Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی رئیس جمهور با نمایندگان کشاورزان و دامداران استان لرستان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ عصر جمعه در جریان سفر رییس جمهور وهیات دولت به استان لرستان نشست تخصصی آیت الله رییسی  و ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با نمایندگان کشاورزان و دامداران استان لرستان با موضوع بررسی موانع تولید در بخش کشاورزی استان برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این نشست به خبرنگاران، اظهارکرد: لرستان، بهشت گیاهان دارویی است.

او افزود: طرح توسعه گیاهان دارویی در سطح ۸ هزار هکتار از اراضی استان طی چهار سال اجرا می شود که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه اختصاص می یابد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه  لرستان  نمایشگاه دیم است ، تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار پیش بینی شده است.

او ادامه داد:  ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های آبزی پروری و ۲۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آب و خاک استان در این سفر اختصاص می یابد.

وزیر جهادکشاورزی گفت:  ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها، صنایع تبدیلی و دامپروی صنعتی در استان در این سفر پیش بینی شده است.

ساداتی نژاد لرستان را  قطب کشاورزی و دامپروری کشور عنوان کرد وافزود: ۵ درصد اراضی کشاورزی کشور در لرستان قرار دارد و ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در این استان تولید می شود.

او با بیان اینکه  ۳۲ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است،یادآورشد: لرستان، رتبه اول تولید محصولات شیلاتی در استان های غیرساحلی و رتبه اول تولید حبوبات را در اختیار دارد.

 وزیرجهادکشاورزی با بیان اینکه  ۷ درصد عشایر کشور در این استان هستند، ادامه داد: در این سفر ۵۴ میلیارد تومان برای ایل راه ها و آبرسانی به عشایر پیش بینی شده است.

[

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزان دامداران سفر رییس جمهور به لرستان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است