Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:04:11 GMT

آلودگی هوای البرز کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۶۷۵۶

آلودگی هوای البرز کاهش می‌یابد

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از شمالِ غربی شدنِ جهت وزش باد در سطوح پایینی جو طی هفته آینده در منطقه البرز مرکز بوده که همزمان همراه با وارونگی دمایی نیز است اما روند موقت کاهش آلاینده‌ها تا روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با وجود آن طی هفته آینده به استثنای روز دوشنبه با فرض ثابت بودن نرخ تولید کانون‌های انتشار ثابت و متحرک، روند کاهش آلاینده‌ها و تخلیه و خروج پی در پی آلودگی‌ها را به لطف باد شمال غربی در مسیر جنوب شرق استان خواهیم داشت که با وجود پایداری سطوح میانی روند کاهش آلودگی‌ها هم اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی بوده و کیفیت هوا به تدریج قابل قبول می‌شود، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۲ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز صاف است و کیفیت هوا قابل قبول خواهد شد.

بهارونداحمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5372318

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی البرز آلودگی هوا بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه روز دانشجو مطالبات مردم لرستان از دولت روز پرستار کرمانشاه سانحه تصادف گرگان عکس استانها سیدابراهیم رئیسی خرم آباد درجه سانتی گراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت