یک کشور غریب چنین اتفاقی می‌افتد و به آداب و رسوم آنها احترام گذاشته شده است. اجرای مداوم این برنامه باعث افزایش حس نشاط و شادی افرادی می‌شود که در این محله زندگی می‌کند. 

حامد لطیفی، شهردار منطقه ۵ مشهد نیز در این خصوص به ایسنا گفت: این جشنواره در واقع یک مراسم محلی به نام پرواز بادبادک‌ها است که با مشارکت سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد و شهرداری منطقه پنج  برگزار شده است. شهروندان استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند و جوایزی نیز از طرف کانون پرورش فکری به کودکان اهداشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در مجاورت پارک گل‌آرا، جشنواره بادبادک‌ها برگزار شد، قرار شد مکانی در مجاورت پارک برای برگزاری مناسبت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزش‌های درون محلی برنامه‌ریزی شود تا برگزاری این برنامه بهتر شود.

لطیفی در خصوص خدمات و تسهیلات ویژه برای اتباع ذکر کرد: ساکنین منطقه ۵ چه همشهری و چه مهاجر از لحاظ خدمات دهی برای ما فرقی نمی‌کند. وظیفه‌ای که شهرداری دارد، در موضوع خدمات شهری و عمران و آبادانی شهر است و برای ما مهاجرین، ساکنین مشهد و زائرین فرقی نمی‌کنند. با نگاه مثبتی  که شورای شهر ششم به موضوع حاشیه شهر دارد، امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری هم به این مناطق اضافه کنیم.

علیرضا حیدری، کارشناس امور اجتماعی منطقه ۵ شهرداری مشهد نیز در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد:جشنواره پرواز بادبادک‌ها به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار برگزار شد.

وی ادامه داد: فضایی که برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده مکانی است که سالیان سال در این مکان پرواز بادبادک‌ها را داریم و مهاجرین و اتباع همیشه در این محله برنامه دارند، مخصوصا در فصل تابستان که هوا مناسب است. هدف از اجرای این برنامه نشاط اجتماعی برای کودکان و خانواده‌هایشان است. همچنین در کنار این برنامه از طرف شهرداری منطقه پنج از پرستارانی که توسط اعضای شورای اجتماعی محلات و دفاتر تسهیلگری محلات شهید آوینی، نیزه، امیرالمومنین(ع) و ثامن شناسایی شدند تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

حیدری اضافه کرد: الزاما پرستار آن کسی نیست که در بیمارستان کار می‌کند، ما در این برنامه هم به مناسبت روز معلول و هم روز پرستار از مادرانی که فرزند معلول داشتند، تجلیل کردیم. امیدواریم که بتوانیم با کمک مردم محله  برنامه‌هایی مخصوصا برای حاشیه شهر و برای کودکان و خانواده‌هایی که در این محله سکونت دارند، انجام دهیم.

کامران موسی‌خانی، مدیر دفتر توسعه محله ثامن و امیرالمومنین(ع) مشهد نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دفاتر توسعه محله زیر نظر سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد در محلات حاشیه شهر فعالیت دارند که هدف اصلی این دفاتر جلب مشارکت مردم در همه محورهای برنامه‌‎ریزی است. نمونه این مشارکت در برنامه امروز به طور کامل نمود پیدا کرد.

وی عنوان کرد: پهنه گلشهر با چهار محله به نام‌های امیرالمومنین(ع)، ثامن، شهید آوینی و نیزه و با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در منطقه ۵ شهرداری مشهد واقع شده که اکثریت ساکنین این پهنه را اتباع تشکیل می‌دهند.

موسی‌خانی ذکر کرد: جشنواره بادبادک یا در اصطلاح افعانستانی‌ها کاغذباد، به واسطه علاقه‌ای که اتباع به این بازی دارند، برگزار شد. امیدواریم با همکاری اهالی و معتمدین در جهت تقویت روحیه مشارکتی، افزایش حس تعلق و نشاط اجتماعی به تداوم این چنین برنامه ها کمک کنیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حاشیه شهر مشهد جشنواره بادبادک افزایش حس تعلق شهرداری مشهد بادبادک ها برگزار شد مردم محله منطقه ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳