Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:18:42 GMT

آموزش هک در فضای مجازی جرم محسوب می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۷۴۵۲

آموزش هک در فضای مجازی جرم محسوب می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد: متاسفانه آموزش هک و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دیگر افراد در اینترنت بسیار مشاهده می‌شود که باید به انتشاردهندگان این قبیل جزوه و مطالب آموزشی هشدار داد که این اقدام آن‌ها جرم بوده و فرد مرتکب به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: آموزش هک شبکه‌های اجتماعی و همچنین تلفن همراه جرم محسوب می‎شود و مطابق قوانین مربوطه برای مجرم، مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است، طبق ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات "هر‌کس به‌طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است، دسترسی پیدا کند به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا پرداخت جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد".


رئیس پلیس فتای استان قم ادامه داد: تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزار‌ها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌رود، جرم می‌باشد و با فرد خاطی برخورد می‌شود.


سرهنگ موالی درباره غیرقانونی بودن آموزش هک در فضای مجازی بیان داشت: یکی از کاربرد‌هایی که در فضای مجازی رشدی چشمگیر داشته، تبلیغات آموزش و فروش نرم افزار‌های هک در سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی است، تبلیغاتی که گاهی اوقات هیچ پایه و اساسی نداشته و با هدف کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر می‌شوند.


رئیس پلیس فتای استان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: کاربران همواره نکات امنیتی حضور در فضای‌مجازی را جدی گرفته و به هیچ عنوان به تبلیغاتی مانند آموزش هک، نفوذ، افزایش فالور و ... که در محیط وب به خصوص شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند، اعتماد نکنند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هک اطلاعات فضای مجازی شبکه های اجتماعی پلیس فتا فضای مجازی آموزش هک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید