Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@18:41:00 GMT

واکنش نتانیاهو به انتقاد تند ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۷۸۸۱

واکنش نتانیاهو به انتقاد تند ترامپ

آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ از اینکه بنیامین نتانیاهو پیروزی جو بایدن در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را به او تبریک گفته گلایه کرده و گفته بود: «لعنت به او!.»

نتانیاهو در واکنش گفت ائتلاف آمریکا با اسرائیل به معنای این است که «تبریک گفتن به رئیس‌جمهور جدید اهمیت دارد.»

منابع عبری‌زبان، صبح امروز (جمعه)، بخش‌هایی از مصاحبه اختصاصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با «باراک راوید» خبرنگار وبگاه صهیونیستی «واللا» را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار واللا که اخیرا تحت عنوان «صلح ترامپ» کتابی در ارتباط با اقدامات رئیس‌جمهور سابق آمریکا منتشر کرده، مصاحبه‌ای اختصاصی با دونالد ترامپ در کتاب خود آورده است.

منابع صهیونیستی از جمله روزنامه عبری‌ «یدیعوت آحارانوت» بخش‌هایی از گفته‌های دونالد ترامپ را امروز جمعه منتشر کردند.

دونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه مذکور گفته است: «انتخابات در این کشور -ایالات متحده آمریکا- از من دزدیده و گرفته شده است آن هم به خاطر یک عده آدم کودن و ضعیف که برای رئیس‌جمهور نجنگیدند».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌افزاید: «کسی به اندازه من برای نتانیاهو کار انجام نداده است؛ کسی به اندازه من برای اسرائیل کار نکرده است. جولان معامله بزرگی بود. من این کار را پیش از انتخابات انجام دادم و بسیار به نتانیاهو کمک کردم».

وی در ارتباط با جولان اشغالی بیان کرد: «برخی به من گفتند که این هدیه (جولان) ده‌ میلیارد دلار ارزش دارد. من این کار را پیش از انتخابات کردم. این کار به او خیلی کمک کرد. او بدون من شکست می‌خورد. به لطف من [در انتخابات] به تساوی رسید».

ترامپ ادامه داد: «من نتانیاهو را خیلی دوست داشتم. هنوز هم او را دوست دارم؛ اما وفاداری را هم دوست دارم! نتانیاهو اولین کسی بود که سراسمیه برای تبریک به بایدن رفت. او فقط به [بایدن] تبریک نگفت بلکه این کار را در قالب یک ویدئوی ضبط شده انجام داد».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پایان این بخش از اظهاراتش گفت: «اشتباه بزرگی بود. من از آن زمان تاکنون با او حرف نزده‌ام. لعنت به او! من او را نخواهم بخشید».

نتانیاهو گفت: «من کاملاً از کمک‌های عظیم رئیس‌جمهور ترامپ به اسرائیل و امنیت آن قدردانی می‌کنم. من همچنین اهمیت اتحاد قوی بین اسرائیل و آمریکا را درک می‌کنم و برای همین مهم بود که به رئیس‌جمهور جدید تبریک بگویم.»

بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرده است: «اگر من به [ریاست جمهوری آمریکا] نمی‌رسیدم فکر می‌کنم که اسرائیل ریشه‌کن می‌شد. خوب؟ می‌خواهی حقیقت را بدانی؟ تا این لحظه هم فکر می‌کنم که اسرائیل نابوده شده است».

وی در پایان گفت: «میان آن‌ها (نتانیاهو و بایدن) دوستی‌ای نبود چراکه اگر این دوستی وجود داشت، با ایران توافق امضاء نمی‌کردند. آن‌ها یک بار دیگر این کار را خواهند کرد. اگر به توافق هسته‌ای بازگردند، اسرائیل بسیار در خطر خواهد بود! بسیار!»

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشیده طلیب: نتانیاهو و مقام‌های رده بالای اسرائیل باید بازداشت شوند

پس از آنکه ۱۲ سناتور جمهوریخواه آمریکایی در یک نامه، دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید به تحریم در صورت صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو کردند، «رشیده طلیب»، نماینده دموکرات فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا خواستار بازداشت شدن نتانیاهو و مقام‌های رده بالای دیگر رژیم صهیونیستی به خاطر نقض مفاد کنوانسیون نسل کشی سازمان ملل شد.

به گزارش ایسنا، «رشیده طلیب»، نماینده دموکرات ترقی‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه اعتراض کرده و همچنین آمریکا را در حملات این رژیم به خاطر کمک‌هایی که به آن می‌دهد، همدست دانست.

رشیده طلیب گفت: «درست بعد از آنکه دولت ما بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار کمک را بدون وضع شرط پایبندی به حقوق بشر در اختیار رژیم آپارتایدی اسرائیل می‌گذارد نتانیاهو حمله زمینی به رفح را با مهمات و بمب‌هایی که پولشان توسط دلارهای مالیات‌دهندگان کشور ما پرداخت شده شروع می‌کند تا نسل‌کشی فلسطینی‌ها را ادامه دهد.»

طلیب ادامه داد: «بیش از ۱.۵ میلیون غیرنظامی فلسطینی شامل بالغ بر ۶۰۰۰۰۰ کودک در شهر رفح گرفتار شده و بدون غذا، آب آشامیدنی، بهداشت، دارو یا هر شکل از سرپناه، صرفا در چادرهای موقت زندگی می‌کنند.»

این قانونگذار آمریکایی نیروهای اسرائیلی را مسئول به شهادت رساندن بیش از ۳۵۰۰۰ فلسطینی در طول جنگ اخیر غزه و آواره ساختن خانواده‌های فلسطینی در شهر رفح و قرار دادن آنها در معرض «مصائب انسانی غیرقابل تصور بیشتر» دانست.

طلیب همچنین گفت این یک تناقض است که بسیاری از همکاران او نسبت به «جنایات ضد بشری» در شهر رفح اظهار نگرانی می‌کنند اما همین افراد به نفع اعطای ابزارهای اجرای این جنایات به بنیامین نتانیاهو رای مثبت می‌دهند.

او ادامه داد: «اشتباه نکنید، آنها رضایتشان را نسبت به این قساوتگری‌ها اعلام کرده‌اند و کشور ما فعالانه در این نسل‌کشی مشارکت دارد. نتانیاهو چند ماه است که نیتش برای حمله به رفح را صراحتا اعلام کرده اما اکثریت همتایان من و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تسلیحات بیشتری برایش فرستادند تا این کشتار را میسر کنند.»

طلیب تاکید کرد ادامه یافتن حضور نتانیاهو در قدرت تنها وابسته به ادامه یافتن جنگ تا هر زمان ممکن، است و آمریکا باید دست از حمایت از اسرائیل بکشد.

رشیده طلیب خاطرنشان کرد: «حالا از هر زمان آشکارتر شده که ما باید به تمامی کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم آپارتایدی اسرائیل خاتمه داده و از جو بایدن بخواهیم برقراری آتش‌بس فوری دائمی در غزه را تسهیل کند؛ آتش‌بسی که شامل خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، آزاد شدن همه گروگانها(اسرای صهیونیست) و فلسطینی‌هایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند باشد.»

این قانونگذار دموکرات آمریکایی خاطرنشان کرد: «من از دیوان بین‌المللی کیفری می‌خواهم سریعا برای نتانیاهو و مقام‌های رده بالای اسرائیلی حکم بازداشت صادر کرده تا سرانجام آنها را از بابت این نسل‌کشی پاسخگو کند؛ اقدامی که طبق موارد کاملا مستندسازی شده نقض کنوانسیون نسل کشی تحت قوان بین‌المللی موجه است.»

اخیرا ۱۲ سناتور جمهوریخواه آمریکایی در نامه‌ای «کریم خان»، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کردند هر گونه اقدام علیه نتانیاهو و دیگر مقام‌های اسرائیلی منجر به وضع تحریم‌های شدید علیه این دیوان می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • رشیده طلیب: نتانیاهو و مقام‌های رده بالای اسرائیل باید بازداشت شوند
  • گفتگوی نتانیاهو و بایدن همزمان با یورش به رفح
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!