Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی عملیات مشترک عراق بیانیه‌ای درباره پایان نقش رزمی نیروهای ائتلاف در عراق صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است، نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی به صورت کامل تا پیش از پایان ماه جاری عراق را ترک خواهند کرد و مطالب منتشر شده توسط برخی رسانه‌ها درخصوص باقی ماندن این نیروها را تکذیب می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: بغداد و واشنگتن بر اساس خروجی گفت‌وگوهای راهبردی و نتایج نشست‌های کمیته‌های فنی که اخیرا برگزار شد، بر سر انتقال نیروهای ائتلاف بین‌المللی که دارای نقش رزمی هستند، به خارج از عراق توافق کردند و پایان ماموریت رزمی این ائتلاف رسما اعلام شد و نیروهای باقی مانده تنها برای حمایت، مشورت‌دهی و توانمندسازی نیروهای امنیتی در عراق حضور خواهند داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است، اغلب این نیروها عملا کشور را ترک کرده‌اند و نظامیان باقی مانده نیز طی روزهای آتی از عراق خارج خواهند شد و تنها مجموعه‌ای مستشاران به جای نیروهای سابق برای حمایت از نیروهای امنیتی قهرمان‌مان در کشور خواهند بود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در پایان بار دیگر بر اساس دور پایانی گفت‌وگوهای راهبردی تاکید کرد که حضور و فعالیت مستشاران منحصرا طبق حاکمیت عراق و قوانین و عٌرف بین‌المللی خواهد بود.

پیش از این، ژنرال فرانک مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا «سنتکام» علیرغم بیانیه رسمی اعلام پایان ماموریت نیروهای رزمی خارجی گفته بود واشنگتن ۲۵۰۰ نیروی کنونی در عراق را در این کشور نگه خواهد داشت.

مکنزی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشت علیرغم اینکه نقش نیروهای امریکایی به نقشی غیررزمی تبدیل شده است ما به پشتیبانی هوایی و کمک‌های نظامی دیگر در نبرد عراق علیه گروه تروریستی داعش ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی سیفی فرمانده گروه هشتم پدافندهوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد منطقه پدافندهوایی شمالغرب ارتش با امیرسرتیپ دوم عباس عظیمی فرمانده این یگان پدافندی دیدار و گفتگو کرد.

امیرسرتیپ دوم عظیمی در این دیدار اظهار کرد: افتخارات امروز نیروهای مسلح حاصل اطاعت محض از فرامین فرماندهی معظم کل قواست.

وی با بیان اینکه در سایه هماهنگی و هم افزایی نیروهای مسلح افتخارات بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی رقم خورده است، افزود: عملیات وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را برهمگان آشکار ساخت ونشان داد جمهوری اسلامی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد امنیت ملی اش خدشه دار شود.

سرتیپ دوم عظیمی تاکید کرد: پدافندهوایی در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارد و بصورت حساس و هوشمند از فضای میهن اسلامی حراست می‌کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی سیفی هم در این دیدار گفت: ارتشیان غیرتمند در کنار سپاهیان جان برکف همیشه و در همه حال در حراست و صیانت از حریم جمهوری اسلامی هستند و با همکاری و هماهنگی با یکدیگر در جهت راهبردهای دفاعی ایران اسلامی گام برمی دارند.

کد خبر 6088203

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست