Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی که به مناسبت عرض تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند رفته بود، در جمع پرستاران حاضر شده و با آن‌ها گفتگو کرد.

او ضمن تشکر از ۲۲ ماه مجاهدت جامعه پرستاری و کادر درمان کشور در مقابل بیماری کرونا گفت: در این ۲۲ ماه درگیری دنیا با بیماری منحوس و عالم گیر کرونا، مردم سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قناعت گفت: بیشترین سختی‌ها و تبعات این بیماری برای افرادی همچون پرستاران و کادر درمان بود که در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار داشتند.

استاندار خراسان جنوبی با تشبیه شرایط موجود به زمان جنگ گفت: دوران ۸ ساله دفاع مقدس برای مردم ما سختی‌های زیادی را به همراه داشت، اما بیشترین فشار جنگ بر روی افرادی بود که در خط مقدم و در تیررس دشمن بودند.

او گفت: دولت نتوانسته طی این مدت، آن طور که باید حق شما را ادا کند، اما با برنامه ریزی درست و مدون می‌توان بخشی از این موارد را جبران کرد.

قناعت گفت: برخی از مسایل در داخل استان قابل حل است و با تأمین اعتبارات مورد نیاز می‌توانیم بخشی از معوقات، کارانه و اضافه کار پرستاران را بپردازیم.

استاندار خراسان جنوبی در زمینه تأمین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت معوقات پرستاران قول مساعد داد و مدیر بیمارستان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی را مکلف کرد نسبت به رفع مشکلات جامعه پرستاری استان اقدامات لازم را صورت دهند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا پرستاران تأمین اعتبار استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد