Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@03:05:02 GMT

مذاکرات هسته‌ای قیمت طلا را تکان داد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۷۲۵۷

مذاکرات هسته‌ای قیمت طلا را تکان داد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت اونس جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه از ثبات برخوردار بود اما از روز دوشنبه تا پایان هفته (روز چهارشنبه) سیر نزولی در پیش گرفت و با کاهش روزانه روبرو شد؛ اما از روز گذشته (پنجشنبه) مجدداً افزایش قیمت یافته و به ١٧٨٣ دلار در آخرین معاملات روز پنجشنبه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در مجموع کاهش یک دلاری نسبت به ابتدای هفته در قیمت اونس جهانی طلا دیده می‌شود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: برخلاف قیمت اونس جهانی که در طول هفته سیر نزولی داشت، نرخ ارز با افزایش همراه شد و همین افزایش نرخ ارز در این هفته منجر به افزایش قیمت سکه و طلا هم شد؛ بطوریکه قیمت سکه و طلا در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته به بالاترین سطح خود در ١۴ ماهه گذشته رسید و رکورد جدیدی را برجای گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای پایان هفته اما قیمت ارز باتوجه به صحبت‌های رییس جمهوری و اقدامات بانک مرکزی، از روند صعودی خود متوقف شد و سیر نزولی به خود گرفت؛ بگونه‌ای که در آخرین معاملات روز پنجشنبه نرخ ارز در اعدادی مشخص، متوقف شد. همین موضوع سبب شد که قیمت سکه و طلا نیز از نوسان (صعود یا نزول) متوقف و ثابت شود. قیمت‌ها از صبح دیروز تا همین لحظه بدون تغییر مانده است.

این مقام صنفی، علت این توقف نوسان را مذاکراتی که از روز گذشته آغاز شده، دانسته و گفت: باید منتظر ماند تا مشخص شود که این مذاکرات چه نتیجه‌ای خواهد داشت؛ چراکه قطعا و طبیعتاً در قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت.

کشتی‌آرای افزود: با توجه به افزایش قیمت سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، شاهد افزایش تقاضا در بازار برای خرید سکه بودیم. این افزایش تقاضا باعث شد که در طول هفته، انواع سکه با افزایش حباب مواجه شوند. قیمت سکه طرح جدید ١٧٠ تا ٢٠٠ هزار تومان افزایش حباب در این هفته داشته است. معمولاً مواقعی که بازار با هیجان افزایشی روبرو می‌شود، میل به سرمایه‌گذاری و خرید افزایش پیدا می‌کند؛ لذا بر این اساس حباب سکه نیز از ٢٧٠ هزار تومان اوایل هفته تا ۴۴٠ هزارتومان در معاملات روز پنجشنبه افزایش قیمت داشته است.  
سکه ٢٨٠ هزار تومان و طلا ١۴ هزار تومان گران شد

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در طی یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌های معاملاتی در پایان هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید بطور متوسط با ٢٨٠ هزار تومان افزایش به ١٣ میلیون و ٢٨٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۱ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسیده است.  همچنین هر قطعه نیم سکه نیز ٢٠٠ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در آخرین معاملات به شش میلیون و ٩۵٠ هزار تومان افزایش قیمت رسیده است. ربع سکه و سکه‌های گرمی نیز در این هفته به ترتیب شاهد افزایش ١٠٠ هزار تومانی و ۵٠ هزار تومانی بوده‌اند و در پایان هفته نیز به ترتیب سه میلیون و ٩۵٠ هزار تومان و دو میلیون و ۴٠٠ هزار تعیین قیمت شده‌اند. بنابراین انواع سکه هم با افزایش قیمت و هم با افزایش حباب روبرو شده‌اند.

وی ادامه داد: به همین ترتیب هر مثقال طلای آب شده به عنوان مبنای معاملات طلا در این هفته حدود ۵۵ هزار تومان رشد داشته و به پنج میلیون و ۶٧٠ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ١۴ هزار تومانی، یک میلیون و ٣١٠ هزار تومان در پایان هفته قیمت دارد.   

کشتی‌آرای با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نوع معامله و قیمت‌گذاری در معاملات پشت خطی (مجازی) انجام نشده است، گفت: همانطور که اشاره شد قیمت‌ها از روز گذشته تغییری نداشته‌اند و به نظر می‌رسد که باید منتظر بازگشایی بازار از فردا (شنبه) و از سرگیری معاملات بود تا سمت و سوی قیمت‌ها مشخص شود اما احتمال تغییرات قیمت اونس جهانی وجود دارد. باتوجه به اینکه در ماه پایانی سال میلادی قرار داریم و در این زمان، بسیاری از شرکت‌ها و موسسات مالی دنیا به سبب تسویه‌حساب‌های فیزیکی یک تقاضایی را در بازار ایجاد می‌کنند که تجربه ساله گذشته نشان می‌دهد که موجب  افزایش قیمت در اونس جهانی می‌شد اما امسال بطور کلی قیمت اونس جهانی تحت تاثیر قیمت رمزارزها نه‌تنها افزایشی تاکنون نداشته، بلکه تعدیل قیمت هم داشته است؛ بنابراین در حالیکه پیش‌بینی می‌شد قیمت اونس جهانی تا پایان سال ٢٠٢١ به ٢٠٠٠ دلار برسد اما وجود همین معاملات رمز ارزها در فضای اقتصادی دنیا یکی از دلایلی بود که سبب شد این اتفاق نیفتد؛ لذا به نظر می‌رسد که قیمت اونس جهانی نیز میل به افزایش نداشته باشد و در همین محدوده قیمتی باقی بماند.  

منبع: ایسنا

کد خبر: 1121463 برچسب‌ها قیمت طلا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قیمت طلا هزار تومان افزایش قیمت اونس جهانی قیمت سکه و طلا افزایش قیمت پایان هفته قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد؟

بررسی بازار سکه و طلای داخلی طی ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد، هم‌راستا با کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی و آرامش بازار ارز، بهای انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در معاملات امروز بازار نسبت به روز گذشته (دوشنبه) با کاهش ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی قیمت برای قطعات سکه و ۹۰ هزار تومانی برای طلای ۱۸ عیار رخ داده است.

به گزارش ایسنا، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟! ؛ مقایسه تکان دهنده قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری | ویدئو
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی