Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@12:00:39 GMT

تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۶۱۲۰

تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل

با وجود مخالفت آمریکا و رژیم صهیونیستی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا پنج قطعنامه به نفع ملت فلسطین تصویب کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا پنج قطعنامه به نفع فلسطین تصویب کرد که پرونده آوارگان فلسطینی، سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی و تحقیق درباره نقض حقوق بشر توسط این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری وفا با بیان این خبر، جزئیات مربوط به این پنج قطعنامه را به شرح زیر اعلام کرد:

قطعنامه نخست مربوط به پرونده تداوم حمایت از آوارگان فلسطینی بود که با رأی مثبت ۱۶۴ کشور تصویب شد و فقط رژیم صهیونیستی با این قطعنامه مخالفت کرد و ۱۰ کشور از جمله آمریکا به آن رأی ممتنع دادند.

قطعنامه دوم فعالیت سازمان «آنروا» را شامل شد که با ۱۶۲ رأی مثبت تصویب شد و رژیم صهیونیستی، آمریکا، کانادا، ماکرونزیا و جزایر مارشال با آن مخالفت کردند و ۶ کشور نیز از رأی دادن خودداری کردند.

قطعنامه سوم در ارتباط با پرونده اموال آوارگان فلسطینی و دارایی‌های ناشی از آن بود که با ۱۵۹ رأی مثبت تصویب شد، رژیم صهیونیستی و چهار کشور دیگر با آن مخالفت کردند و ۸ کشور نیز به آن رأی ممتنع دادند.

قطعنامه چهارم متعلق به شهرک‌های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطین بود که با ۱۴۶ رأی موافق، مخالفت رژیم صهیونیستی و شش کشور و ۲۰ رأی ممتنع تصویب شد.

قطعنامه پنجم به عملکرد کمیته ویژه تحقیق اقدام رژیم صهیونیستی به نقض حقوق بشر علیه ملت فلسطین در اراضی اشغالی پرداخت که با موافقت ۸۰ کشور، مخالفت رژیم صهیونیستی و ۱۷ کشور و رأی ممتنع ۷۳ کشور تصویب شد.

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل تصویب تصویب مجلس تصویب نهایی تصویب اساسنامه رژیم صهیونیستی پنج قطعنامه رأی ممتنع تصویب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری کیهان از مخالفت دولت با لایحه حجاب | گیر داستان کجاست؟

روزنامه کیهان در مطلبی با انتقاد از سیاست‌های دولت درباره لایحه حجاب و عفاف خبر از مخالفت دقیقه نودی دولت سیزدهم با این لایحه داد.

روزنامه کیهان به نقل از علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً در خصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

 

شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • افشاگری کیهان از مخالفت دولت با لایحه حجاب | گیر داستان کجاست؟
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است