Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه ایلام گفت: راه غلبه بر آسیب‌های اجتماعی عمل به سیره حضرت زینب کبری(س) است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی‌تبار ظهر امروز در نماز جمعه مرکز استان ایلام اظهار داشت: شناخت  انسان نسبت به خود و تکالیف و وظایفی که در این دنیا بر عهده دارد می‌تواند او به سر منزل مقصود برساند و به همین جهت است که دانستن را توانستن می‌گویند و خواب عالم آگاه را برتر بر انسان ناآگاه، افضل بیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام آگاه بودن و شناخت هستی را موثر در زندگی بشر دانست و گفت: این آگاهی  و شناخت انسان را شاکر خداوند متعال که تمام جهان تسبیح گوی او است، خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام افزود: شناخت و آگاهی موجب ابراز مهر و محبت به همنوع می‌شود و این مهر و محبت به همنوع به تکریم انسان که تکریم خداوند متعال است می‌انجامد و در جامعه‌ای که احترام و ادب و تکریم انسان نسبت به همنوع خود فرهنگ شود آن جامعه مصون از خطا و آسیب خواهد بود و به همین جهت است که امام صادق فرموده است؛ "المؤمنُ أعظمُ حُرمَهً مِن الکعبهِ ."،"حرمت مؤمن از کعبه بیشتر است."

وی بیان داشت: اگر این فرمایش امام صادق(ع) را در زندگی ساری و جاری کنیم و خون برادر و خواهر مومن و مومنه خود را محترم، مال اورا حرمت و بدگمانی نسبت به او را حرام بدانیم، با این همه آسیب اجتماعی و پرونده در مراجع قضایی و دادگاه‌ها روبه‌رو نمی‌شویم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: سیره علمی، عملی، صبر، استقامت، پوشش و حجاب حضرت زینب(س) نشان افتخاری است برای ما که امروز به نام و یاد او و متعلم درگاه با سعادت او هستیم.

کریمی‌تبار  با اشاره به حضور حضرت زینب کبری(س) در کربلا و رشادت و زبان گویای آن حضرت در ماندگاری کربلا و حوادث آن گفت: حضرت زینب کبری(س) در کربلا در اسارت و هنگامی که به کوفه رسید، حضوری قهرمانانه و جهادی بود که وقتی در برابر ابن زیاد ملعون قرار می‌گیرد، آن چنان با علم لدونی، با فصاحت، بلاغت و استفاده از آیات قرآن کریم، استدلال کرد که دشمن را به افتضاح کشاند و حاضرانی که  دم از پیروزی ظاهری زدند را شرمنده کرد.

وی مصائب حضرت زینب کبری(س) را فوق مصائب عنوان کرد و گفت: کمتر کسی چون آن حضرت چنین مصیب‌هایی به خود دیده است اما این بانوی پر افتخار با رسالت زینبی خود آن چنان در تاریخ درخشید که نام او در جهان ماندگار ماند و امروز رسالت زینبی برای آزادگان جهان یک الگو است.

امام جمعه ایلام الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) را ضرورت و نجات دهنده شرایط فعلی مشکلات اجتماعی و آسیب‌های متربط با جوامع عنوان کرد و گفت: برای غلبه بر مشکلات اجتماعی و آسیب‌های باید زینبی بود و گفتمان زینبی را تبلغ کرد.

وی نام‌گذاری سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) به نام روز پرستار را نامگذاری مناسب عنوان کرد و گفت: رسالت پرستاران چون رسالت حضرت زینب کبری(س) است و امیدوارم پرستاران جامعه اسلامی با الگو از این شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام در ایام زندگی موفق و با خدمت به مردم به اجر اخروی برسند.

امام جمعه ایلام: دانشجویان در تمام صحنه‌ها‌ مسیر "انقلابی و ولایی" خود را حفط کرده‌اندامام جمعه ایلام: کنگره ملی 3000 شهید موفقیتی بی‌نظیر در شناخت استان است‌کنگره ملی 3000 شهید استان ایلام| امام جمعه ایلام: مردم ‌ایلام‌ در آزمون سخت جنگ تحمیلی نمره قبولی گرفتند‌

امام جمعه ایلام گفت: وظیفه خود می‌دانم از مردم خوب و قدرشناس استان ایلام که در تشیع و تدفین پیکر مرحوم (ولی کریمی‌تبار) حضور پیدا کردند، ابراز محبت کردند و در فضای مجازی و حقیقی تسلی بخش بودند، تشکر می‌کنم و یقینا این محبت مردم که فضای مجازی استان را هم تحت تاثیر قرار داد، نتیجه عمل صالح این بنده خدا بود.

به گزارش تسنیم مرحوم ولی کریمی‌تبار)  پدر حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی‌تبار روز گذشته پنجشبه 18 آذرماه 1400 به رحمت خدا رفته که با تشیع مردم ایلام در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/180/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت زینب کبری س امام جمعه ایلام کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جلال‌مآب در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب (س)، ساخت ۴ شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر (ع)، شبستان امام حسین (ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲هزار و۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت ۲هزارمترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴هزار و۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت ۲هزار و۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی – رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی (ع) در نجف اشرف مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین بنام شبستان حضرت امام محمد باقر (ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

کد خبر 6092947 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری دیدنی از قلدربازی میمون برای ۲ مار کبری
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است