Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:28:22 GMT

خانه تاریخی خان‌احمدی بیجار تملک شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۶۶۱۰

خانه تاریخی خان‌احمدی بیجار تملک شد

ایسنا/کردستان رییس اداره میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بیجارگفت:خانه تاریخی خان احمدی بیجاربصورت کامل تملک و به نام اداره کل میراث فرهنگی استان سند زده شد.

محمدابراهیم الیاسوند اظهار کرد: با همکاری و حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یک ساختمان تاریخی متعلق به وارث مرحوم میراحمد خان‌احمدی، خریداری و به نام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سند زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیجار افزود:این بنا پس از یک وقفه ۵ ساله، با صرف اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به منظور حفاظت، نگهداری و یا تعیین کاربری، سرانجام به تملک این اداره درآمد.

وی عنوان کرد:بنای تاریخی خان‌احمدی به شماره پلاک ثبتی ۱۴۸ اصلی دارای ۳۳۰ مترمربع مساحت، از جمله خانه‌های با ارزش و تاریخی شهرستان بیجار است که در مرکز شهر و در ضلع غربی بازار سنتی قرار دارد.

الیاسوند یادآورشد:به‌منظور آزاد سازی عرصه تپه و ایجاد راه دسترسی، زمین خانم مندلی نیز در جوار تپه تاریخی قلعه بالا در مرکز شهر بیجار خریداری و سند آن به نام اداره زده شد.

 وی با بیان اینکه این بنا در دوره قاجاریه ساخته شده است، گفت: پرونده ثبتی بنای تاریخی خان‌احمدی به دبیرخانه شورای ثبت کشور ارسال شده و امیدواریم با ثبت این بناها در فهرست آثار ملی کشور، گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمانی برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ميراث فرهنگي خانه تاريخي میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر